خبرنگار موفق در بطن جریان ها قرار می گیرد/ رشد ۳ درصدی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید خبرنگار موفق در بطن جریان ها قرار گیرد و یکی از ویژگی های خبرنگار خوب قضاوت و عمل بی طرفانه است، بدان معنا که واقعیت ها را با مردم در جریان بگذارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، محمد حسن قائدیها امروز در نسشت خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: شغل خبرنگاری با استرس زیاد و مشقت هایی همراه است، با رشد فضای مجازی در جامعه امروز شاهدیم که در فضای مجازی خبر تحلیل، تفسیر و ارسال می شود و در حقیقت امروز شغل خبرنگاری بسیار سخت تر و حساس تر از قبل شده است.

وی با اشاره به ویژگی های خبرنگار موفق بیان کرد: خبرنگاری از دید جامعه موفق تر خواهد بود که همزمان با جریان حرکت کرده و در بطن اتفاقات بوده نه در حاشیه قرار نگیرد، بسیاری از خبرنگاران با جسارت تمام در عمق حادثه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: وقوع اتفاقات، شهادت ها و مجروحیت ها نشان می دهد که خبرنگاران همیشه در اوج کار و در بطن واقعیت ها بوده اند، در صورتی که خبرنگار همراه با جریان حرکت نکند، به نوعی ناچار است نفر دوم باشد.

 قضاوت و عمل بی طرفانه

وی تاکید کرد: باید خبرنگار موفق در بطن جریان ها قرار گیرد و یکی از ویژگی های خبرنگار خوب قضاوت و عمل بی طرفانه است، بدان معنا که واقعیت ها را با مردم در جریان بگذارد.

قائدیها اضافه کرد: سومین ویژگی خبرنگاری موفق این است که بتواند با کسب اعتماد برای جامعه  بیشترین اعتماد مردم را جلب کند، در واقعیت امروز مردم به خبرگزاری نمره مثبت می دهند که بتواند اعتماد آنها را جلب کند و این اعتماد با رفتار صادقانه و بی طرفاته به دست می آید.

وی بیان کرد: قدرت درک، تجزیه و تحلیل مسائل روز و پیش بینی وقایعی که اتفاق خواهد افتاد را یک خبرنگار موفق انجام می دهد، بسیاری از تحلیل ها و پیش بینی های خبرنگاران به واقعیت می پیونددو این امر  این نشان می دهد که خبرنگاران در بطن وقایع قرار دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبرنگاران را نمایندگان واقعی مردم برای کسب اخبار و واقعیت ها دانست و افزود: رساندن اخبار صحیح، و تحلیل واقعیت ها توسط نماینده ها در رسانه ها است و این نمایندگی خبر نگار بسیار پر ارزش است،   امروز جهان غرب خبرنگار موفق کسی است که بی طرف بوده و اخبار بی طرفی دارد، جامعه ما که مبتنی بر وحی است وفرد متقی در رساندن خبر و تحلیل وقایع بی طرفانه عمل کرده وقضاوت عادلانه خواهد داشت و به همین جهت خبرنگاری رکن چهارم مشغولیت است.

او خبرنگار را یک اسطوره توانمندی قلمداد کرد و گفت: مردم در تحلیل اخبار به این اسطوره ها تکیه می کنند و امروز قدرت های متمدن دنیا بر سه محور استوار هستند، این سه محور قدرت مطبوعات رسانه ای، قدرت نظام سیاسی و قدرت نظام اقتصادی هستند، یعنی قدرت نظام رسانه ای امروز  در کنار نظام اقتصادی و سیاسی همزمان در حال حرکت است و  مبنای قدرت توانمند دنیا است.

 عملکرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم

قائدیها در بخش دوم سخنان خود با اشاره به عملکردهای آموزش و پرورش استان اصفهان در دولت تدبیر و امید گفت: امسال چهار مین سال تحصیلی را در این دولت طی می کنیم و در سه سال گذشته خوشبختانه استان اصفهان در پروژه مهر و  بازگشایی مدارس رتبه ممتاز کشوری را به خود اختصاص داد، امسال هم استان اصفهان تلاش می کند تا در پروژه مهر به همین سمت حرکت کند.

وی تاکید کرد: معتقدم که اعتماد مردم به آموزش و پرورش هر روز قوی تر و محکم تر شود و این امر در ارتباط با رسانه ها  و ارتباط مثبت بین مسوولین آموزش و پرورش اتفاق می افتد، پیش بینی می شود که امسال قریب بر ۸۶۰ هزار نفر دانش آموز در مهر ۱۳۹۶ وارد کلاسهای درس شوند و با رشد سه درصد دانش آموزی نسبت به سال قبل روبه رو می شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان یک ونیم درصد این دانش آموزان مهارجران دانست و گفت: از این سه درصد حدود یک ونیم درصد به واسطه مهاجر پذیر بودن استان اصفهان از افراد مهاجر هستند که و از ثبت نام دانش آموزان آنها استقبال می کنیم، باید سالهای آینده به سمتی حرکت کنیم که با افزایش دانش آموز و رشد بیشتری روبه رو شویم که این اتفاق کشور را به سمت یک کشور جوان و پر جمعیت سوق می دهد.

وی با تاکید به اینکه برای شروع سال تحصیلی مقدمات را فراهم می کنیم گفت: در حقیت کار گروه پروژه مهر در استان تشکیل شده است و محورهاتی مختلف که در ادارات آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، هفته آینده روز یکشنبه و دوشنبه، سمینار دو روزه آموزش و پرورش سراسر استان در شهرستان گلپایگان را خواهیم داشت.

قائدیها افزود: در در شروع سال تحصیلی با کمبود سه هزار نفر نیروی انسانی روبه رو هستیم و سال قبل هم همین با این وضعیت روبه رو شدیم و با کمک شورای آموزش و پرورش استان رتبه برتری کشوری را کسب کردیم و پشتیبانی شورای آموزش و پرورش سال قبل مهر را با کمترین آسیب شروع کردیم.

وی خاطر نشان کرد:  امسال پنجمین شروع سال تحصیلی در دولت تدبیر و امید خواهیم داشت و یکی از شعارهای ما در این دولت اینم بوده که هر دانش آموز حداقل یک مهارت را بیاموزد، امسال در پروژه مهر با گرفتن  تصمیمات لازم برای شروع سال تحصیلی با پنج کمیته ای که در ذیل کارگروه پروژه تشکیل  می شوند به یاری خدا برنامه ها را با کمترین آسیب آغاز می کنیم.

 

کد خبر 314689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.