نمایندگان در بررسی کابینه دولت به منافع مردم توجه کنند

فریدن - امام جمعه داران گفت: نمایندگان مجلس باید با حساسیت و دقت نظر صلاحیت افراد را بررسی کنند و منافع مردم و نظام را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران،  با تأکید بر این که آمریکا در مقابل عهدشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها خود علیه ایران، باید پاسخی محکم از داخل بشنود، تصریح کرد: کارشکنی ها و جنایات آمریکا علیه ملت ایران یک موضوع آشکار است و ضروری است تا با وحدت ملی در مقابل این تخاصم دشمنان پاسخ دندان‌شکنی بدهیم.

امام جمعه داران با اشاره به در پیش بودن سالروز ورود آزادگان کشورمان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: روز ۲۶ مرداد سال ۶۹ یکی از خاطره‌انگیزترین و شیرین‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: میهن اسلامی در این روز شاهد حضور آزاد مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که باخدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود ‌گذاشتند.

سیاوشی افزود: آزادگان ما توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کنند تا در بازگشت به ایران اسلامی و در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

امام جمعه داران با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت کنند که در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم و دادن رأی اعتماد به آن ها، شایسته سالاری و ولایت مداری را ملاک عمل قرار دهند و از جناح گرایی و گرایشات سیاسی و حزبی در این مورد پرهیز کنند.

وی با بیان این که دولت دوازدهم  در بخش هایی از جمله اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجه نیازمند تغیرات عمده و تحول قابل لمس است، تاکید کرد: توانایی وزرا در این حوزه ها نکته ای است که باید مد نظر نمایندگان قرار بگیرد.

حجت الاسلام سیاوشی با تاکید بر این که اکنون وقت آن است که دولت پاسخی مناسب در شان اعتماد مردم بدهد؛ افزود: نمایندگان مردم نیز باید با حساسیت و دقت نظر صلاحیت افراد را بررسی کنند و منافع مردم و نظام را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه داران تاکید کرد: توصیه ها و منویات مقام معظم رهبری چراغ راه دولت باشد.

سیاوشی افزود: کابینه دولت دوازدهم ضمن این که باید این مسئولیت ها را امانت بداند، باید تمام تلاش خود را نیز برای حل مشکلات مردم، ریشه کن کردن فقر، توجه به برنامه های توسعه ششم، حفظ اتحاد اقشار مختلف مردم، ارتباط با مردم، توجه ویژه به نیروهای جوان، مومن و انقلابی به کار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ بر آن تاکید کردند لزوم توجه به دشمنی دشمنان انقلاب و کار قوی و جهادی در عرصه های اقتصادی، دفاعی و فرهنگی برای حفظ انقلاب بود که این محورهای مهم نیز باید به جد در دستور کار دولت قرار بگیرد.

امام جمعه داران ادامه داد: این چهار سال باید یک تحول انجام گیرد چرا که امروز در کشور احتیاج به کار انقلابی و جهادی داریم.

سیاوشی با بیان این که از نظر توان داخلی چیزی کم نداریم افزود:  باید نیروهای جوان باید به کار گرفته شوند و در بحث حل مشکل اقتصادی و رشد تولید داخلی همت کنیم تا توطئه دشمن خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در داران با اشاره به ایام پایانی فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: برگزیدگان مردم در شوراهای اسلامی هم باید دقت کنند تا شهرداران را بر اساس رعایت اصل شایسته سالاری و تعهد انتخاب کنند و مانع غلبه گرایشات جناحی و دیدگاه های سیاسی در این زمینه شوند.

امام جمعه داران شهادت محسن حججی به دست گروه های تکفیری و داعش را تبریک و تسلیت گفت و بیان کرد: همان طور که سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید کرده است به لطف خداوند رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت به زودی انتقام سختی از این اقدام داعشی ها خواهند گرفت.

امام جمعه داران بر لزوم حفظ وحدت آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت و پرهیز از دو قطبی نمودن جامعه موجب تسریع در حل مشکلات و رفع موانع خواهد شد.

سیاوشی در ادامه به اشاره به مسائل منطقه ای عنوان کرد: طی روزهای گذشته جنگنده‌های آمریکایی با حمله به مناطق مرزی سوریه و عراق تعدادی از نیروهای مردمی حشدالشعبی را به شهادت رساندند و این امر پس از شکست پروژه آمریکا در مناطق مرزی عراق و سوریه صورت گرفت.

وی بیان کرد: در افغانستان هم درگیری‌ها افزایش یافته و ناامنی به شکل گسترده‌ای مردم این کشور را درگیر کرده است و طالبان برخی مناطق شمالی افغانستان را اشغال کرده و گروه تروریستی داعش نیز عملیات‌های انتحاری خود را افزایش داده است که این امر ناشی از عدم امنیت در این کشور و حضور نیروهای خارجی است.

امام جمعه داران در پایان تاکید کرد: باید قدر نعمت امنیت و آرامش را بدانیم و با تمام توان برای رفع کمبودها تلاش کنیم.

کد خبر 314835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.