برداشت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب  برای حوزه فضای سبز  شهری تا ۴ سال آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: امروز قرارداد بسیار خوبی در جهت توسعه و اتمام شبکه فاضلاب شهری اصفهان و استفاده از ظرفیت پساب منعقد می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم امینی در مراسم بهره برداری از پروژه های زیست محیطی شهر با بیان اینکه پروژه های میدان استقلال از پروژه های خاص در صنعت آب و فاضلاب بود گفت: در تابستان گذشته با همکاری و همدلی حوزه مدیریت شهری و بدون اینکه مردم شهر اصفهان متوجه تغییرات در تاسیسات بشوند توانستیم سه خط آب و فاضلاب درمیدان استقلال که در تعارض با این پروژه بود را جابجا کنیم و امکان اجرای این پروژه برای مردم شمال شهر اصفهان فراهم شد.

وی با اشاره براینکه با تامل و نگاه شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر دورانی جدید در حوزه مدیریت شهری در بخش مبلمان شهری و فضای سبز ایجاد شده است، افزود: احداث تصفیه خانه پساب یک پروژه زیست محیطی است و ابعاد مختلف توسعه پایدار را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان در حوزه فاضلاب حدود ۹۱ درصد جمعیت شهری را نتوانستیم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دهیم به دلیل مسایل و مشکلات مالی این پروژه با کندی حرکت می کرد اما اکنون این مهم به نتیجه رسید.

امینی توضیح داد:  با فکر و ایده ایی که مطرح شد علی الرغم تنگناهای مالی به این نتیجه رسیدیم که در سایه تعامل و همکاری ادامه این طرح که ۵۰ سال طول کشید را به نتیجه رسید و کل شهر اصفهان  را به عنوان اولین کلانشهر کشور، تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه در راستای توسعه شبکه فاضلاب شهری اصفهان نیز است گفت: البته این پروژه موضوعات زیست محیطی و سلامت را نیز پوشش می دهد.

 وی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و با بحران و کمبود آن مواجه هستیم راهکار برون رفت از این وضعیت مدیریت مصرف آب در بعد فنی و بهره برداری و فناوری و در بحث فرهنگی، اجتماعی و قانونی است.

وی اظهار داشت: پروژه های امروز در بخش فناوری است در واقع پروژه تصفیه خانه شاهین شهر به حفظ فضای سبز شهر اصفهان کمک شایانی می کند چرا که اگر ما از شهر اصفهان فضای سبز و رودخانه زاینده رودرا بگیریم اصفهان فاقد زیبایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: با تدبیری که صورت گرفت با احداث تصفیه خانه سپاهان شهر، پساب با تکنولوژی های روز تصفیه می شود و در اختیار فضای سبز شهر قرار می گیرد.

امینی خاطرنشان کرد: برای احداث تصفیه خانه شاهین شهر یکی از مشکلات جدی ما برای  حوزه کشاورزی و حوزه محیط زیست و سلامت بود و گرفتاری هایی ایجاد کرده بود که خوشبختانه با ورود صنعت و شهرداری این مشکل حل شد.

وی اعلام کرد: امروز قرارداد بسیار خوبی را در جهت توسعه و اتمام شبکه فاضلاب شهری اصفهان و استفاده از ظرفیت پساب منعقد می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس توافق وزیران کشور و سازمان حفاظت محیط زیست قرار است فاضلاب در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری فاضلاب را تصفیه کند و به مصرف فضای سبز برساند یعنی موضوع استفاده بهینه از پساب و بازچرخانی آب انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان برای حل مشکل فضای سبز اصفهان نمی تواند به رودخانه زاینده رود اکتفا کند و چاه های زیرزمینی نیز در حال حاضر شرایط بسیار اسفناکی دارد.

امینی عنوان کرد: با اجرای این طرح حدود ۴۰۰ لیتردر ثانیه فاضلاب در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد.

وی اظهارکرد: سعی بر این است با تعامل و همکاری در حوزه مدیریت شهری این طرح در یک بازه زمانی چهارساله به اتمام برسد و این پساب به مدت ۲۰ سال در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد: در انتهای زمان این پروژه که چهار سال است علاوه بر اینکه شهرداری می تواند۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب مطمئن و پایدار برای حوزه فضای سبز داشته باشد، می توان جشن اتمام شبکه فاضلاب شهر اصفهان را نیز داشته باشیم و کل جمعیت شهر اصفهان تحت پوشش شبکه ی فاضلاب قرار گیرد.

کد خبر 313202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.