اجرای مرحله دوم توافق میان حزب‌الله و النصره آغاز شد

اجرای بخش دوم توافقی که میان حزب‌الله و النصره در عرسال حاصل شده و مربوط به تبادل اسراست، آغاز شد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» دوشنبه (امروز) اعلام کرد  اجرای  بخش دوم تبادل اسرا میان حزب الله و النصره با نظارت امنیت عمومی لبنان آغاز شد.

بر اساس این گزارش، اتوبوس‌هایی که قرار است تروریست‌های النصره و خانواده‌های آنها را از فلیطه به ارتفاعات منتقل کنند، آماده شده‌اند.

مرحله اول این توافق یکشنبه (دیروز) اجرایی شد  و پیکر ۵ شهید مقاومت با اجساد ۹ تروریست النصره مبادله شد.

مرحله دوم  توافق شامل خروج تروریست‌های النصره و خانواده‌های آنها -که حدود ۹ هزار نفر هستند- از «وادی حمید و الملاهی» است و در مقابل اسرای مقاومت آزاد خواهند شد.

به این منظور ۱۵۰ اتوبوس در فلیطه در قلمون غربی حاضر شده‌اند تا کار انتقال تروریست‌های النصره را انجام دهند.

خبرنگار شبکه «المیادین» اعلام کرد حزب‌الله موانع بسیاری را در مسیر عبور و مرور اتوبوس‌ها رفع کرده است و ۷۵ اتوبوس از سوریه به سمت لبنان راه افتاده‌اند.

معارضان سوری نیز دراین زمینه اعلام کرد امروز مرحله دوم توافق میان معارضان و حزب‌الله آغاز شد که بر اساس آن آوارگان و افراد مسلحی که تمایل دارند از ارتفاعات عرسال و قلمون غربی به ادلب منتقل می‌شوند.

در ادامه ادعا شده است این مرحله شامل انتقال حدود ۱۰ هزار آواره و فرد مسلح به شهر ادلب در شمال سوریه خواهد بود و در مقابل هر گروهی از آواره‌ها و افراد مسلح که به سوریه برسند، یک اسیر از حزب الله آزاد خواهد شد.

کد خبر 313333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.