ایمان و خلوص شهید حججی هیجان و شور را در دل مردم به وجود آورد

امام جمعه اصفهان گفت: در هیچ قانون و مرامی و مسلکی و دینی اسیر را اینگونه ظالمانه نمی کشند ، و اینگونه خون عزیز را ریختن نشان از بی دینی داعشی ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حجبی ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار اظهارکرد: من نمیدانم چه ویژگی هایی در این عزیز بزرگوار بوده که در بین شهدا این چنین هیجان به وجود آورده است.
وی افزود: رهبر انقلاب همواره به فکر شهدا هستند ولی کمتر شده گروهی را برای شرکت در جلسه اعزام کند اما امروز به من افتخار دادند تا در جمع شما عزیزان برای شرکت در مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار حضور یابم.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: ایمان و خلوص این شهید بزرگوار هیجان و شور را در دل ما به وجود آورد.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که ایمان داشته باشند خداوند محبت آنان را در دل انسانها قرار می دهد، محبت محسن عزیز نیز در دل همه مردم کشور و جمهوری اسلامی قرار دارد.
وی با بیان اینکه محسن عزیز مظلومانه به شهادت رسید، گفت: کمتر شنیده بودیم که شهیدی مثل امام حسین(ع) سرش از قفا بریده شود، جنایتکار داعشی پشت سر این انسان باصلابت ایستاده و به نظر می رسد با خنجر از پشت گردن بریده باشد.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: در هیچ قانون و مرامی و مسلکی و دینی اسیر را اینگونه ظالمانه نمی کشند ، و اینگونه خون عزیز را ریختن نشان از بی دینی داعشی ها است.
وی با بیان اینکه اینگونه خون ریختن نشان می دهد داعشی ها مذور دشمنان اسلام هستند، گفت: اگر داعشی ها بوی دین به مشامشان رسیده باشد، اینگونه رفتار نمی کردند.

وی در ادامه اظهار داشت:  در تاریخ و به خصوص تاریخ اسلام  همیشه به اسیراحترام میگذاشتن و مانند فرزندان خودشان با اسیران رفتار می کردند.

امام جمعه اصفهان افزود:  امیرالمومنین از غذایی که برای افطار خود تهیه کرده بودند به اسیر دادند و مگر غیر از این بود که هنگامی که دشمن خود ابن ملجم را که گرفتند و اسیر دست مومنین شد فرمودند: اگر من به شهادت رسیدم  و خواستید بکشیدش فقط با یک ضربه او را بکشید واگر من خودم زنده ماندم می دانم با او چه کنم و چه بسا اگر امیر المومنین به شهادت نمی رسیدند او را آزاد می کرد و می بخشید.

وی با بیان اینکه جهات مختلفی در شهادت شهید حججی وجود دارد گفت: این شهید بزرگوار در وصیت نامه صوتی اش به فرزند خود می گوید علی جان نام تو را "علی" گذاشتم تا همواره در مسیر امیر المومنین حرکت کنی.

وی بیان داشت: وصیتش، شهادتش و اسارتش، مردانگی اش و همگی برای ما درس و عبرت بود و انشاء الله همواره در مسیر این عزیزان و شهدای بزرگوارمان باشیم و از خون این عزیزان پاسداری کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: من تشکر می کنم و افتخار می کنم از پدر و مادر و همسر این عزیز و آن طوری که تصویرها نشان میداد در موقع خداحافظی با پدر و مادر گفته بود:  من نذر کردم و این به معنای این بود که پدر و مادر بگذارند این کار را انجام بدهد و افتاد و پای پدر و مادر را بوسید خواهر و برادر را بغل گرفت و وداع کرد و اشک نمیرخت.

امام جمعه اصفهان در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی اظهار داشت: همسرگرامی وی که می گوید:  من مشوق او بودم و در دو سال قبل که خواست برای جبهه برود به من گفت نگو من باردارم اگر بگویی من باردارم نمی گذارند من بروم و من چون خودم مشوق او بودم نگفتم.

وی افزود: همچنین همسر شهید حججی در جای دیگری گفت: گفتم چرا الان میروی برای جنگ   امام زمان (ع) می آید در جبه جنگ او باش، گفت: من زرنگم  می خواهم دو مرتبه به شهادت برسم هم الان می روم به شهادت می رسم و هم ازخدا می خواهم که وقتی امام زمان آمد من را مجددا زنده کند و در رکاب آن بزرگوار هم به شهادت برسم و این زرنگی من است.

 امام جمعه اصفهان و اظهار داشت: این روح های معنوی خیلی بالاست  و گاهی آدم از خودش مایوس می شود ولی بدانید خدا عالم را برای این افراد خلق کرده است و ای مومنان بدانید جهان برای این انسان های پاک و وارسته خلق شده است.

کد خبر 315099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.