تساوی‌های امیدوارکننده/ کرانچار و قلعه‌نویی فرصت می‌خواهند

دو بازی سپاهان و ذوب‌آهن در هفته اول لیگ نشان داد که این دو تیم در ادامه لیگ می‌توانند خودشان را به جمع مدعیان اضافه کنند.

به گزارش ایمنا، هیجان لیگ به فوتبال اصفهان تزریق شد تا سپاهان و ذوب‌آهن با هدایت مربیان با تجربه خودشان وارد چرخه لیگ هفدهم شوند.

در روز پنج‌شنبه ذوب‌آهن در شرایطی یک امتیاز از سیاه‌جامگان گرفت که تا دقایق پایانی شانس پیروزی هم داشت اما نوار بردهای متوالی شاگردان امیر قلعه‌نویی با شوت دقیق حسین بادامکی پاره شد. این تساوی در شروع لیگ آن هم در خانه حریفی مثل سیاه‌جامگان که در فصل قبل یک افتتاحیه تلخ را برای ذوب‌آهن رقم زده بود می‌تواند هواداران ذوب‌آهن را به تیمشان امیدوار کند. ضمن اینکه امیر قلعه‌نویی و تیم‌هایش معمولا چند هفته‌ای طول می‌کشد تا راه بیفتند و همین یک امتیاز دشت اول ذوب‌آهن از لیگ امسال بوده است. البته نباید این مسئله را هم فراموش کرد که این تیم ذوب‌آهن با وجود اینکه در فصل نقل و انتقالات فعالیت آنچنانی برای جذب بازیکن انچام داد هنوز چند بازیکن مصدوم در لیست خودش دارد و اگر این چهار بازیکن به ترکیب تیم اضافه شوند بدون شک در هفته‌های آینده شرایط برای ذوب‌آهن عوض می‌شود.البته ذوب‌آهن در مقابل سیاه‌جامگان به نوعی بدشانس هم بود چون مرتضی تبریزی مهاجم گلزن این تیم روی دور گل نزدن افتاده بود و حداقل دو موقعیت گل مناسب را از دست داد وگرنه کار ذوب‌آهن به دقایق پایانی کشیده نمی‌شد تا گل دوم سیاه‌جامگان همه آرزوهای شیرین هواداران اصفهانی را نقش بر آب کند.

بازگشت سریع سپاهان

شاید در آن لحظه‌ای که شوت دقیق مهدی ترابی در کنج دروازه سپاهان قرار گرفت خیلی از هواداران سپاهان نسبت به امتیازگیری تیمشان در هفته اول لیگ ناامید شدند ولی یک اصل قدیمی و نانوشته در فوتبال می‌گوید که بهترین زمان برای جبران گل خورده درست در فاصله 5 دقیقه تا دریافت گل است که تیم حریف هنوز در فضای هیجانی ناشی از گلزنی به سر می‌برد. سپاهان از همین اصل استفاده کرد تا سایپا و علی دایی غافلگیر شوند و همین یک امتیاز می‌تواند سپاهان را به لیگ امسال امیدوار کند. البته غیبت چند بازیکن سپاهان هم مزید بر علت شد تا خط حمله زردها زهر لازم را نداشته باشد اما امتیاز گرفتن از علی دایی و تیم‌هایش به این راحتی‌ها نیست و مهاجم سابق تیم ملی ایران آنقدر در کنار زمین رفتارهای جنجالی دارد که حتی قضاوت داوران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرف دیگر عملکرد خط دفاعی سپاهان که همگی از بازیکنان جدید این تیم در لیگ امسال بودند تقریبا خوب بود و این چهار نفر در کنار مهدی صدقیان دروازه‌بان جوان سپاهان نمره قبولی گرفتند. با این حال هنوز نمی‌توان نسبت به وضعیت تیم سپاهان در لیگ امسال پیش بینی قطعی انجام داد ولی هرچه که باشد این تیم به نسبت تیم‌های دو فصل گذشته از لحاظ اعتبار و شخصیت شرایط بهتری دارد و حمایت حداکثری هواداران را هم در پشت سر خودش می‌بیند.

کد خبر 313096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.