سهم حمل و نقل عمومی تا سال ۱۴۰۰ به ۵۰ درصد می رسد/ نصب ۱۳۰۰ دوربین ثبت تخلف تا پایان سال

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت :طرح جامع حمل و نقل و ترافیک نیز در شهر اصفهان تهیه شده و قرار است بر طبق این طرح سهم حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو تا سال ۱۴۰۰ از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اصفهان، شهری در حال توسعه است از این رو با مشکلات متعددی روبرو است که می توان به آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا در ابتدا شهر اصفهان را از لحاظ هوا و مشکلات زیست محیطی رصد کردیم تا با ارائه یک نقشه جامعه بتوان مشکلات ترافیکی را کاهش داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش سهم خودروهای شخصی در شهر گفت: در مباحثی مانند قیمت سوخت و ورود خودروهای شخصی دخالتی نداریم از این رو نمی توانیم در این موضوع که نقش اصلی در ترافیک دارد ورود کنیم.

صلواتی با ابراز خوشحالی از اقدامات جدید وزارت راه تصریح کرد: خوشبختانه وزارت راه با سیاست های کشوری در راستای توسعه پایدار و ایجاد شهری های کم ترافیک در حرکت است.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش ترافیک در شهرهای مختلف دنیا مطالعه شده است، اضافه کرد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک نیز در شهر اصفهان تهیه شده و قرار است بر طبق این طرح سهم حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو تا سال ۱۴۰۰ از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد.

خط یک مترو به زودی تکمیل می شود

معاون شهردار اصفهان با اشاره به در نظرگرفتن ۳ خط مترو و ۳ خط تراموا برای شهر اصفهان تا پایان برنامه اصفهان ۱۴۰۰، تصریح کرد: خط یک مترو به زودی به صورت کامل افتتاح می شود و بی شک با استفاده از تجربیات خط یک مترو، مابقی خطوط بیش از  ۵ سال طول نمی کشد.

صلواتی خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه گذاری خارجی در راه اندازی تراموا مهمترین هدف ما است ، از این رو در بین شرکت های سرمایه گذاری از کشورهای چین،ایتالیا و فرانسه تصمیم گیری نهایی را به زودی انجام می دهیم تا خط تراموا هم در اصفهان کلید بخورد.

وی با اشاره به خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای تقویت حمل ونقل درون شهر اصفهان، گفت: تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را تا اوایل شهریور تحویل می گیریم و تا پایان امسال نیز ماهیانه ۳۰ دستگاه وارد شبکه حمل و نقل اصفهان می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: ما در صدد هستیم که در سال ۱۴۰۰ هر شهروند با کمتر از ۴۰۰ متر پیاده روی به حمل و نقل عمومی شهر دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به نصب دوربین های ثبت تخلف در شهر اصفهان، اظهارکرد: در حال حاضر ۷۵۰ دوربین در سطح شهر نصب شده که تعداد آنها تا پایان سال جاری به ۱۳۰۰ دوربین افزایش می یابد.

صلواتی اضافه کرد: تعداد دوربین های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز نیز تا پایان امسال ۲ برابر می شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه چتر قانون در خیابان های شهر گسترده تر و شهروندان قانونمدار شده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد رانندگان در شهر اصفهان پشت خط عابرپیاده توقف می کنند، افزود: امسال تمرکز ما بر روی برخورد قانونی با تخلفات پارک دوبل و توقف های غیرمجاز است و امیدواریم تا پایان امسال شهر اصفهان معضل پارک دوبل را نداشته باشد.

صلواتی یادآور شد: تا پایان سال جاری ۵ دوربین متحرک ثبت تخلف، بر روی خودروهای مخصوص نصب و راه اندازی می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح مدیریت تقاضا در محدوده تاریخی شهر گفت: این طرح مدیریت تقاضا به شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه شده و در این طرح قصد داریم محدوده مرکزی شهر را مدیریت ترافیکی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این طرح مجوز برای ساکنان محدوده مرکزی شهر صادر می شود تا هم مرکز شهر رونق خود را داشته باشد و در عین حال سفرهای اضافی حذف شوند.

صلواتی تاکید کرد: اگر سیاست گذاری های کشور و دولت اصلاح شود می توانیم در تدابیر ترافیکی بهتر عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۵۰ ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان، گفت: این ایستگاه ها فقط دوچرخه کرایه نمی دهند بلکه خدمات فنی رایگان را هم ارایه می کنند و در آینده ای نزدیک این ایستگاهها محل شارژ دوچرخه ها و موتورسیکلت های برقی خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد ۲۵ درصد تراکنش دوچرخه ها در شهر اصفهان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح بفرمایید دوچرخه در اصفهان، گفت: با اجرای این طرح از هفته نکوداشت اصفهان تاکنون ۱۲ میلیارد تومان دوچرخه به فروش رفته و باعث افزایش انگیزه در شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک شده است.

صلواتی اظهارکرد: فاز دوم این طرح تا پایان تابستان در سطح ادارات و نهادهای اداری اصفهان اجرا می شود.

 وی به زیرساخت های افزایش رغبت برای استفاده از دوچرخه اشاره و خاطرنشان کرد: در صدد هستیم مسیرهای دوچرخه سواری  شهر را به ۱۰۰ کیلومتر مصوب افزایش دهیم.

گردش به دور اصفهان تنها در ۴۵ دقیقه

صلواتی با اشاره به توسعه خطوط بی آر تی تصریح کرد: برنامه ما این است تا خطوط بی آر تی در شهر به ۸ خط توسعه یابند که با تکمیل این خطوط، طی کردن شهر تنها  ۴۵ دقیقه زمان می برد.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان اضافه کرد: برنامه ما این است تا هر شهروند اصفهانی با طی کردن ۴۵۰ متر به ایستگاه های مترو، تراموا و اتوبوس و سایر گونه های حمل و نقلی دست یابد.

صلواتی با اشاره به ورود اتوبوس های یورو ۴ و ۵ به شهر گفت: این اتوبوس ها برای اولین بار است که در کشور و در شهر اصفهان خدمات می دهند و این اتوبوس ها استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارا هستند و امید است تا سال ۱۴۰۰ دغدغه آلایندگی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این اتوبوس ها برای سالمندان، معلولان و نابینایان به راحتی قابل استفاده است.

صلواتی بیان کرد: همچنین آمار شهراصفهان در ثبت تخلفات منجر به فوت تا ۳۰ درصد کاهش داشته است زیرا سیاست ما، اعمال قانون و جریمه نبوده است بلکه سعی شده شهر قانونمندی داشته باشیم.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به پیامک های که به شهروندان ارسال می شود گفت: محتوای این پیام ها تخلفاتی است که توسط شهروندان صورت می گیرد ولی تخلف این افراد ثبت نمی شود.

اطلاع از مختصات ترافیکی با استفاده از نرم افزار های موبایلی

وی با اشاره به استفاده از نرم افزارهای موبایل ترافیکی که به تازگی توسط شهرداری ارائه شده است، اضافه کرد: این برنامه ها باعث شده تا شهروندان از تمامی اطلاعات ترافیکی مطلع شوند همچنین نسخه انگلیسی این برنامه برای توریست ها آماده می شود.

صلواتی با اشاره به این برنامه ها گفت: این نرم افزار چشم بینای مردم است که باعث می شود اشکالات به خوبی به مسئولان نشان داده شود.

اصفهان پایلوت توسعه فرهنگ ترافیکی

وی با اشاره به اینکه سه شنبه های بدون خودرو باعث شد فرهنگ ترافیکی افزایش داشته باشد،گفت: اصفهان در کشور پایلوت توسعه فرهنگ ترافیکی شده و این فرهنگ سازی با همکاری رسانه ها انجام شده است.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان بیان کرد: همچنین با همکاری پلیس راهور قرار است فرهنگ موتور سواری که باعث آزار به عابران پیاده نشود آموزش داده شود.

۶۰۰ اتوبوس باید از مدار خارج شوند

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اتوبوس های فرسوده در شهر گفت: در این سالها امید ما به دولت ها بود تا این ناوگان نوسازی شود.

صلواتی اضافه کرد: از این از دولت دیگری امیدی نیست و  در حال حاضر ۶۰۰ اتوبوس داریم که باید از مدار خارج شود.

کرایه دوچرخه ها آسان می شود

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به شرایط کرایه دوچرخه در ایستگاه های دوچرخه افزود: قرار است شرایط کرایه دوچرخه آسان تر شود و با داشتن اصفهان کارت شهروندی که هویت فرد مشخص می شود این دوچرخه ها به راحتی کرایه داده شود.

صلواتی با اشاره به اینکه نهاد مختلفی در شهر تصمیم گیر هستند افزود: از این رو مشکلات حمل و نقلی هم درگیر این موضوعات است.

ستادی بودن معاونت ترافیک، پروژه ها را به تعویق می انداخت

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ما در ۵ سال یک خط بی آر تی زدیم گفت: این ناشی از این بود که بخشی از زمان فعالیت معاونت ترافیکی، «اجرایی» نبوده است و معاونتی ستادی قلمداد می شده است.

وی با اشاره به مشکلات داده ای ایران درحوزه آلودگی شهر اصفهان بیان کرد: از این رو ما نمی دانیم سهم آلاینده های شهر اصفهان چیست در نتیجه باید ایستگاه های سنجش آلودگی هوا زیاد شود.

صلواتی اضافه کرد: با توجه به این موضوع با دانشگاه اصفهان قرار دادی بسته شده تا سهم این آلاینده ها از هر وسیله ای مشخص شود و برای این موضوع مطالعاتی علمی چند میلیارد تومان هزینه شده است.

تاکسی های آنلاین و تغییر مطالبات مردم

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان  با اشاره به موضوع تاکسی های آنلاین گفت: در عصر حاضر مشاغل در حال تغییر است و مطالبات مردم متناسب با پیشرفت روز است.

وی اضافه کرد: تاکسی های آنلاین هم واقیعت روز است و حذف این موضوع محال است از این رو باید با آغوشی باز این موضوع را پذیرفت.گرچه ممکن است مشکلاتی را برای تاکسی های ستنی داشته باشد.

صلواتی بیان کرد: این پیشرفت ها اجتناب ناپذیرند و به عنوان تهدید نباید به این موضوع نگریست اما باید قبل از اجرای این طرح اشکالات آن رفع شود.

صلواتی افزود: دیدگاه همه نسبت به این موضوع استقرار این نوع تاکسیرانی است، ولی در جلسه شورای تاکسی در استانداری به احقاق حقوق تاکسیرانان سابق تاکید شد تا زحمات این افراد در این سالیان ضایع نشود.

وی بیان کرد: از این رو شیوه نامه ای تهیه شده است تا با مشارکت استانداری، تاکسیرانی و سازمان صنعت و معدن، امنیت شغلی تاکسیرانان قبلی هم لحاظ شود تا همه افراد بازی برد- برد داشته باشند.

هیچ لرزه ای از مترو دیده نشده است

وی با اشاره به تعامل شهرداری و میراث فرهنگی در مورد مترو گفت: الان مترو اصفهان در طول مسیر دارای بالشتک های ارتعاشی است و لرزه سنجی که در مترو صورت گرفته هیچ ارتعاشی را در دستگاه ثبت نشان نداده است البته قرار است مطالعات لرزه سنجی ادامه داشته باشد.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان افزود: با توجه به تاریخی بودن اصفهان حفاری ایستگاه های تختی و میدان امام حسین(ع) به دلیل وجود اشیا تاریخی و بافت فرسوده، سختی هایی داشت و قرار است کشفیات تاریخی این ایستگاه ها، در موزه ای در ایستگاه مترو تختی تعبیه شود.

رفع مشکل برخورد بازرسان با مسافران اتوبوس

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره طرح محلات ایمنی در شهر اصفهان گفت: به عنوان مثال در این طرح بخش هایی از معابر به آینه های محدب و تابلوهای هشدار دهنده مجهز می شود.

صلواتی با اشاره به اتوبوس های دودزا گفت: اتوبوس های دودزا صبح ها فعالیت نمی کنند، البته قرار است طی قراردادی اتوبوس های شهری به کمک بخش خصوصی نوسازی شود و توزیع این اتوبوس ها در کلیه شهر صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برخورد بازرسان اتوبوس گفت: برای حل مشکلات ناشی از برخورد بازرسان به دلیل نبود شارژ کافی در کارتها، قرار است در کارت های شهروندان یک یا دو شارژ از سوی معاونت حمل و نقل اضافه تر ارائه شود تا مسافر فرصت داشته باشد به باجه شارژ برسد و کارت خود را شارژ کند .

 صلواتی افزود: این موضوع با استفاده از اصفهان کارت های جدید ممکن خواهد بود.

صلواتی با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ اتوبوس در شهر گفت: پیش بینی ما این است اگر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تردد داشته باشند سرویس دهی بهتری صورت گیرد. همچنین طبق برنامه باید عمر ناوگان ما زیر ۵ سال باشد پس باید سالانه ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها نوسازی شود.

کاهش نارضایتی از پارکینگ های شهری

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به پارکینگ های شهری که نارضایتی زیادی از آنان بود گفت: غیر از مباحث تاسیساتی پارکینگ ها که مشکلات آن رفع شد، ساعت خروج، ورود و هزینه این پارکینگ ها از طریق سامانه مشخص می شود که اخیرا اعتراضاتی نسبت به این پارکینگ ها نمی شود.

صلواتی بیان کرد: ۱۰۳ پارکینگ در شهر فعال است که ۳۰۰ عدد از آنها در اختیار مدیریت شهری است و قرار است پارکینگ های خصوصی هم به تجهیرات سامانه ثبت ساعت و هزینه، مجهز شوند.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به ناوگان غرب اصفهان که فرسوده ترین ناوگان است گفت: در غرب اصفهان مشکل شبکه معابری هم وجود دارد و امید است در تعاملات جدید، با احداث خیابان های جدید و توسعه حمل و نقل عمومی این مشکلات رفع شود.

زوج و فرد یک طرح موقتی است

صلواتی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد گفت: این یک طرح موقتی برای کاهش آلودگی هوا بوده و با مطالعات جدید و اعمال کارهای نو قرار است روشی جدید برای این طرح اجرا شود.

وی با بیان اینکه شهروندان نگاه های نویی به مسائل دارند گفت: از این رو بسیاری از طرح هایی که در شهر اجرایی می شود حاصل نظرات سازنده مردم است و ما آماده دریافت این نظرات هستیم.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره اینکه باید زمینه تردد امن و راحت برای معلولان فراهم باشد گفت: در گذشته هموار سازی مسیر برای عبور معلولان یک کار فانتزی شناخته می شد در صورتی که در حال حاضر این آماده سازی ها عملیاتی شده است.

در مورد سامانه هوشمند تاکسی شهرداری اصفهان باید بهتر عمل می کردیم

صلواتی با اشاره به سامانه هوشمند تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: این سامانه می توانست به صورت بهتری شروع به کار کند اما مقاومت هایی در استفاده از این سامانه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ما باید در مورد این موضوع بهتر عمل می کردیم در صورتی که این سامانه از مباحث روز اصلا عقب نیست و باید قبل از این، آسیب شناسی و فرهنگ سازی برای استفاده از این سامانه می شد.

تهیه زیرساخت های لازم برای دوچرخه سواری بانوان

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به دوچرخه سواری بانوان گفت: ما در حال تهیه زیرساخت های لازم هستیم و آرام آرام زمینه پذیرش این موضوع در جامعه در حال شکل گیری است.

صلواتی اضافه کرد: حتی قرار است دوچرخه های خانواده نیز برای استفاده خانواده ها تهیه شود.

وی با اشاره به پیوست های فرهنگی مترو گفت: به عنوان مثال مشکل دستفروشی پیش از اینکه مترو راه اندازی شود، باید توسط معاونت فرهنگی حل شود.

کد خبر 312353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.