خرج شدن منابع مردم در قرض الحسنه در گسترش فرهنگ آن موثر است

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به بانک قرض الحسنه رسالت الگوی موفق در حوزه کارآفرینی از طریق قرض الحسنه است، گفت: اعتمادسازی، دسترسی آسان و توجه به خرج شدن منابع مردم در راستای قرض الحسنه یکی از اصول مهم و اساسی حرکت موسسات مالی در گسترش فرهنگ قرض الحسنه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه قرض الحسنه امر ارزشمند و مبارکی است که قرآن به صورت مستقیم به آن پرداخته است، اظهار داشت: قرآن کریم برای امر قرض الحسنه جایگاه ویژه ای قائل شده و آن را افضل از صدقه دادن دانسته است؛ چرا که توجه به قرض الحسنه می تواند نقش موثر و بزرگی در بهبود شرایط اقتصادی جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: قرض الحسنه با توجه به اینکه آبروی انسان ها را حفظ کرده و سبب گسترش کار در جامعه می شود به صورت مکرر مورد تاکید آموزه های دینی قرار گرفته و اهل بیت در ترویج و گسترش آن تأکید بسیاری داشتند از همین رو نیاز است در راستای ترویج آن در جامعه امروزی فعالیت های فرهنگی بسیاری صورت گیرد.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گسترش فرهنگ قرض الحسنه را نیازمند همکاری بیشتر با نهادهای اجتماعی مختلف دانست وافزود: در حوزه قرض الحسنه با توجه به تأکیدات بسیار منابع دینی و اسلامی باید در راستای به کارگیری نهادهای اجتماعی همچون مساجد، حوزه های علمیه و هیئات مذهبی توجه ویژه ای صورت گیرد تا به توان در تعمیق فرهنگ قرض الحسنه در جامعه نقش موثری داشت.

معتمدی بیان داشت: مساجد به عنوان یکی از بسترهای مناسب حوزه ترویج قرض الحسنه می تواند مردم را نسبت به فرهنگ قرض الحسنه ترغیب کرده و اعتماد آن ها برای در اختیار قراردادن منابع و اندوخته هایشان را جذب کند.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اعتمادسازی، دسترسی آسان و توجه به خرج شدن منابع مردم در راستای قرض الحسنه را به عنوان اصول اساسی حرکت موسسات مالی در گسترش فرهنگ قرض الحسنه عنوان کرد و افزود: اگر مردم بتوانند به بانک ها و موسسات مالی اطمینان کنند و اندوخته های خود را در این طریق قرار دهند فضای موثری در حوزه قرض الحسنه صورت می گیرد.

وی به برگزاری دومین همایش حامیان فرهنگ قرض الحسنه که توسط بانک قرض الحسنه رسالت برگزار می شود اشاره کرد و گفت: برگزاری فعالیت های جریان ساز در حوزه قرض الحسنه همچون این همایش از جمله کارهای مثبتی است که باید در ترویج قرض الحسنه صورت گیرد.

معتمدی، بانک قرض الحسنه رسالت را به عنوان یک الگوی کارآفرین در حوزه قرض الحسنه معرفی کرد و بیان داشت: این بانک قرض الحسنه با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با کارمزد شرعی فضای مناسبی از لحاظ تسهیلات ایجاد کرده و در راستای فعالیت هر چه بهتر و گسترده کارافرینان و نیازمندان در اختیار آن ها قرار می دهد.

کد خبر 315625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.