مراقب باشیم مسلم امام زمان(ع) را تنها نگذاریم/داشتن بصیرت سد نفوذ دشمن است

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت:جایگاه ونقش ارزنده امامت در دین یک جایگاه عظیم وبی بدیلی است که از طرف خدای متعال مشخص شده است امام برگزیده خدا بعد از پیامبر است و مردم وظیفه دارند در هر زمانی امام زمان خود را یاری کنند و اجازه ندهند امامشان غریب بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از راه رسید و کوچه های شهر نوای عاشقان ائمه اطهار را به خود گرفت، دلهای عزادار در سوگ امام جعفر صادق(ع) به عزا نشسته و در و دیوار شهر رنگ ماتم به خود گرفته است.

مردم مومن زرین شهر نیز مانند سراسر کشور با حضور در هیئت و دسته های عزاداری در سوگ شهادت این امام همام به سوگ نشسته و دل های خود را روانه مرقد مطهر آن امام بزرگوار می کنند. صدای دسته های عزاداری از گوشه و کنار شهر به گوش می رسد و نشان می دهد که شور عزاداری هنوز هم در دلها زنده و باقی است. علاوه بر شهر، روستاهای شهرستان لنجان نیز آیین عزاداری امام جعفر صادق(ع) را باشکوه هر چه بیشتر برگزار کرده و تجمع عظیم هیئت های مذهبی جلوه خاصی به سوگواری مردم در زرین شهر داده است.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در اجتماع عظیم هیئت های مذهبی زرین شهر در گلزاری شهدای این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: جایگاه ونقش ارزنده امامت در دین یک جایگاه عظیم وبی بدیلی است که از طرف خدای متعال مشخص شده است امام برگزیده خدا بعد از پیامبر است و مردم وظیفه دارند در هر زمانی امام زمان خود را یاری کنند و اجازه ندهند امامشان غریب بماند.

وی با اشاره به  اشاره به سه ویژه گی و صفت ائمه(ع) در مدیریت جامعه اسلامی در طول تاریخ از صدر اسلام تا ظهور امام زمان(عج) افزود: باید توجه داشت امام به عنوان یک هادی و راهنمای مطمئن برای بشریت در طول قرون متعدد بوده و نباید جامعه امروز مخصوصا جامعه بشریت از این نقش غافل باشند چراکه امام مردم را هدایت به سوی سعادت وسبک زندگی انسانی والهی می کند و اجازه نمیدهد انسانها اسیر هواهای نفسانی وسبک زندگی غربی که مبنایش لذت گرائی وشهوترانی است شوند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: امروزه نقش هدایت گری و ارائه یک سبک زندگی دینی بر کسی پوشیده نیست و در روایاتی که از امام صادق (ع) به مارسیده ما را از هر نوع سندی که بخواهد سبکی غیر از سبک زندگی دینی بر ما تحمیل کند بی نیاز می کند.

وی ادامه داد: امروز باید بیشتر از هر زمان به هدایتگری امامان وتوجه به این روایات تربیتی احتیاج داریم از این جهت خدای متعال فرمودند وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا، ما امامان را هادیان امت قرار دادیم.

فرهنگ اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی های دیگر امامان ما در مدیریبت جامعه به سوی سعادت صبر وبردباری انان در مسیری بود که انتخاب کردند و امروزه باید در برابر رسیدن به قله های سعادت بشریت وبرای ارتقای فرهنگ غنی اسلام راهی پر فراز و نشیب در پیش رو داریم و لازمه آن صبر و بردبرای است و امام صادق علیه السلام در زمان خود با همه سختی ها وظلم ائمه جور با صبر وبردباری شاگردانی تربیت و توانست اینده ای خوب برای بشریت به نمایش بگذارد.

وی عنوان کرد: صبر وبردباری امام در مقابل ظالمان وکسانی که قصد داشتند جامعه را به فساد وتباهی وبردگی بکشاند و صبر و برباری امام در مقابل حکومت های طاغوت  نکته مهم و قابل توجهی است که رهبر انقلاب نیز با تاسی به امامان با صبر وبردباری واقتدار در مقابل زورگوئی های جبهه کفر دارند به نمایش می گذارند.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: مسئولان ما باید بدانند دشمن در طول تاریخ در مقابل اسلام و پیشرفت جامعه اسلامی نقشه ها وترفندهای زیادی به کار برده است و امروز هم در غالب تحمیل انواع قراددادها و یا برجام ها در سدد است ما را تسلیم کند ولی باید همچنان صبور وبردبار در مقابلشان ایستادگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صبر واستقامت لازمه یک مبارزه است شهدای ما مظهر استقامت وصبر وبدند که با تاسی به امامان این مسیر را طی کردند و الگویی برای همه ما شدند.

فرهنگ اذعان کرد: سومین ویژگی که امروز می توان به عنوان یک درس بزرگ از امام صادق علیه السلام از ان یاد کنیم درس یقین واعتماد به وعده های الهی است چراکه اینده جهان اسلامی اینده ای روشن و اینده جهان رها شدن مظلومان از قید وبند ستمگران است ما باید با یقین به وعده های الهی همچنان ثابت قدم در مسیری که انتخاب کردیم حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: امام صادق علیه السلام به عنوان امامی که به مردم نوید پیروزی و تحق وعده های الهی را می دادند به ما نشان داد و زمانی که رهبر انقلاب می فرماید اسرائیل ۲۵ سال دیگر را به چشم خود نخواهد دید این همان وعده ای است که قران داده که هرکسی بر مبنای طلم وتجاوز حرکت کرد اینده ای تاریک در انتظار اوست.

امام جمعه باغبادران متذکر شد: بدانیم به وعده های خدا که مومنان را نصرت می کند اعتماد داشته باشیم ودر مسییر یاری انقلاب لحظه ای مایوس نشویم و به وعده های خدا اعتماد کنیم و به وعده های تو خالی دشمن بی اعتماد شویم.

وی یاداور شد: از مصادیق عمل واعتماد به وعده های خدا حرکت بزرگ مردم وبی اعتمادی به غرب وشرق بود که توانستند با دست خالی به همراه امامشان انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند وهشت سال دفاع مقدس را مدیریت کنند و برابر انواع فتنه های بعد از رحلت امام استقامت کنند.

فرهنگ تصریح کرد: باید توجه داشت که هر جا به وعده های  دشمن اعتماد کردیم ضرر کردیم مثل برجام که گفتند تحریمها می رود ولی امریکا به وعده ها یش عمل نکرد هرچند رهبر تیز هوشمان این مطلب را بارها به گوش زد کرده بودند.

کد خبر 311853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.