بیداری اسلامی از برکات خون شهداست/امروزجوانان انقلابی باقدرت از خون‎ شهدا پاسداری می‎ کنند

لنجان_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت:شهدا امتداد قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام و عامل بیداری اسلامی در جهان اسلام بوده و این تنها بخشی از ثمرات جانفشانی‌های شهداست و یقینا اتفاقات بزرگ و خوب دیگری نیز در آینده به برکت خون شهیدان برای اسلام رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله صفرپور در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی_ فرهنگی شهرستان لنجان با اشاره به تشییع ۲۰ شهید تازه تفحص شده در شهرستان لنجان اظهار کرد: عاشورا آغازی برای یک قیام جهانی بود و دشمنان کوردل اسلام به گمان خود با پیروزی در عاشورا، خط پایانی بر عمر اسلام کشیدند، ولی نمی‌دانستند نهضت عاشورا سرآغازی برای جاودانه کردن اسلام می شود.

وی افزود: در شرایطی که دشمن کمر همت خود را برای تغییر ماهیت نظام اسلامی ایران بسته است، ترویج فرهنگ عاشورایی بیش‌ از پیش موضوعیت پیدا می‌کند چراکه ما عظمت امروز نظام اسلامی را مرهون خون شهدا و ایثارگران هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت که شهدا از جایگاهی رفیع نزد مردم و خداوند متعال برخوردار هستند اما شهدای تفحص شده به نوعی گل سرسبد این عزیزان به حساب می‌آیند چرا که افراد پس از سال ها به آغوش میهن اسلامی بازگشتند و برخی از آنها حتی نخواستند بعد از شهادتشان اسم و رسمی داشته باشند و با اخلاص تمام در نبرد حق علیه باطل شرکت و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در راه حق اهدا کردند.

وی ادامه داد: رمز سعادت و عاقبت بخیری شهدای والا مقام در این بود که آنان راه و راهنمایشان را به خوبی شناختند و گرفتار انحرافات و غبار افکنی‌ها نشدند و امروز نیز جوانان انقلابی ما با قدرت از خونهای شهدا پاسداری میکنند.

صفرپور اضافه کرد: جنگ تحمیلی رویدادی غیر پیش بینی شده بود و بنا به ماهیت خود تنش زا به شمار می‌امد و اهمیت این بحران در آنجا بود که کشور در حال از سرگذراندن دوران اولیه انقلاب بود از این رو با آغاز جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) با تأکید بر انسجام و وحدت درونی و دوری از اختلافات سعی کرد تا اولین گام در برابر این بحران را با حفظ انسجام درونی و استفاده از عاملان انسانی که سراپا همه گوش به فرمان رهبری او بودند، بردارد.
وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) با بهره‌ گیری از آموزه‌ هایی که از دین مبین اسلام داشتند و بر اساس توانایی و قابلیت‌های رهبری خویش در هنگام جنگ توانستند با شناخت از وضع موجود، تصمیم‌ گیری سنجیده و مطابق با شرایط انجام دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیان کرد: تأکید بر انسجام و بهره‌ گیری از آموزه‌های مذهبی و ایجاد امواج مردمی در برابر نیروی متجاوز در آن شرایط، کاربرد بهینه‌ ی داشته‌ های کشور بود و ایشان با شناخت از واقعیت‌ها و حقیقت‌ های موجود سیستم نوپای جمهوری اسلامی، با تلفیق آموزه‌ های مذهبی و ملی و برجسته کردن اتحاد درونی توانست تا سرمایه اجتماعی را تقویت نماید و همین امر یکی از ابعاد مثبت مدیریت رهبری در دروان جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی گری، ریشه در نهضت عاشورا دارد، اذعان کرد: مدیریت جهادی، ایمان و ایستادگی و مقاومت مردم در طول هشت سال دفاع مقدس شاه کلیدی برای موفقیت در جنگ بود و مردم و مسئولان با همت و اعتماد به همدیگر، نماد عملی اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشته بوند و امروز نیز همانگونه باید عمل کرد و با روحیه انقلابی گری به میدان عمل آمد.

صفرپور خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که فضای مجازی در هر تعبیری و با هر تعریفی، قلمرویی وسیع، بدیع و بکر است که برای ساکنان خود امکانات، آزادی‌ها، فرصت‌ها، دلهره‌ها، آسیب‌ها و محدودیت‌های نوینی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست مقدار زیادی از هزینه‌های مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی صرف هزینه‌های دشمن در فضای مجازی است تا سبک زندگی‌اسلامی را به سمت غرب متحول کنند و در باورها و ارزش‌های اخلاقی تزلزل ایجاد کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان فضای مجازی را جهنمی از تهاجم فرهنگی دانست و اضافه کرد: استکبار به این نتیجه رسیده است که جنگ مستقیم و میدانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی نتیجه‌بخش نیست و باید با ورود به خانه‌های ما، آنان را از درون تهی و بی‌اراده کرد تا به موفقیت دست پیدا کند و باید برای مصون ماندن جوانان از گزند این تهاجم سنگین آنان را از توطئه دشمن آگاه کرد که این کار نیز نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: علت به وجود امدن انقلاب اسلامی، رهبری، مردم و وحدت بود و این مثلث طلایی نیازمند یک هزینه ای برای استمرار داشت و باارزشترین چیزی که در این راه اهدا شد که دارای ارزشی فراوان است جان شهدای ماست که استمرا نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زد.
صفرپور اضافه کرد: از این رو به هر میزان که در طول تاریخ بتوانیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داریم به همان میزان کشور را در برابر تهاجمات دشمنان واکسینه کرده ایم چراکه شهدای ما .جان خود را فدای امری با ارزش کرده اند و همانطور که در قرآن کریم آمده است شهدا نزد خدای متعال زنده اند و روزی می خورند.

وی ادامه داد: امروز علی رقم تمام مشکلاتی که داریم، نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی ارزشمند و الهی است و بازگشت پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس به آغوش مردم و خانواده میزان ایثار و ایستادگی مردم، بخصوص نسل جوان که دوران انقلاب و دفاع مقدس را به یاد ندارد را افزایش می دهد و خاطره و یاد آنها را زنده می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان در پایان گفت: شهدا سندهای صداقت، پاکی، مجاهدت و تلاش برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند و جهل زدایی از بشریت و بیداری اسلامی را از برکات خون شهدا است لذا بایدگفت راه شهدا امتداد قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام و عامل بیداری اسلامی در جهان اسلام بوده و این تنها بخشی از ثمرات جانفشانی‌های شهداست و یقینا اتفاقات بزرگ و خوب دیگری نیز در آینده به برکت خون شهیدان برای اسلام رخ خواهد داد.

در ادامه این نشست سید احسان میرزایی گفت: این بزرگ مردان تاریخ به سخن ولی فقیه زمانشان، امام خمینی (ره) گوش فرا دادند و جلو رفتند و برای اولین بار در طول تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور به تاراج نرفت و شرف و ناموس و عظمت مردم ایران در مقابل بیش از ۴۰ کشوری که به صدام ملعون کمک می کردند، محفوظ ماند.

وی افزود: پیام مهم شهیدان ما این بود که راه امام خمینی(ره)، شهدا، ولایت و رهبری پاینده، پویا و زنده خواهد بود و ان‌شاءالله که همه ما قدر این نعمت‌ها را بدانیم ضمن اینکه ما قدر نعمت حضور مردم را می‌دانیم لذا باید توجه داشت که شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و تشییع با شکوه شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، ثابت خواهد کرد که مردم ما همچنان ادامه دهنده راه شهدا  و امام شهدا هستند و خواهند بود تا دشمن را از پای درآورند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان ادامه داد: شهدای ما تجلیات گوناگون در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه و جنگ و حوزه فرهنگی داشتند و قطعا حضور اقشار متخلف مردم در مراسم تشییع ۲۰ شهید تازه تفحص شده در شهرستان لنجان دلدادگی مردم ولایت‌مدار شهرستان لنجان به فرهنگ شهادت را به نمایش خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: مردم بار دیگر به میدان خواهند آمد تا به همه جهانیان ثابت کنند که هر چند سال‌های زیادی از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گذشته اما خون جوانان این مرز و بوم همیشه تازگی دارد و یکی از برجسته‌ترین ویژگی مراسم تشییع پیکر شهدا، حضور همزمان و پرشور مردم و مسئولان در این مراسم معنوی است لذا باید آمادگی لازم برای استقبال از شهدای تازه تفحص شده به خوبی مهیا گردد.

میرزایی عنوان کرد: شهدا به تبعیت از امام حسین(ع) که با فداکاری و رشادت موجب مستحکم شدن پایه‌های دین اسلام شدند و جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی ایران کردند و امروزه یاد و خاطره شهدا باید در بین جوانان و نوجوانان بازگو شود، و البته استقبال از پیکر این شهید والا مقام بعد از سال‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد بنابر این از شهدا باید درس زندگی آموخت زیرا آنها زندگی را در معنویت و ایثار خلاصه کردند.

کد خبر 311506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.