فولادشهربه احترام شهدای تازه تفحص شده تمام قد ایستاد/استقبال پرشکوه از شهدای تازه تفحص شده

امروز مراسم استقبال تشییع و وداع با پیکر پاک ۲۰ شهید تازه تفحص‌شده شهدای گرانقدر دفاع مقدس در فضایی وصف‌نشدنی در خیابان‌ های فولادشهر برگزار شد، گردهمایی بزرگی که باردیگر به اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ شهرستان لنجان مبدل شد و برگ زرینی دیگر را در تاریخ پر افتخار این شهرستان رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امروز مراسم استقبال تشییع و وداع با پیکر پاک ۲۰ شهید تازه تفحص‌شده شهدای گرانقدر دفاع مقدس مصادف با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در فضایی وصف‌نشدنی در خیابان‌ های فولادشهر برگزار شد، گردهمایی بزرگی که باردیگر به اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ شهرستان لنجان مبدل شد و برگ زرینی دیگر را در تاریخ پر افتخار این شهرستان رقم زد.

با وجود همه پیش‌بینی‌ها برای استقبال وسیع مردمی از تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس، حضور مردمی در مراسم امروز در فولادشهر غیرقابل‌باور بود. جمعیت غیرقابل‌شمارشی که امروز در فولادشهر برای پاسداشت ۲۰ شهید دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آرمان‌ آنها گردهم آمده بودند، چشم ها  را نوازش می کرد. با نوای «یا حسین یا حسین» خودرو حامل پیکرهای پاک شهدای تازه تفحص شده به مکان تجمع مردم رسید و گروه دمام‌زنی، حال عجیبی را در کنار پیکر شهیدان دفاع مقدس رقم زده بود.

مردم، بی تاب دور تابوت ها را گرفته اند و بسیاری را احساساتی کرده بودند. بغض امان حاضرین را بریده بود شانه‌های پیرمردی که قاب عکس فرزند شهیدش را به آغوش کشیده بود تکان می‌خورد، اشکش را با دست‌هایش پنهان می‌کند و رو به سمت تابوت شهدا زیر لب زمزمه های را می کند، حالا حرف‌هایش را بلندتر می‌گوید، حرف‌هایی که بین یاحسین و ‌الله‌اکبرهای مردم گم می‌شود.

فریاد «لبیک یاحسین» در میان حاضرین بلند شده است، خادمان شهدا اسپند دود کرده‌اند و نوحه به یادماندنی «یاد امام و شهدا دلو می‌بره کرب‌وبلا...» در حال خوانده شدن است و جمعیت مشغول عزاداری و نوحه‌خوانی هستند بر تعداد جمعیت استقبال‌کنندگان از کاروان شهدا در فولادشهر، لحظه به لحظه افزوده می‌شود و طنین صدای اذان ظهر در میان جمعیت استقبال‌کننده، لحظات ویژه‌ای را به وجود آورده است گلایل‌های سفید و قرمز روی تابوت‌ها آرام می‌گیرند. راننده ماشین‌ حامل پیکر پاک شهدا از پشت پرده اشک به جمعیت خیره شده و انگار عجله‌ای برای حرکت ندارد و  حرکت کاروان شهدا به کندی در حال انجام است. تبرک چفیه‌ها و شال‌های عزای مردم در کنار تابوت‌های شهدا، حس و حال عجیبی را در میان مردم رقم می زند. حضور خانواده شهدا، به ویژه مادران شهدا در این مراسم قابل‌توجه است. هیئت های مذهبی نیز در این مراسم حضور پرشوری دارند.

آری پیر و جوان، زن و مرد همه امروز آمده اند تا از فرزندان خود که برای ایجاد امنیت و آرامش در میهن اسلامی از خود گذشته اند، قدردانی کنند و بگویند یاد شهدا همواره ادامه دارد. دشمنان ایران اسلامی نیز باید بدانند با وجود آنکه سالهاست جنگ تحمیلی به اتمام رسیده، اما بازگشت پیکر شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام اتفاقی است که هربار در ایران تکرار ‌شود بازهم مردم برای مردم تازگی خاص خود را دارد چرا مردم شهدا را جزئی از خانوداه های خود می دانند و آرامش امروز خود را مرهون شهدا هستند .

در حاشیه این مراسم عباس مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان گفت: اکنون که پس از سالها این مردان مرد سرافرازانه به آغوش میهن اسلامی برگشته اند وظیفه ماست تا به گرمی از آنها استقبال نموده و یاد و خاطره آنها را به شکل شایسته گرامی بداریم و بار دیگر با آرمان های این شهیدان و امام شهیدان و مقام معظم رهبری  تجدید بیعت کنیم.

وی افزود: تعصب و عقیده شهدا در پیروی از امام مثال‌زدنی است و همین اعتقاد موجب دفع تجاوز دشمنان اسلام از ایران اسلامی شد و بر همین اساس شهدا به خاطر آنچه که خداوند از فضل خود به آنها ارزانی نموده است بسیار خوشحال و شادمانند.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: باید توجه داشت شهادت در راه خدا بهترین مرگی است که شهید با اختیار خود آن را انتخاب کردند و از این جهت شهید والاترین مقام را نزد خداوند متعال دارد چراکه شهادت هدفی قطعی و آگاهانه و انتخاب شده است که شهدا با بصیرت خود و پیروی از ولایت فقیه آن را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مقدس شهدا، احیاء دین خداوند و پاسداری از حریم اسلام بود و بر همین اساس شهدا تنها با هدف احیاء دین و تداوم انقلاب پا به میدان جنگ نهادند و امروز شاهدیم که دشمن وقتی متوجه شد در جنگ سخت به اهداف خود نخواهد رسید با شعارهای جذاب اما فریبنده وارد میدان جنگ نرم شده است.

مرادی اضافه کرد: اگر مردم هوشیار و آگاه باشند هیچ زمانی کسی به خود اجازه تجاوز به کشورمان را نمی‌دهد تا بخواهد اقدامی صورت دهد بنابر این همچون گذشته باید با الگو قرار دادن شهدا و امام شهدا با بصیرت افزایی به جنگ با دشمنان اسلام برخیزیم.

وی عنوان کرد: شهدا درس آزادگی و غیرت را از مکتب امام حسین(ع) آموختند و بر همین اساس آنان مصداق بارز و کامل از خودگذشتی هستند که جان خود را برای دفاع از کیان مملکت، اسلام و ولایت فدا کردند لذا باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کرد چرا که وصیت نامه شهدا انسان را زنده و بیدار می‌کند.

حجت الاسلام مسعود سرافراز امام جمعه فولادشهر نیز گفت: اولین اثر شهادت برای خود شهید است، چراکه شهادت برای شهید دروازه‌ای را می‌گشاید و او را به جایگاهی می‌رساند که به تعبیر قران کریم حیات جاودانه است و در سوره مبارکه بقره که در وصف منزلت و جایگاه شهید نازل شده است، آمده است که به کشته شدگان در راه خدا مردگان نگویید بلکه آن‌ها زنده‌ هستند و شما نمی‌توانید حیات شهید را درک کنید.

وی افزود: در آیه‌ای از سوره بقره اشاره شده که شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، آیا حقیقت عند ربهم و حقیقت یرزقون را ما می‌توانیم در این مرحله از جهان خاکی درک کنیم در حالی که آن‌ها وقتی به آن جایگاه می‌رسند، بشارت و مژده می‌دهند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد:باید توجه داشت که دشمن برای تباه کردن و نابود کردن نیروی ارزشمند جوان که جمعیت بالایی از کشور ما را شکل می‌دهد، با دو عامل فساد اخلاقی و عامل اعتیاد وارد میدان شده است و اگر امروز با مفاسد اخلاقی و با بی‌بندوباری در جامعه مقابله صحیح و هوشمندانه صورت نگیرد، پایه‌های اعتقادی جوانان و مردم سست و متزلزل خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که امروز پایه های نظام جمهوری اسلامی بر موج خون پاک شهدا استوار است و این مسئله نشان می دهد شهدای ما از امام حسین(ع) به خوبی الگوبرداری کرده بودند چرا حادثه کربلا آموزگار مقاومت است.

سرافراز اضافه کرد: قهرمانان عاشورا، الهام دهندگان صبوری و شکیبایی بودند و امروز خانواده‌های شهدا نیز از صبر زینب کبری صبوری را به خوبی آموختند و پدران و مادران و همسران، داغ جوانان خویش را با الهام از کربلا تحمل کردند لذا باید هوشیار بود تا بتوانیم با الگو پذیری از امام حسین(ع) و خاندان ایشان توطئه های دشمنان ایران اسلامی را خنثی و آنها را با شکست سنگین بدرقه کنیم.

کد خبر 311657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.