قوانین مخل و بهره و جرایم  بانکی  دو چالش جدی واحدهای صنعتی هستند

نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: احصا قوانین مخل تولید، عارضه یابی واحدهای صنعتی تعطیل شده و بررسی بهره بانکی و جرایم آن در بخش تولید، سه موضوع اصلی فعالیت این کمیسیون در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مجتبی ملااحمدی در چهارمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: برخی از قوانین حمایت کننده تولید به درستی اجرا نمی شود و برخی از قوانین مخل تولید با تمام توان از سوی سازمان های دولتی نسبت به بنگاه های اقتصادی  اجرا می شود.

وی بیان داشت: کمیسیون صنایع در سال جاری با شناسایی و اطلاع رسانی این قوانین خواستار اصلاح و بازنگری در این قوانین با هدف تسهیل فضای کسب و کار برای واحدهای صنعتی است.

نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان بهره بانکی موجود را عامل تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: در آغاز فعالیت یک واحد تولیدی، بیمه تامین اجتماعی، اداره کل مالیاتی و بانکها خواستار دریافت اصل و جرایم وجوه می باشند ولی برای سپرده گذاران بانکی  هیچ سازمان یا نهادی به سپرده گذار برای مالیات یا بیمه مراجعه نمی کند.

وی راه اندازی دفتر دیدبان محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی اصفهان اقدام موثر در رصد فضای کسب و کار استان دانست و تاکید کرد: این دفتر می تواند اطلاعات دقیقی از فضای کسب و کار استان را برای تصمیم سازی مسوولین جمع اوری و تحلیل کند.

ملااحمدی به نشست مشترک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بازدید از واحدهای تولید فولاد و خودرو  استان خراسان از برنامه های سفر اعضای کمیسیون صنایع اتاق اصفهان به خراسان رضوی است.

امیر مسعود هادی پور مسئول کمیته صنایع غذایی کمیسیون در این جلسه گفت: شرایط تولید مواد غذایی در ایران و تایلند بسیار متفاوت است و تولیدکنندگان تایلندی یکی از مشکلات تولید کنندگان مواد غذایی ایران را ندارند.

مظفر چلمقانی مسئول کمیته نساجی کمیسیون خواستار تشکیل اتحادیه صادرکنندگان نساجی استان زیر نظر اتاق بازرگانی شد و بیان داشت: این اتحادیه می تواند نقش مهمی در صادرات واحدهای نساجی داشته باشد.

کد خبر 312673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.