تفاهم نامه قطار شهری شهرک قدس تا میدان استقلال با بنیاد مستضعفان منعقد شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تفاهم نامه قطار شهری شهرک قدس تا میدان استقلال  به طول بیش از ۴ کیلومتر با بنیاد مستضعفان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه مشارکتی نگین شهر در قالب شصت و پنجمین برنامه «هر هفته چند افتتاح»  اظهار کرد: خط یک قطار شهری یکی از خط های مهم قطار شهری و به عنوان ستون فقرات قطار شهری اصفهان است.

وی گفت: اکنون نیز خط یک قطار شهری از شهرک قدس تا پایانه است و در آینده نیز این خط از جنوب از پایانه صفه تا سپاهان شهر و بهارستان ادامه می یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: در آینده شهرهای جنوبی شهر اصفهان همچون سپاهان شهر، بهارستان و علامه مجلسی از محور جنوب به اصفهان متصل می شوند.

صلواتی گفت: همچنین محور شمال، بختیار دشت و شاهین شهر باید از طریق میدان استقلال و بزرگراه آزادگان به اصفهان متصل شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز تفاهم نامه قطار شهری شهرک قدس تا میدان استقلال  به طول بیش از ۴ کیلومتر با بنیاد مستضعفان منعقد شد، اضافه کرد: در همین راستا خط یک قطار شهری از شهرک قدس تا میدان استقلال ادامه می یابد و از میدان قدس به شاهین شهر متصل می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان بختیار دشت، سپاهان شهر، شاهین شهر و بهارستان نیز دیگر برای سفر به شهر اصفهان نیاز به خودرو شخصی ندارند و با استفاده از  قطار شهری می توانند ترافیک را کاهش داده و در زمان خود صرفه جویی کنند.

صلواتی عنوان کرد:‌ این پروژه در ادامه سیاست شهرهای ریل پایه توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود که جابجایی شهروندان شهرهای پیرامونی کلان شهرها از طریق ریل و قطار شهری انجام شود.

کد خبر 312824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 66 IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    1 0
    با فروش اوراق وسرمایه خصوصی زودتر به بهارستان وسپاهان شهر میرسید