شهدا سند زنده افتخار ملت و رسوایی دشمنان/تشییع شهداجلوه‌ای از نهضت عاشورا وپیام آور بیداری

لنجان_رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: با توجه به حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل مردم شهرستان لنجان نیز با تمام توان در جنگ تحمیلی حضور یافتند و با اهداء۷۵۰ شهید، ۲۲۰۰ جانباز، ۱۳۰ آزاده و ۱۲هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی حبیب الهی در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی_ فرهنگی شهرستان لنجان با اشاره به تشییع 20 شهید تازه تفحص شده در شهرستان لنجان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از آزادگی و استقامت ملت ایران در برابر طاغوت‌ها و ابرقدرت‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس از رژیم صدام حمایت کردند تابتوانند انقلاب اسلامی ایران را تحت سلطه خود قرار دهند اما ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) توانستند در برابر همه این قدرت‌ها بایستند.

وی افزود: با توجه به حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل مردم شهرستان لنجان نیز با تمام توان در جنگ تحمیلی حضور یافتند و با اهداء۷۵۰ شهید، ۲۲۰۰ جانباز، ۱۳۰ آزاده و ۱۲هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: ایران اسلامی بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش های والا و اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می توان یافت و فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش هایی است که هم زمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.


وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس عالی‌ترین تجلیات رخ داد، اضافه کرد: صدام با ۴۰۰ هزار سرباز و تجهیزان مدرن با حمایت همه قدرت‌ها و مجامع بین‌المللی به صحنه آمد و تمام دستگاه‌های تبلیغاتی جهان پشتیبان صدام بودند و از سوی کشورهای منطقه نیز صدام را همراهی می‌کردند اما در این سو ملتی از جان گذشته بیرون آمده از انقلاب، ملتی که در برابر تمام این تجهیزات و تبلیغات ایستادگی کرد در برابر تمام متجاوزان با قدرت ایمان، مقاومت کرد و به پیروزی رسید از این رو باید به رویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاهی ویژه داشت.

حبیب الهی ادامه داد:ما امروز آرامش، استقلال و سربلندی میهن اسلامی را مرهون ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های خیل عظیم شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستیم از این رو می‌توان گفت شهدا و جانبازان با ایثار و از خودگذشتگی شرایطی را بوجود آورند که امروز در اوج قدرت باشیم و با اقتدار حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان باید تلاش کنیم تا با احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان،‌ تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت را در جامعه‌ محور فعالیت‌های خود قرار دهیم تا نسل جوان ما با فرهنگ شهدا آشنا شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان شهدا را سند زنده افتخار ملت و سند رسوایی دشمنان ایران اسلامی دانست و بیان کرد: شهدا از هر قشر و گروهی با عشق و علاقه به امام و انقلاب اسلامی و با شناخت و بصیرتی که داشتند و درک شرایط، با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در برابر دشمنان ایستادند و به مقابله با دشمنان برخاستند.

وی با اشاره به اینکه تشییع شهدا جلوه‌ای از نهضت عاشورا و پیام آور بیداری است، خاطرنشان کرد: شهدای ما ولایت محض امام را به دیده منت ولی با جان دل عمل کردند و امروز ما خودمان را نگاه کنیم و ببینیم کجای ولایت هستیم، امروز ما باید از شهدا  یاد بگیریم، شهدایی که آورده می شوند هر کدام برای ما پیامی دارند، آن ها می خواهند بیداری و هوشیاری به ما بدهند و ما را بیمه کنند.

حبیب الهی با تاکید بر لزوم حضور پرشور مردم در مراسم استقبال از 20 شهید تازه تفحص شده، گفت: حضور پُرشور مردم شهید پرور شهرستان لنجان در تشییع این دُردانههای به میهن بازگشته، قطعا یکی از به یادماندنیترین روزهای سال جاری خواهد بود که در تاریخ درخشان شهرستان لنجان به ثبت خواهد رسید لذا باید تلاش کرد این مراسم با شکوه هرچه بیشتر در شهرهای 9 گانه شهرستان لنجان برگزار شود تا مشتی محکم به دهان یاوه گویان باشد.

کد خبر 311497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.