بوستان اشراق بستری برای نشاط آفرینی در شرق اصفهان

فاز اول احداث کوه نخودی اصفهان تحت عنوان بوستان اشراق ، با هدف ایجاد محیطی شاد و آرام در شرق اصفهان بزودی در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، یکی از اهداف مدیریت شهری توسعه و ایجاد اماکن گردشگری و تفریحی در شهر اصفهان بوده، بر این اساس تبدیل ۳ کوه صفه، نخودی و قائمیه شهر به قطب گردشگری در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر کوه صفه به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری اصفهان مورد استقبال بسیاری گردشگران قرار گرفته است. در غرب شهر اصفهان مجموعه کوه صفه وجود دارد و نیاز شهری اصفهان بر آن بود تا در شرق اصفهان نیز با مدیریت جدید شهری اصفهان، کوه نخودی که پشت شهر رویاها قرار گرفته، مورد توجه قرار گیرد.

کوه نخودی همانند کوه صفه دارای پتانسیل های گردشگری و فضای سبز است که با ساماندهی و اجرای طرح پردیس شرق می توان این محدوده را به مکان گردشگری تبدیل کرد در واقع با اجرای طرح پردیس شرق، یا بوستان اشراق کوه نخودی به قطب گردشگری این بخش اصفهان تبدیل می شود؛ هدف پروژه از اجرای این طرح ایجاد فضایی مناسب و آرام برای تفریح خانواده ها در شرق اصفهان است.

وسعت پارک شرق اصفهان ۳۰۰ هکتار است و در فاز اول، طراحی برای پنج هکتار آن انجام و از نیمه دوم سال گذشته فعالیت‌ها برای احداث فاز اول شروع شده است.

فاز اول پردیس شرق اصفهان آماده بهره برداری است

شهردار اصفهان  دراین باره می گوید: با توجه به استقبال زیاد شهروندان از کوه صفه، نیاز بود جایگزینی برای آن تعریف شود.

مهدی جمالی نژاد ادامه می دهد: فاز اول پردیس شرق اصفهان یا همان بوستان اشراق شامل: درختکاری، فضای سبز، تأسیسات زیربنایی آماده شده و بزودی به  بهره برداری می رسد.

محمد هویدا، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان نیز در این خصوص می گوید: احداث فاز اول کوه نخودی به بوستان اشراق نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر سالانه ۱۰ میلیارد اعتبار در بودجه پیش بینی شود، طی یک دهه شرایط کوه صفه را در کوه نخودی فراهم می کنیم، یادآور می شود: در فاز اول کوه نخودی اصفهان تاکنون ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه معدنی در این کوه وجود داشت، ادامه می دهد: پس از تلاش های فراوان مسئولان این منطقه، مسائل مالکیتی آن مرتفع شده و به طور کامل در اختیار شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

هویدا اضافه می کند: با عنایت به اینکه طرح کوه نخودی نهایی و در کمیسیون فنی نیز تائید شده، این کوه در ۳ بخش پارک کوهستانی، جنگلی و طبیعی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه  می دهد: در همین راستا، پارک جنگلی شرق در پائین این کوه ایجاد شده، همچنین در غرب کوه نیز باغ تندرستی احداث که در آن پیست دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اعلام فراهم آوری امکانات متنوع فرهنگی هنری در این مکان تفریحی تصریح می کند: شهربازی رویاها در شمال غربی کوه نخودی نیز قرار داشته، از این رو با اجرای طرح گردشگری کوه نخودی در آینده‌ای نزدیک، این محدوده به قطب گردشگری بین‌المللی تبدیل می‌شود.

وی خاطر نشان می کند: در این پروژه امکاناتی همچون دوچرخه سواری، موتورسواری، پیاده روی، مجموعه استخر، پارک دلفین ها و مجموعه هتل هایی که در حد سفت کاری است، پیش بینی شده است.

با توجه به وجود شیب درکوه صفه، بسیاری از افراد نمی توانند از این کوه استفاده کنند، اما شیب کوه نخودی ملایم است و همه گروه های سنی می توانند از آن استفاده کنند، ضمن اینکه چشم انداز بسیار زیبایی برای شهر اصفهان دارد.

شهربازی رویاها در شمال غربی کوه نخودی نیز قرار دارد از این رو با اجرای این طرح گردشگری کوه نخودی در آینده ای نزدیک این محدوده به قطب گردشگری بین المللی تبدیل می شود.

پردیس شرق اصفهان یا بوستان اشراق  در منطقه ۴ شهرداری اصفهان قرار گرفته تا با رویکرد توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و اجتماعی، پاسخگوی نیازهای شهروندان در راستای افزایش شور و نشاط در بستری امن باشد.

کد خبر 311562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.