برگزاری آیین رونمایی از آلبوم «آبی» در هنرسرای خورشید

شهریار بلوچستانی، سرپرست گروه موسیقی «کاغذ رنگی» از برگزاری آیین رونمایی از آلبوم «آبی» به همراه جشن امضای این آلبوم، در روز ۵ مرداد ماه خبر داد.

سرپرست گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در گفتگو با ایمنا در این باره گفت: گروه کاغذ رنگی از سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و هدف از ایجاد آن در قدم اول حمایت از ساز تنبک بود که معتبرترین ساز کوبه ای است و متاسفانه در آستانۀ فراموشی قرار گرفته، هدف دوم آموزش ساز تنبک به گروه سنی کودک بود به این خاطر که کودکان ما متاسفانه با آثار رپ و ... بیشتر آشنایی دارند تا موسیقی اصیل ایرانی و با تاسیس این گروه موسیقی در نظر داشتیم که بچه ها را به موسیقی فاخر خودمان جذب کنیم.

شهریار بلوچستانی ادامه داد:سومین هدف از ایجاد گروه این بود که می دیدیم کودکان برای آموختن موسیقی از کلاس های «ارف» استفاده می کنند و در کلاس ارف سازهای کلاسیک آموزش داده می شود نه ایرانی و کودکانی که ارف را می گذارنند جذب گیتار و پیانو می شوند نه سازهای محلی ما و به دنبال هموار کردن مسیری برای این آموزش بودیم که گروه «کاغذ رنگی» را تشکیل دادیم.

«شهریار بلوچستانی» خواننده و نوازنده، متولد سال ۱۳۵۴ در اصفهان است که موسیقی را از سال ۱۳۶۸ با ساز تنبک شروع کرده و ثمرۀ این آموزش و تلاش هشت دوره رتبه ممتاز در جشنواره موسیقی فجر کشوری است. انتشار ۲ کتاب با عناوین: ۱۴ قطعه تنبک نوازی و ۸/۶ تم در کارنامۀ هنری این هنرمند است. بلوچستانی، آواز را در سال ۱۳۶۹ با تیتراژ برنامه رادیویی «امیدهای فردا» شروع کرد و سپس نزد استاد «علی تجویدی»، استاد «محمد طاهرپور»، استاد «همایون خرم» و استاد «محمد رضا شجریان» دوره‌های آوازی را طی کرد.
از بلوچستانی آلبوم‌های «شوق وصال»، «تیامی»، «آسمان شب»، «اشک من هویدا شد» منتشر شده و وی در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، ترکمنستان، تاجیکستان، هلند، اسلوونی، کرواسی، امارات، روسیه، ترکیه، و بلژیک در قالب کنسرت، به اجرای برنامه پرداخته است. گروه موسیقی کاغذ رنگی به سرپرستی این هنرمند برجسته با هدف پرورش خلاقیت و استفاده از استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان از طیف سنی چهار تا سیزده سال، در شهر اصفهان تأسیس شده است.

 آلبوم تصویری «آبی» کاری از این گروه موسیقی است که تا کنون برنده لوح تقدیر و تندیس جشنواره بین‌المللی موسیقی «پرخولی» Perkhuli و فولکلور آرت Folk Art سال ۲۰۱۷ گرجستان شده است. در این آلبوم قطعات و اشعاری از بزرگان موسیقی، شعر و ادبیات کشور از جمله: ۱ـ «جلوه‌ گل»، آهنگ: مهندس همایون خرم، شعر: تورج نگهبان، ۲ـ «مجنون»، موسیقی: انوشیروان روحانی، ۳ـ «دل از دستم رفته برون»، شعر: معینی کرمانشاهی، موسیقی: مجید وفادار، ۴ـ «ایران»، موسیقی: علینقی وزیری، شعر: پرویز ایرانپور، ۵ـ «تکنوازی»، ۶ـ «سرگشته»، موسیقی: همایون خرم، شعر: هوشنگ ابتهاج، ۷ـ «شب مهتاب»، شعر و موسیقی: علی اکبر شیدا، ۸ـ «ماه غلام»، شعر: فروغی بسطامی، موسیقی: علی اکبر شیدا و ۹ ـ «وطن»، شعر: بیژن ترقی، موسیقی: موسیو لومر، گنجانده شده که با صدای کودکان این سرزمین به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» دوباره اجرا شده است.

اعضای گروه «کاغذ رنگی» در آلبوم تصویری «آبی» عبارتند از: شهریار بلوچستانی ـ سرپرست و مدیر هنری، مرجان کیانی ـ مدیر گروه، نوازندگان: بامداد شفیعیان، آرش رحیمی، علیرضا خسروی، محمد متین امامی، رادمهر ایرجی، بهراد مؤمنی، کمند طاهرزاده، متین جانقربان، بردیا بلوچستانی، بردیا رحیمی‌مقدم، آنیتا اعلمی هرندی و سپهر باقری و خواننده‌گان: پویا موحدیان عطار، محمد عرفان شمس‌نیا، عارف آدم‌زاده، پانیذ پاکروان و همخوان: ایمان علاقه‌بند.

گفتنی است، مراسم رونمایی و جشن امضای این اثر موسیقیایی با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی، سینما و تئاتر در ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۵ مرداد ماه  در «هنرسرای خورشید» واقع در خیابان کاوه، پل شهید چمران، جنب شهرداری منطقه ۷ برگزار می شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان در این مراسم رونمایی و جشن امضاء آلبوم آزاد است. /

کد خبر 312663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.