۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
شهرضا عطر بهشتی گرفت

شهرضا – با ورود کاروان شهدا به شهرضا، عطر کربلا و بوی بهشت در شهر پیچید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، دیروز تو بودی که رفتی و امروز این ماییم که می‌آییم؛ دیروز تو خانه و کاشانه و زن و فرزند گذاشتی و پای در وادی عشق نهادی و برای همیشه آسمانی شدی و امروز ما در خانه و کاشانه و میان دوستان و خانواده خود پذیرای وجود نازنین تو هستیم تا آسمانی شویم.

تو بی ادعا رفتی ولی ما می‌دانیم که همه چیز ما از توست، آسایش امروز ما مدیون توست، راحتی ما وامدار توست، همه چیز ما بدهکار توست ای شهید.

سالهاست داغ فراغ مادران و پدردان دلسوخته‌ای که چشم بر در و دل در راه دارند را به نظاره نشسته‌ایم و دستان قاصر ما ناتوان از کمک به آنها است؛ آنان در فراغ تو سوختند و ما تنها با چشمانی خیس، اشک حسرت بدرقه راهشان کردیم تا در بهشت همخانه تو شوند.

به راستی شهادت، سعادت می‌خواهد؛ گاهی در دل اندکی از بخت تیره شکوه می‌کنم که چه می‌شد اگر من نیز سالیانی زودتر پای در عرصه عالم خاکی نهاده بودم تا شاید... د. شاید همسفر شما می‌شدم.

ای کاروانیان، شما اینجا غریب نیستید، حاشا که در شهر شهید همت، شهیدی احساس غربت کند، اینجا همه شما را می‌شناسند؛ در کوی و برزن این دیار هنوز بوی عطر شهید حیدرپور، شهید کشوری، شهید قانع، شهید طباطبایی، شهید ملجایی، شهید جهانمردی، شهید کاظمی و ۷۵۰ لاله پرپر شده دیگر به مشام می‌رسد.

و چه با شکوه آمدی در شهر ما، عاشقانه‌هایم در مصاف عظمت تو به شعر سپیدی ماند که به بی وزنی افتاده است؛ وزن و عروض و قافیه و عقل و منطق در وادی عشق بیگانه‌اند و چرا که هنرمردان خدا شهادت است و تو مدال افتخار این هنر خدایی را بر سینه داری پس ما را چه رسد که در محضر تو سخن از عشق بگوییم.

بیا و اندکی در جمع ما بمان، تو تنها خود را نبین که از جام بهشت سرمستی و از نو خدا محشون، نظری هم بر ما خاکیان افتاده در راه انداز؛ اندکی از آن شراب بهشتی که در جام داری در کام ما هم بریز و ذره‌ای از آن نور خدایی بر ما نیز بتاب.

امروز دیار شهیدان بار دیگر کربلایی شد، ۵ شهید گمنام و ۴ شهید به نام که در عملیاتهای محرم و خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، در قالب کاروان استقال از شهدا از شهرضا گذشتند.

این کاروان امروز از میدان تاسوعا تا میدان حر شهر شهرضا را در میان استقبال کم نظیر مردم شهرضا پیمود و پس از توقفی کوتاه در میان زمزمه عاشقانه مردم ولایتمدار این شهرستان، به سمت آستان امامزاده شاهرضا و گلزار شهدای شهرضا حرکت کرد تا بعد از آن، شهرضا را به سمت مقصد بعدی ترک کند.

کد خبر 311724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.