حضور جوانان در مراکز فرهنگی و مذهبی کم‌رنگ شده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه حضور جوانان در مراکز فرهنگی و مذهبی بسیار کم‌رنگ شده است و باید فضاهایی که بیشتر برای جوانان جاذبه دارد را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی عصر سه‌شنبه در نشست خبری نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای جام ولایت اظهار کرد: از تمام کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند تا بخشی از نیازهای شهر را برطرف کنند سپاسگزارم. در شهر اصفهان با دو میلیون نفر جمعیت حدود ۳۲۰ هزار دانش‌آموز وجود دارد که این افراد در سنین جوانی و نوجوانی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که جوانان ما را تهدید می‌کند اگر زمینه‌هایی را برای پر کردن مطلوب اوقات فراغت این افراد فراهم نکنیم، حتماً با مشکلات زیادی در شهر مواجه خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: امام جعفر صادق (ع) زمانی ۲ گروه را برای تبلیغ به مأموریت فرستادند و این دو گروه بعد از انجام مأموریت برای ارائه گزارش به خدمت امام صادق (ع) رفتند که گروهی اعلام کامیابی و گروهی اعلام ناکامی کردند. سپس آن معصوم به گروهی که ناکام شده بودند فرمودند شما سراغ چه کسانی رفتید و آنها گفتند ما به سراغ شیوخ آن سرزمین رفتیم و گروه دیگر که کامیاب بودند گفتند ما به سراغ جوان‌ها رفتیم.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) به هر دو گروه فرمودند باید به سمت جوانان و نوجوانان بروید، گفت: امروزه اگر بخواهیم کار موثری انجام دهیم باید جوانان و نوجوانان را هدف قرار بدهیم و وقتی که صحبت از بازی‌های رایانه‌ای می‌شود حتماً مخاطبان شما از همین رده سنی هستند و با توجه به جاذبه‌ای که این بازی‌ها دارد، زمینه جذب آنها را فراهم می‌کنید و ضریب ماندگاری آنها را در این مراکز بالا می‌برید.

نصر در همین خصوص افزود: شهرداری اصفهان حدود ۱۵۰ مرکز فرهنگی و ورزشی دارد و زمانی که در این مراکز حضور پیدا می‌کنیم، مشاهداتی داریم که قابل تحلیل است. مثلاً در مراکز فرهنگی که هزینه‌های بسیاری هم برای راه‌اندازی آنها پرداخت کرده‌ایم، باید برای اینکه یک نفر به این فرهنگسرا جذب شود زحمت بسیاری بکشیم و نگهداری و مدیریت این افراد نیز سخت و دشوار است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر می‌بینیم که تعداد زیادی از دختران و پسران در مراکز ورزشی حضور پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد باید خواسته‌های جوانان و نوجوانان را مدنظر داشته باشیم. متأسفانه افراد به زور به مراکز فرهنگی وارد می‌شوند و با تعجیل خارج می‌شوند اما در مراکز ورزشی، افراد با میل وارد می‌شوند و با زور باید آنها را بیرون کنیم؛ بنابراین باید علایق جوانان را در برنامه‌های خود لحاظ کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای برنامه‌ریزی خوب در این زمینه باید از خود جوانان نظرخواهی کنیم تا جوان‌ها و نوجوان‌هایمان را حفظ و بیمه کنیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه حضور جوانان در بسیاری از مراکز فرهنگی و مذهبی بسیار کم‌رنگ شده که مشکل بزرگی است و باید فضاهایی که بیشتر برای جوانان جاذبه دارد را فراهم کنیم و با رفتار و اخلاق و برنامه‌هایمان سعی کنیم این افراد را تحت تأثیر قرار بدهیم.

نصر در خصوص برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی گفت: تا کنون وقتی صحبت از آسیب‌های اجتماعی می‌شد این موضوع را انکار می‌کردیم اما همین که در حال حاضر مسئولان شهر جمع می‌شوند و می‌پذیرند که مشکلاتی وجود دارد، به توفیق بالایی دست پیدا کرده‌ایم و باید بعد از شناخت این مشکلات به برطرف کردن آنها بپردازیم.

کد خبر 311676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.