اصفهان قطب تولید محتوای بازی های رایانه‌ای است

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: اصفهان به عنوان یکی از قطب های تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن به شمار می آید که یکی از بهترین زمینه‌ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد شتابان تولید نرم افزارهای بومی در بازار تلفن همراه اظهار کرد: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان، این حوزه را یکی از بهترین زمینه‌ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و گفت: فرصت اشتغال در تمام کسب و کارهای دانش بنیان از مزایای توسعه کاربرد ICT است ودر اثر رشد حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد توسعه فرصت های کسب و کار و اشتغال زایی در کشور هستیم.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز گزارش مبسوطی از نحوه  راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه اصفهان ارائه داد و اظهار کرد: هدف رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کارشناسی تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازی‌های جدید PC و موبایل است و هدف از راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد توسعه مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه تحلیل بازی‌های رایانه‌ای و تقویت زیر ساخت‌های تولید بازی‌های آموزشی و درمانی است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان مجموعه‌ای غنی از گروه‌های آموزشی مرتبط با تولید بازی‌های رایانه‌ای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و اقتصاد است و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان در این خصوص دارد.

طالبی همچنین اظهار کرد: فقدان پژوهش‌های ساخت یافته در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و نیز کمبود متخصصان تولید بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر خانه دائم کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در زمینه تربیت متخصصان و نیز سازمان دهی پژوهش‌های پراکنده حوزه بازی‌های رایانه‌ای گامی رو به جلو بردارد.

همچنین در این دیدار جواد راستی، رئیس مرکز تخصصی بازی های رایانه ای نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در تولید بازی‌های آموزشی و درمانی اظهار کرد: مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان، محیطی برای پرورش استعدادها، ارائه‌ی آموزش‌های تخصصی فنی و تجاری به علاقمندان بازی‌سازی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و انجام پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای است.

راستی در ادامه افزود: در بهمن ماه سال ۱۳۹۴، دانشگاه اصفهان، موفق به برگزاری یک رویداد بزرگ در حوزه گیم برای شهر اصفهان شد که شامل اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان اولین رویداد پژوهشی مقاله محور در این حوزه بود که در کنار آن، رویداد های جانبی دیگری همچون نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای، لیگ بازی‌های رایانه ای، کارگاه‌های مختلف بازی سازی و اولین ماراتن بازی سازی در ایران را برگزار کردیم و طی این نمایشگاه از شرکت‌های فعال در حوزه بازی سازی دعوت به عمل آوردیم.

وی در ادامه افزود: در تابستان ۱۳۹۵ مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد. در این مرکز بر روی ۳ موضوع تمرکز شده است: موضوع اول، پژوهش در بازی‌های رایانه‌ای است که طی آن همکاران ما در زمینه تحلیل بازی‌ها و تولید بازی‌های هدفمند به پژوهش می‌پردازند. در هسته آموزش کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه بازی سازی را برگزار می‌کنیم.  هسته سوم مربوط به بحث کارآفرینی است که در آن تعریف پروژه‌های مختلف برای نهادهای متفاوت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری رویدادهای کارآفرینی انجام می‌شود.

کد خبر 315902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.