باز هم شهدا آمدند تا حافظ و راهنمای مردم باشند/شهدای آمدند تا در خواب غفلت فرو نرویم

لنجان_ضرب مارش نظامی گلوله‌های اشک مادران شهیدی می‌شود که به خوبی این نُت را می‌شناسند و امروز روزی است که پیکر مطهر ۲۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها غربت و دوری از وطن با استقبال مردم و مسئولان به شهر سده لنجان آمدند و مردم شهر به دور آنها پروانه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ضرب مارش نظامی گلوله‌های اشک مادران شهیدی می‌شود که به خوبی این نُت را می‌شناسند و امروز روزی است که پیکر مطهر ۲۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها غربت و دوری از وطن با استقبال مردم و مسئولان به شهر سده لنجان آمدند و مردم شهر به دور آنها پروانه شدند...

آری شهید در هر مکانی که حضور یابد قداست و معنویت با خود می آورد و میهمانی لاله ها با حضور پرشور مردم و بسیجیان پرشور تر شده بود از خیابان که عبور میکنی عطر خوش اسپند و گلاب مشامت را پر می کند، حسّ غریبی است، عشق بر صورت مردم خودنمایی می کند و این همان عشقی که چندین و چند سال پیش با آن رزمندگان اسلام را بدرقه می کردند و اینک به استقبال آنها آمده اند.

چشمهای همگان اشک بار بود، نه به خاطرغم و اندوه، بلکه این بار از شوق وصال و اگر چشم دل باز کنیم می بینیم شهدا نیز در کنار مادران و پدران خود حاضرند و این آمدن‌ها همه نشانه است، نماد است، همه آیتی است برای مردم سراسر جهان که بدانند هنوز هستند خانواده‌هایی که انتظار خبر چشم روشنی فرزند خود را می‌کشند و هر لحظه منتظر ظهور یوسف خود هستند.

دعوت نامه را خود شهدا در دلمان انداختند، قرارمان خیابان اصلی شهر سده لنجان بود به همراه غذای روح... غذایی از جنس ارتباط با خدا آن هم ارتباطی از نوع ارتباط‌های شهدا در شب‌های عملیات، هر چند هر کار می‌کردیم حال و هوای آن روزها دیگر ایجاد نمی‌شود اما... خدا قبول کند ما را.

فضا واقعا معنوی بود، باید هم همین طور باشد مگر می‌شود شهدا میزبان باشند و مراسم خدایی نشود، هر کس در گوشه‌ای در جوار پیکر شهدای ایستاده بود و حال و هوای خود را داشت، حال و هوایی که شاید تنها در شب‌های قدر و روز عاشورا حسینی می‌توانی آن را ببینی.

میثم محمدی در حاشیه این مراسم گفت: همه می‌گویند خدا اگر عاشق کسی شود، او را برای خودش می برد آن هم به زیباترین شکل ممکن و چه رفتنی زیباتر از شهادت؟ شهدایی که برای دفاع از میهن اسلامی به میدان نبرد رفتند و اکنون پس از سال‌ها دوری از شهر و خانواده عزم بازگشت کرده‌اند.

وی افزود: شهدا محور حقیقی همدلی و همزبانی ملت ایران هستند و حقیقتا در راستای دستیابی به مدیریت جهادی، نسخه شفا بخش ایمان هر جامعه هستند همچنین آنها از حلال خود گذشتند تا ما در این دنیا از حرام چشم پوشی کنیم.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: باید در مقابل دنیای نابرابر جنگ نرم و عملیات روانی که ایمان، اراده، شجاعت وحقیقت را مورد هجمه قرار می دهد هوشیار بود چرا که شهدا سوختند تا با ایجاد روشنایی، راه را گم نکنیم بنابراین تمامی ملت ایران در هر جایگاهی که قرار دارند به شهدا مدیون و بدهکار هستند.

وی ادامه داد: شهدای ما همواره با اخلاص، محکم در مقابل دشمن ایستادند و این مسئله‌ای است که برای ملت ما کاملاً به اثبات رسیده و موارد متعددی از آن در طول تاریخ کشور ما وجود دارد.

محمدی شهدا را منشا عزت و قدرت کشور دانست و  اضافه کرد: شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و این قدرت ناشی از فرهنگ زنده نگه داشتن نام شهدا است که کمتر از شهادت نیست.

وی عنوان کرد: امنیت و آسایش و قدرت امروز ایران اسلامی را مدیون جان‌نثاری‌های شهدای عزیزمان هستیم بنابراین باید نام و یادشان را همواره گرامی بداریم.

شهردار سده لنجان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بسیار روشن است و تمام دنیا از همان ابتدای پیروزی در مقابلش ایستادند و توطئه چینی کردند و امروز نیز تمام مستکبران از قدرتش به هراس افتاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید گفت امنیت کنونی کشور با تدبیر مقام معظم رهبری و به برکت خون پاک شهدا به دست آمده است و امیدوارم همواره بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا بوده و از مسیر آنها منحرف نشویم.

محمدی در پایان گفت: حوزه شهدا حوزه زیباییت، امیرالمومنین، سیدالشهدا، اسلام ناب و انقلابی گری و حوزه ی نظری مقدس بود چرا که شهدا نه تنها ولایت باور بلکه بالاتر از آن ولایت پذیر بودند.

در بین جمعیت جانبازی را دیدم که با ویلچر آمده بود، نزدیک رفتم و پرسیدم از اینکه امروز شهدا بعد از چندین سال به وطن باز می گردند چه احساسی دارید، وی با همان بغض در گلویش گفت: تا نفس داریم ای شهیدان از شما شرمندهایم اما تا ابد رزمندهایم پای ولی جان فدای حضرت سیدعلی.

احمد صادقیان ادامه داد: شاید کوتاهی کردیم اما قسمشان داده ام که کمک کنند تا به معنای واقعی پیرو ولایت فقیه باشیم و رهرو راه شهدا باشیم.

وی اضافه کرد: اگر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نبود و اگر به‌واسطه خون شهدا نبود ایران از زمان جنگ تا به امروز، هزاران بار زیرورو شده بود و شهدا تنها شهید ما نیستند بلکه آن‌ها آمدند تا بشریت را احیا کنند.

صادقیان تاکید کرد: این نهضت الهی ادامه‌دار خواهد بود، شاید حوادث و اتفاقات آن را به مو رسانده باشد اما ریسمان این انقلاب پاره نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد اندازه‌گیری معرفت دینی و الهی‌مان را از ما گرفته و به یک احوال‌پرسی ساده محدود کنند.

به راستی آنچه که امروز در سایه سار امنیت و آرامشش در حال زندگی هستیم همین مجاهدت های این مردان آسمانی است، ای دریغ که قدر این فرشتگان را ندانیم و با تصمیم های غلط و انتخاب اشتباه پا بر روی خون شهدا بگذاریم.

کد خبر 311831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.