پایان سال جاری، آخرین مهلت هوشمندسازی کارت ملی

معاون فنی پست اصفهان با بیان اینکه پایان سال جاری آخرین مهلت هوشمند کردن کارت های ملی است، گفت: در حال حاضر ۸۰هزار کارت ملی هوشمند آماده در مراکز پست وجود دارد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، محمد ناصحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی سیماک اظهار کرد: الکترونیکی کردن و شفافیت فرآیندهای ملکی، ارتقا سلامت نظام اداری، یکپارچگی داده‌های املاک کشور، الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری مربوط به ملک ازجمله دستاوردهای این پروژه ملی است.

معاون فنی اداره کل پست اصفهان بابیان اینکه در این طرح تمامی املاک با کد ۱۱رقمی شناسایی می‌شوند، گفت: پرونده الکترونیکی تمامی املاک وجود دارد و این مسئله باعث عدم دخالت سلایق شخصی مدیران و کارمندان می‌شود.

وی  افزود: تبادل الکترونیکی استعلامات یکی دیگر از بندهای این طرح است که طی آن استعلامات  بین دستگاهی به‌صورت الکترونیک انجام‌شده و سالانه ۱۰میلیون استعلام فیزیکی بین دستگاهی حذف می‌شود همچنین  با ایجاد درگاه خدماتی پست  و دفاتر ICT  در روستاها و دهات ۱۳۰میلیون سفر بین‌شهری که در حال حاضر برای دسترسی به خدمات انجام می‌شود به حداقل می‌رسد.

ناصحی بابیان اینکه با اجرای سامانه سیماک مجوزهای ساخت‌وساز  الکترونیکی می‌شوند، تأکید کرد:  در این صورت از ساخت‌وسازهای غیرقانونی و خارج از چارچوب جلوگیری شده و از ساخت و ساز در مکان‌هایی که برای محیط‌زیست  و منابع طبیعی خط قرمز محسوب می‌شوند  پیشگیری می‌شود.

معاون فنی پست اصفهان ادامه داد: با آغاز به کار این سامانه، خدماتی که در حوزه املاک ارائه می‌شود، به‌صورت الکترونیکی قابل ارزیابی خواهد بود، همچنین با الکترونیکی شدن پرونده‌ها و افزایش شفافیت در حوزه املاک دعاوی و شکایات در دادگاه‌ها کاهش چشمگیری خواهند داشت.

وی از آغاز فرآیند اجرای این طرح از هفته آینده خبر داد و گفت: این طرح با آموزش شهرداران و دهیاران استان آغاز می‌شود.

باقی ماندن ۸۰ هزار کارت ملی آماده تحویل در مراکز پست

ناصحی در خصوص کارت ملی هوشمند عنوان کرد: کارت ملی هوشمند یکی از پروژه‌های دولت الکترونیک است که هویت شهروندان را ساماندهی می‌کند و در راستای اجرای این پروژه ۶۳ایستگاه پذیرش کارت هوشمند در ۳۰نقطه استان و ۴۰ایستگاه تحویل کارت هوشمند تأسیس‌شده است.

معاون فنی پست اصفهان افزود: ۸۰۰هزار آمار پذیرش کارت هوشمند و ۶۰۰هزار کارت توسط پست به مردم تحویل‌شده است.

وی بابیان اینکه اداره کل پست اصفهان ظرفیت پذیرش روزانه ۴هزار کارت ملی هوشمند رادار است، اظهار  کرد: در حال حاضر ۲۵درصد از این ظرفیت استفاده می‌شود که با توجه به اینکه سال جاری آخرین‌مهلت هوشمند سازی کارت‌های ملی است و از سال آینده برای خدمات اداری تنها کارت های هوشمند معتبر هستند  برای جلوگیری از ایجاد ترافیک کاری پایان سال بهتر است شهروندان زودتر نسبت به هوشمند کردن کارت ملی اقدام کنند.

ناصحی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۸۰هزار کارت ملی در مراکز پست موجود است که مردم برای دریافت آن اقدام نکرده‌اند و به دلیل وجود همین مشکلات در حال رایزنی برای ایجاد زیرساخت تحویل کارت‌های هوشمند در مکان هستیم.

کد خبر 315029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.