سیستم جامع شهرسازی و درآمد عامل کاهش مراجعات مردمی و حاکمیت قانون است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت:راه اندازی سیستم جامع شهرسازی و درآمد تحولی عظیم در سیستم شهرسازی به وجود می آورد و شفاف سازی، اعتماد سازی و صرفه جویی در وقت مردم و به عبارتی کاهش ترافیک و کاهش مراجعات مردمی به شهرداری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جمال الدین صمصام شریعت در مراسم بهره برداری از فاز اول سیستم جامع، هوشمند و یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان که در قالب شصت و چهارمین برنامه از سری برنامه های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهارکرد: راه اندازی سیستم جامع شهرسازی و درآمد ریسک بزرگی بود که از سوی شهرداری در راستای شفاف سازی و حاکمیت قانون به اجرا درآمد.

وی افزود: راه اندازی این سیستم تحولی عظیم در سیستم شهرسازی به وجود می آورد و شفاف سازی، اعتماد سازی و صرفه جویی در وقت مردم و به عبارتی کاهش ترافیک و کاهش مراجعات مردمی به شهرداری را به دنبال دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با راه اندازی این طرح در حقیقت بساط چانه زنی در سیستم شهرسازی خاتمه می یابد و حاکمیت ضوابط و قانون عملیاتی خواهد شد.

صمصام شریعت اظهارکرد: امروز شاهد بهره برداری از فاز اول این طرح عظیم هستیم و فاز نهایی آن که شامل برون سپاری است به زودی محقق می شود.

وی ادامه داد: مرحله اول این طرح در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان تحقق یافت که بر این اساس شهروندان  به کلیه طرح های توسعه شهری دسترسی دارند، طرح هایی که تا دو سال قبل محرمانه بود، امروزه آحاد مردم در ۲۴ ساعت شبانه روز به طرح های توسعه شهری دسترسی دارند و می توانند طرح های امروزی را با طرح های قبلی مقایسه کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: طرح های قبلی توسعه شهری نیم قرن سابقه در کلانشهر اصفهان دارد به طوری که نقشه های ارگانیک ۴۳ سال قبل و طرح های جامع ۴۶ سال قبل بر روی سیستم قرار دارد و امکان مقایسه و بازدید برای شهروندان وجود دارد.

صمصام شریعت خاطرنشان کرد: طبق آخرین طرح های شهری امکان مشاهده ۳ عامل مهم ارتفاع پذیری و تراکم پلاک های در محدوده شهر، شبکه معابر و عقب نشینی ها و کاربری ها برای کلیه شهروندان اعم از دستگاه های دولتی، آموزش و پرورش، دانشجویان و کارشناسان رسمی دادگستری وجود دارد.

وی توضیح داد: از طریق سیستم جامع شهرسازی و درآمد، امکان سنجی بر روی پلاک های شهر، اعلام مبلغ پروانه ساخت بر مبنای حداکثر بارگذاری طبق طرح تفصیلی قابل مشاهده است و مالکان با گرفتن گذرواژه و رمز عبور از شهرداری می تواند به پرونده الکتریکی شهرسازی خود دسترسی داشته باشد و محتویات پرونده خود را ملاحظه کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از معابر شهری از کوچه یک متری تا بزرگراهها تصویربرداری شده است که از طریق گوشی های موبایل و از طریق سیستم شهرنما امکان مشاهده وجود دارد.

صمصام شریعت افزود: بیش از ۶ هزار مصوبه کمیسیون ماده ۵ در این سیستم بارگزاری شده است.

وی از تلاش شبانه روز و جهادی همه پرسنل شهرداری برای راه اندازی این سیستم تشکر کرد و گفت: به طور حتم اگر حمایت های شهردار اصفهان، رئیس شورا و اعضای شورای شهر و همراهی مدیران مناطق شهری و سازمان فاوا نبود این طرح اجرایی نمی شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: البته برخی از پرسنل شهرداری های مناطق به تصور اینکه با راه اندازی این سیستم بیکار می شوند، در برابر این طرح مقاومت می کردند، که مقاومت و نگرانی آنها بی جهت بود.

صمصام شریعت تصریح کرد: اکنون شهروندان میتوانند با استفاده از این سیستم در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در طول ۳۶۵ روز سال نسبت به اخذ پروانه ساختمان، پایان کار، دریافت استعلام، درخواست ها، تصدیق گواهی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی شهرداری نیز میتواند از طریق این سیستم فعالیت ماموران بازدید و مسئول شهرسازی و معاونت شهرسازی را ارزیابی و رصد کند که آنها چند پرونده را بررسی می کنند و هر پرونده چقدر زمان می برد.

معاون شهردار اصفهان اظهارکرد: برای راه اندازی این سیستم ابتدا از نرم افزای سرای ۸ استفاده شد، اما این سیستم با نرم افزار سرای ۹ تکمیل شد، نرم افزار سرای ۹ آخرین نرم افزاری است که در سطح کلانشهرها در این زمینه به کار برده می شود.

صمصام شریعت ادامه داد: خوشبختانه با راه اندازی این سیستم بستر مدیریت واحد اطلاعات شهری را فراهم کنیم، در واقع مسیری را آماده کردیم تا اصفهان هر چه سریعتر به شهر هوشمند تبدیل شود البته اکنون ابتدای راه هستیم و به کمک مدیران بیرون از شهرداری و سایر دستگاهها نیاز داریم تا در جهت هوشمند سازی شهر اصفهان و مدیریت واحد اطلاعات شهری قدم برداریم.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده ۵ که بیشتر به ورطه فراموشی سپرده می شد با این کار حفظ و رعایت می شود.

وی به برنامه های آتی این معاونت در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: به زودی ارتقا هوشمند سازی و مردم سپاری به نحوی عملی می شود که روند شهروند-شهرداری-شهروند به شهروند-ربات-شهروند تبدیل می شود.

معاون شهردار اصفهان اضافه کرد: با این سیستم دیدارهای چهره به چهره کاهش می یابد و مسائل اداری و فسادهای اداری به حد صفر می رسد و در ترافیک و کاهش آلودگی هوا تاثیر خواهد داشت.

صمصام شریعت خاطرنشان کرد: برای اطلاع کلیه دستگاهها از این سیستم هوشمند مکاتبه ای آماده شده است تا برای آنها ارسال شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر برون سپاری، همه باید از جمع سپاری نیز مطلع شوند، گفت: برون سپاری به معنای واگذاری امور شهرسازی به دفاتر کارگزاری و پیشخوان دولت است اما در جمع سپاری مردم می توانند از داخل منزل در هر ساعت شبانه روز درخواست های حوزه شهرسازی خود را مطرح کند که به زودی این طرح نیز محقق می شود.

معاون شهردار اصفهان گفت: سیستم جامع شهرسازی طبق ضوابط و مصوبات شورای شهر و بخشنامه وزارت کشور راه اندازی شده است از این رو این تحول عظیم را به همه مردم تبریک می گویم.

کد خبر 312245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.