افتتاحیه در مکان نامعلوم

زمان و مکان برگزاری دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن، رویارویی تیم‌های چهارم و چهاردهم لیگ گذشته را در شروع فصل جدید به یک تقابل نسبتاً ویژه بدل کرده است.

به گزارش ایمنا، دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن که بین تیم‌های چهارم و چهاردهم لیگ گذشته برگزار می‌شود شاید به خودی خود مسابقه ویژه‌ای نباشد اما آنچه تقابل این ۲ حریف مشهدی و اصفهانی را کمی خاص کرده ناشی از زمان برگزاری آن است که از سوی سازمان لیگ ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه فرداشب اعلام شده بود و سپس به ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تغییر کرد. با توجه به آنکه سه دیدار دیگر پنج‌شنبه‌شب رأس ساعت ۲۱ آغاز می‌شوند این مسابقه عملاً حکم افتتاحیه لیگ هفدهم را پیدا خواهد کرد البته به شرطی که ساعت شروع بازی تا آن زمان دوباره دستخوش تغییر نشود.

اما تنها زمان شروع این دیدار نیست که آن را به تقابلی ویژه بدل کرده است بلکه یک دلیل منفی هم برای خاص بودن این مسابقه وجود دارد و آن اینکه به فاصله کوتاهی مانده به آغاز این دیدار هنوز محل برگزاری مسابقه به صورت رسمی و قطعی اعلام نشده هرچند که شواهد و قرائن حاکی از آن است که اولین مسابقه لیگ هفدهم به احتمال بیشتر در ورزشگاه ثامن انجام می‌شود تا برگزاری مسابقات رسمی در استادیوم تازه‌تأسیس و مدرن امام رضا (ع) باز هم عقب بیفتد.

نکته جالب درباره تقابل سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن در اولین هفته از لیگ هفدهم این است که این ۲ تیم سال گذشته نیز از هفته اول لیگ شانزدهم در ورزشگاه ثامن به مصاف هم رفتند. به عبارت دقیق‌تر، یک سال و یک روز پس از آنکه این ۲ تیم در تقابل رو در رو اولین دیدارشان را در لیگ شانزدهم پشت سر گذاشتند اولین مسابقه خود در فصل ۹۷-۹۶ را نیز برابر یکدیگر تجربه خواهند کرد.

در آن مسابقه تیم اصفهانی با حساب ۲ بر یک مغلوب میزبان مشهدی شد تا پس از قهرمانی در سوپرجام شروع ناامیدکننده‌ای در لیگ برتر داشته باشد. سبزپوشان اصفهانی امیدوارند تا در لیگ هفدهم نسبت به دوره قبلی آغاز به مراتب بهتری برای آنها رقم بخورد.

در این دیدار امیر قلعه‌نویی برای اولین بار در چارچوب یک مسابقه رسمی روی نیمکت ذوب‌آهن خواهد نشست.

ذوب‌آهن در هر پنج مسابقه دوستانه‌ای که در دوران آماده‌سازی پیش‌فصل برگزار کرد برابر حریفان داخلی و بین‌المللی خود به برتری رسید. آنها امیدوارند تا با شروع فصل روند خوبشان در دیدارهای تدارکاتی در مسابقات رسمی نیز ادامه پیدا کند تا از همین ابتدای لیگ در زمره مدعیان باشند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

سیاه‌جامگان: محمد ناصری، یوره کولاک، عبدالرضا زارعی، رضا شربتی، علیرضا جلیلی، کریم احمدی، روح‌الله سیف‌الهی، پیام ملکیان، حسین بادامکی، یونس شاکری و گوران یرکوویچ

ذوب‌آهن: محمدرشید مظاهری،  گئورگی ولژیانی، وحید محمدزاده، علی حمام، محمد ستاری، حمید بوحمدان، دنیال اسماعیلی‌فر، ربیع عطایا، اسماعیل شریفات، محمدرضا عباسی و مرتضی تبریزی

کد خبر 312569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.