تولید محصولات نانو در مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت های موثری در زمینه علوم و مهندسی انجام شده که یکی از آنها نانو ذرات و نانو پوشش ها است.

احمد کرمان پور، در حاشیه نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری به خبرنگار ایمنا گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان، فعالیت هایی در واحد های مختلف فناوری در زمینه علوم و مهندسی کار می شود. برای نمونه، فعالیت ما در حوزه نانو پوشش ها است که به عبارتی پوشش های نانومتری با کابرد های مختلف و پوشش گسترده از  برخی از آنها به عنوان نانو پوشش های "آب گریز" استفاده می شوند و برای سطوحی که بخواهیم رطوبت جذب نکند استفاده می شود.

وی ادامه داد: گروه دیگر پوشش ها" آنتی استاتیک" هستند در حقیقت بار الکتریکی سطح را از بین برده و باعث می شود گرد و غبار روی آن ننشیند و در شیشه های ساختمان، کاشی ها و آجر ها با یک اسپری ساده استفاده می کنند و برای مدت طولانی تمیز باقی می مانند.

کرمان پور با اشاره به حوزه دیگر فعالیت این مرکز، گفت: در زمینه نانو ذرات که کابرد های بسیار گسترده دارد در صنایع شیمیایی به عنوان کاتالیز ، روغن های صنعتی،  رنگ ها و کابرد های پزشکی فعالیت زیادی داشته ایم و حتی با قیمت پایین می توانیم تولید کنیم.

وی افزود: با توجه به روند رشد علمی کشور توانایی فعالیت در زمینه نانو وجود دارد اما برخی از تولیدات، به دلیل واردات بی رویه  اقتصادی نیستند.

وی یادآور شد: تیم هایی که در مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان مستقر هستند در مدت معلومی، حداکثر ۱۸ ماه که توانسته باشند ایده را به محصول تبدیل کنند، به یک شرکت تولید کننده در شهرکت علمی و تحقیقاتی معرفی و بعد ایده ها و تیم های دیگر جایگزین می شوند. 

کد خبر 314336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.