لزوم تسریع در راه اندازی پروژه پمپاژ آب در دولت آباد چادگان

چادگان - رئیس اداره امور عشایر چادگان خواستار تسریع صدور مجوز برداشت و بهره برداری از پروژه پمپاژ آب دولت آباد چادگان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، مسعود موحدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان چادگان، بر لزوم چاره اندیشی مسئولان برای تامین اعتبار آب رسانی به مجمتع های عشایری دشت کبود، چشمه گرداب و کوکانگ تاکید کرد و گفت: روا نیست که شهرستان چادگان با وجود قرارداشتن در حوضه آب ریز زاینده رود از مشکل بی آبی و یا ناسالم بودن آب رنج ببرد.

وی  خواستار تسریع در صدور مجوز برداشت آب و بهره برداری از پروژه پمپاژ دولت آباد در بخش چنار رود این شهرستان شد و گفت: با راه اندازی این پروژه، برای ۳۰۰ نفر از جوانان عشایر چادگان اشتغال زایی خواهد شد.

موحدی در ادامه در خصوص نحوه تامین آب شرب عشایر گفت: ۳۰ دستگاه تانکر آب یک هزار لیتری و ۲ هزار لیتری در مناطق عشایر نشین نصب شده است تا تانکرهای آب‌رسانی آب شرب این مناطق تأمین شود.

وی خواستار مساعدت امور عشایر استان اصفهان، در بحث مجوز برداشت آب و پمپاژ برای اراضی دولت‌آباد چادگان شد و گفت: با برداشت آب ۳۰۰ هکتار از اراضی بخش چنار رود زیر کشت قرار می‌گیرد.

موحدی ضمن تاکید بر استمرار اعطای تسهیلات با بهره 4 درصد به عشایر بخش چنار رود چادگان، افزود: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عشایر کوچنده در قالب یک هزار و ۱۸۰ خانوار در سطح این شهرستان به مدت ۶ ماه از سال سکونت دارند.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان چادگان دارای دو بخش مرکزی و چنار رود است که در بخش چنار رود هفت هزار نفر از مجموعه ۱۲هزار جمعیت این بخش عشایر هستند.

کد خبر 312659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.