بیرون گذاشتن پسماند خارج از زمان مقرر پیگرد قانونی دارد

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: طبق قانون شهرداریها بیرون گذاشتن پسماندها خارج از زمان مقرر به خصوص قراردادن پسماند در جلوی درب منزل همسایه ها، تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

مسعود حیدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از موارد بهداشتی در شهر که ارتباطی مستقیم با سلامت شهروندان دارد، جمع آوری و دفع صحیح پسماندهای شهری است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های شهرداری در این زمینه ارایه تقویم زمانی برای حمل پسماندهای خانگی از درب منازل است.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه متأسفانه به تازگی مردم از قراردادن پسماندها خارج از زمان تعیین شده توسط عده ای از شهروندان گلایه مند هستند چرا که با توجه به گرمای فصل تابستان مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد می کند، گفت: طبق قانون شهرداری ها بیرون گذاشتن پسماندها خارج از زمان مقرر و تقویم زمانی تعیین شده به خصوص قراردادن پسماند در جلوی درب منزل همسایه ها، تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

وی تصریح کرد: طبق قانون مدیریت پسماندها مصوب سال ۸۳، تمام تولید کنندگان پسماندها اعم از مردم باید پسماندهای خود را طبق تقویم زمانبدی مقرر بیرون قراردهند و در غیر این صورت طبق همین قانون پرونده تخلف آنها به مراجع قضایی ارسال و محکوم به جزای نقدی خواهند شد.

حیدری تاکید کرد: شهروندان باید توجه کنند که پسماندهای خود را در زمان های مقرر از منزل بیرون قرار دهند و نکته دیگر اینکه موارد غیر از پسماند از جمله اقلام بازیافتی را به عنوان پسماند بیرون قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه در هر منطقه فردی مخصوص پیگیری این تخلفات و تشکیل پرونده مشغول فعالیت است، افزود: مردم چنانچه در منطقه خود با چنین مشکلی رو به رو شدند و قصد گزارش تخلف را داشتند می توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا خدمات شهری منطقه موضوع را پیگیری کند.

کد خبر 311524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.