آماده همکاری با سایر دستگاهها برای توسعه علم و فناوری هستیم

مشاور شهردار در امور فناوری های نوین شهری آمادگی شهرداری برای همکاری با دستگاه های مختلف در خصوص توسعه علم و فناوری را اعلام کرد و گفت: طبق نظر معاونت فناوری ریاست جمهوری نمایشگاه فناوری های نوین شهری بزرگترین نمایشگاه در تاریخ نمایشگاه های فناوری نوین بوده است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز، جلسه «تداوم طلیعه فناورانه پس از برگزاری با شکوه جشنواره بین المللی فناوریهای نوین شهری» از سری سلسله نشست های تخصصی فناوریهای نوین مدیریت شهری با حضور جمعی از فعالان این عرصه و مدیران مدارس تیزهوشان و استعداد های درخشان در محل سالن جلسات معاونت پژوهش و برنامه ریزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا نیلفروشان، مشاور شهردار در امور فناوریهای نوین شهری با بیان اینکه این دومین جلسه ای است که برای توسعه علم و فناوری برگزار شده، اظهار کرد: با همکاری همه بخش ها امروز می توانیم این افتخار را بکنیم که اولین شهری در کشور هستیم که نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری را برگزار کردیم.

وی افزود: طبق نظر معاونت فناوری ریاست جمهوری این بزرگترین نمایشگاه در تاریخ نمایشگاه های فناوری نوین بوده است.

مشاور شهردار در حوزه فناوریهای نوین با اشاره به حضور ۲۲ کشور در این نمایشگاه گفت: اکثر این کشورها اروپایی بودند و اتفاق خوب در این حوزه حضور ۶۳ درصدی جوانان در رده سنی ۲۰ سال بوده است و در این نمایشگاه از ۱۰ الی ۲۰ میلیارد قراردادهای مختلف منعقد شده است.

نیلفروشان با اشاره به حضور دختران و پسران جوانی که در این جشنواره حضور داشتند گفت: باید از حضور این افراد استفاده و از این استعدادها حمایت کرد.

وی با اشاره به یکی از مشکلات خانواده ها در مورد تحصیل و کار فرزندان خود گفت: ما فکر می کنیم انتخاب رشته ریاضی توسط فرزندان ما آینده او را تضمین می کند در صورتی که چنین نیست و بسیاری از کارآفرینان این رشته ها را نداشتند.

نیلفروشان با اشاره به موفقیتِ کشوری مانند ژاپن در عرصه های فناوری گفت: موفقیت این کشور ناشی از حمایت های مستمر و دنباله دار مسئولان است.

مشاور شهردار در حوزه فناوریهای نوین اظهار کرد: بزرگترین اتفاق در این نمایشگاه قبول کردن اصفهان توسط «فلورا هلند» برای انجام صادرات از این شهر بود و امید است از اواخر امسال صادرات گل از اصفهان به کشور های خاورمیانه آغاز شود.

وی با اشاره به ورود اقتصاد سبز گفت: با توجه به اقتصاد سبز ایران از آلاینده های صنایع رها می شوند.

نیلفروشان با اشاره به حضور «استارتاپ وی کند ها» که می توانند در زمینه توسعه علم و فناوری موفق باشند گفت: بسیاری از تفکرات کودکانی که در این نمایشگاه حضور داشتند، به منصه ظهور درآمده بود و فرصت های استارتاپی زیادی ایجاد و عملی شد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۶۳ دوره برگزار و استقبال زیادی از این برنامه ها شد که این نشان از جویای علم بودن افراد است.

مشاور شهردار در امور فناوریهای نوین بیان کرد: در این نمایشگاه ۷ شرکت آموزشی حضور داشتند که از جمله آنها به شرکت «فن آموز» می توان اشاره کرد. این شرکت محتوای خود را از خارج وارد کرده و به ارائه آموزش های بومی شده می پردازد، اما نکته قابل توجه در کار این شرکت رایگان بودن خدمات ارزشمند است.

نیلفروشان با اشاره به اهمیت آموزش های نوین در کشورهای مختلف بیان کرد: به عنوان مثال در کشور قطر، فردی خَیّر، با هزینه ای هنگفت نمایشگاهی درست کرده تا دانش آموزان با عبور از آن؛ تنها در ۶ ساعت تمامی مسائل کره زمین؛ کوه ها و کرات را از بر می شوند،  این نشان از اهمیت موضوع علم و فناوری است و باید در ایران هم به این موضوعات توجه شود.

وی با اشاره به یکی از کارهای مهمی که در این نمایشگاه انجام شد، گفت: در این نمایشگاه از فرزند شهید دکتر مصطفی نیک نژاد  تجلیل شد و باید این کار ادامه داشته باشد.

نیفروشان اضافه کرد: این شهید با دارا بودن مدارج عالی علمی، احساس تکلیف کرد و به جبهه نبرد حق علیه باطل شتافت و باید قدردان چنین خانواده هایی بود که همه چیز خود را برای اسلام و انقلاب داده اند.

وی با آمادگی شهرداری برای همکاری با دستگاه های مختلف در مورد توسعه علم و فناوری را اعلام کرد و افزود: ما به عنوان یک خدمتگذار در این حوزه آماده همکاری با همه دستگاهها هستیم و به نظر می رسد عقد تفاهم نامه ای سه جانبه میان شهرداری، اتاق بازرگانی و آموزش و پرورش هم افزایی را افزایش می دهد.

مشاور شهردار در امور فناوریهای نوین با اشاره به فرمایش امام علی (ع) گفت: ایشان ۱۴۰۰ سال پیش فرمودند علم سلطان است و فروش ۱۴ میلیاردی دستاورد یکی از جوانان در نمایشگاه این موضوع را نشان می دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد علم گفت: ایشان در ۱۰ سال گذشته سخنرانی های زیادی در مورد علم و دانش داشته اند و تاکنون ۱۰ هزار صفحه از بیانات ایشان گردآوری شده است.

کد خبر 314635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.