هنرمندان نسل سوم چاپ در نمایشگاه دوسالانۀ چاپ دستی اصفهان

نمایشگاه دوسالانه چاپ دستی در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپاست و ایمنا در دومین گالری‌گردی خود از این نمایشگاه بازدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین دوره نمایشگاه دوسالانه چاپ دستی ازسوی دفتر تخصصی هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر اصفهان و با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شده است و ایمنا در دومین گالری‌گردی خود از این نمایشگاه بازدید کرده است.

چاپ های دستی شاید عمرشان پیش از شکل گرفتن اولین تمدن ها، به زمانی که انسان غارنشین با کف دست دیوار غارها را نقش کرد، به زمانی که مهرهای تخت و استوانه ای به اسناد سومری ها ارزش و اعتبار ویژه ای می بخشید بازگردد. شاید در آن زمان هیچ یک از اینها تصور نمی کرد که اختراع چاپ در قرن پانزدهم و هنرمندان بزرگی چون «رامبراند» و «رویس» بر ارزش و اعتبار آن افزوده و چاپ را به عنوان هنری مستقل درآورند.

اصالت آثار چاپی علاوه بر ویژگی های خاص چاپ دستی مانند امکان تکثیر، خلاقیت، ظرافت، حساسیت و اتفاقات بر جذابیت دلپذیر این هنر انگیزه ای کافی برای روی آوردن هنرمندان به آن و شروع رویدادها و نمایشگاه ها و بینال های چاپ دستی در قرن بیستم بود. ورود اولین دستگاه چاپ و راه اندازی کارگاه چاپ دستی در جلفای اصفهان هرچند بهانه ای کافی برای حضور و نمایش دوسالانه چاپ دستی در اصفهان است، یادآور تلاش مستمر هنرمندان جوان نسل سومی چاپ دستی ایران است. هنرمندانی که می کوشند این هنر ارزشمند اما ناشناخته در ایران را معرفی کنند.

این نمایشگاه که شامل آثار دوسالانۀ چاپ دستی ۲۶ عددی است با عنایت به اهداف کلان و درازمدت دفتر تخصصی هنرهای تجسمی مبتنی بر شبکه سازی هدفمند استعدادهای خلاق حوزۀ چاپ دستی برگزار شده است. در این نمایشگاه ۵۳ اثر در دو بخش موضوعی و آزاد در تکنیک های مزوتینت، درای پوینت، اکواتینت، موله، اچینگ، چاپ لینو، کولاگرافی، لیفت گراند، شین کله، نقاشی وار، فتواچینگ، لینوکات(زیلوگرافی)، کالکوگرافی(اچینگ، اکواتینت)، کالکوگرافی(درای پوینت، ماربلینگ)، چاپ لینولئوم، حکاکی روی پلکسی، سافت گراند، امباسینگ، چاپ لینو، مله، سمباده و لیتوگرافی و توسط ۴۳ هنرمند که تعدادی از پذیرفته شدگان و برگزیدگان آن اهل اصفهان هستند به اسامی سارا اسلامی، لیندا آهنی، مهرناز دالوندی، سمیرا پیشنمازی، ماریا احمدی، سارا چاوشی، افسانه اسکویی، آیدا پاشاخانلو، علیرضا بهراملو، احسان خاکسارحقانی، لادن ذوالفقاری، سمیرا زمانی، طاهره جهان بین، آوا افشاری، فائزه احمدی، فرشته خسروشاهی، نسترن پیل وری، پروانه فرمانی، بهاره تقی خانی، نازلی شهوق، مهدیه عزیزی رادف حمیدرضا قیاسی، کژال فخری، پیام قلیچی، زهره عطاران، سعیده کیقانی، سعیده گوهری، هدی کریمی، سارا کاوه، فرشته متقی، عباس میرزایی، سعید مومیوند، احمدرضا ثقفی، فروغ ریحانی، آرمین ولی پور، مریم توکلی، رزیتا نصرتی، زهرا نازلی، انالی وکیلی و الهام بهاالدینی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۱۷ شهریورماه صبح ها ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۶ تا ۲۰ به موزه هنرهای معاصر اصفهان، واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

کد خبر 315848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.