بصیرت و دشمن شناسی هنر بزرگ شهدای ۸ سال دفاع مقدس/لنجان،میزبان ۲۰ شهید تازه تفحص شده

لنجان_معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: روز سه‌شنبه مصادف با ۲۷ تیرماه، همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع)، شهرستان لنجان میزبان کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس است لذا لازم است با برنامه ریزی مناسب و همکاری دستگاه های مربوطه به استقبال شهدای تازه تفحص شده برویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی_ فرهنگی شهرستان لنجان با اشاره به جایگاه شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شهدا برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام از همه چیز خود گذشتند و در این راه با غیرت و قدرت از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند.

وی افزود: باید توجه داشت مهمترین ویژگی‌های شهدا بصیرت به معنای دشمن‌شناسی و عمل به موقع  است چرامه شهدا دشمن را به خوبی شناختند و به موقع وارد میدان شدند لذا زمانی که صدام در بیست و هفتمین روز از شهریور ماه۵۹نشست خبری برگزار کرد و انتهای آن را به سه روز آینده در تهران موکول کرد، این شهدا بودند که ندای دشمن شناسی و مقابله را سردادند از این رو باید گفت اگر امروز عظمت، استقلال و عزتی در ایران اسلامی وجود دارد، به برکت خون همین شهدا است.

معاون فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: از سوی دیگر همواره در زمانی که برخی از اعتقادات و ارزش‌ها در جامعه در حال فراموشی باشد، شهدا با حضور خود، جامعه را از این فراموشی نجات می دهند و جان دوباره به جامعه بخشیده و موجب بیداری همه جانبه در جامعه می شوند و از این جهت باید در بزرگداشت نام و یاد شهدا بیش از گذشته وارد میدان شویم.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که قیام‌ امام حسین(ع) و وقوع حادثه عاشورا مهم‌ترین‌ حادثه‌ درتاریخ‌ تشیع‌ است‌ به‌طوری‌ که‌ صورت‌ وسیرت‌شیعه‌ رادگرگون‌ کرد وبه‌ آن‌ پشتوانه‌ حماسی‌ و عاطفی‌ دادوتشیع‌ رابه‌ مذهب‌ حماسه‌ وخون‌ مبدل‌ نمود لذا باید گفت در پیروزی انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ که‌ بی‌ شک‌ بزرگ‌ترین‌ حادثه‌ قرن‌ و شاید بعد از زمان‌ ائمه‌ (ع) بزرگ‌ترین‌ حادثه‌ تاریخ‌ تشیع‌ به شمار میآید، نقش‌ حماسه‌ کربلا کاملاً واضح‌ است‌.

صالحی اضافه کرد: زمانی که ملتی‌ تنها و مظلوم‌ در مقابل‌ شرق‌ و غرب‌ با آن‌ همه‌ سلاح‌های‌ مادی ‌و تبلیغات‌ گسترده‌ بایستد و باآن‌ همه‌ سختی‌ها مقاومت‌ کند این مسئله به خوبی نشان میدهد که حرکت با الهام‌ گرفتن‌ از حماسه‌ عاشورا رقم خورده است و امام خمینی(ره) نیز بارها فرموده‌ بودند که‌ ما هرچه‌ داریم‌ از امام‌ حسین‌(ع) است‌.

وی عنوان کرد: امام‌ خمینی(ره) ‌ در پیام‌های‌ خود به‌ مناسبت‌های‌ مختلف‌ به‌خصوص‌ سالگرد جنگ‌تحمیلی‌ و سالگرد پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سعی‌ می‌کردند روحیة‌ شهادت‌طلبی‌ و اقتدا به‌راه‌ امام‌ حسین‌ (ع) را در مردم‌ و رزمندگان‌ زنده‌ نگه‌دارند.

معاون فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: امام‌ خمینی (ره) ‌ در پیام‌های‌ خود شهدای‌ جنگ‌ تحمیلی‌ را درکنار شهدای‌ کربلا قرارمی‌دادند و این‌ نشان‌ از تأثیر حماسة‌ عظیم‌ عاشورا بر امام‌ (ره) بود، امام‌ در نامه‌ای‌ خطاب‌ به‌ فرزند یک‌ شهید می‌فرمایند خداوند تعالی‌ همة‌ شهدای‌ اسلام‌ مخصوصاً شهید شمارا با شهدای‌ کربلامحشور فرماید لذا باید گفت یکی‌ از تحولات‌ زمان‌ جنگ‌ حرکت‌ِ عظیم‌ رزمندگان‌ به‌ سوی‌ جبهه‌ها بود که‌اسامی‌ مختلفی‌ به‌ خود گرفته‌ بود، یکی‌ از اینها حرکت‌ کاروان‌های‌ کربلا بود که‌ چه‌ شوق‌عظیمی‌ در مردم‌ و حتی‌ امام‌ خمینی‌ (ره) ایجاد کرده‌ بود به‌طوری‌ که‌ امام‌ در آن‌ زمان‌ درپیام‌های‌ مختلف‌ بارها این‌ کلمه‌ را به‌کار می‌برند که‌ تأثیر این‌ کلمات‌ حماسی‌ را بر امام‌ ودر نتیجه‌ بر مردم‌ و رزمندگان‌ از خود نشان‌ می‌دهد.

وی  با اشاره به اینکه شهدا با پای خود به میدان آمده و در راه خدا جان فدا کردند، گفت: شهدا خطر را به خوبی فهمیدند، دشمن را شناختند و سپس به میدان آمدند و به این دلیل در تاریخ جاودان هستند چراکه الگویشان امام حسین(ع) است که می‌گوید من حسینم و در برابر ظلم تسلیم نمی‌شوم و این رمز ماندگاری فرهنگ شهادت در ایران اسلامی است.

صالحی در پایان با اشاره به تشییع۲۰نفر از شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه مصادف با ۲۷ تیرماه، همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع)، شهرستان لنجان میزبان کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس است لذا لازم است با برنامه ریزی مناسب و همکاری دستگاه های مربوطه به استقبال شهدای تازه تفحص شده برویم.

وی اذعان کرد: حضور پرشور همه مردم در مراسم تشییع و بدرقه شهیدان وظیفه ای دینی و شرعی است، چرا که این شهیدان در راه حفظ و حراست از آب و خاک و ناموس این ملت به شهادت رسیده اند.
معاون فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: شهیدان حق بزرگی بر گردن تک تک ملت ایران دارند و امنیت و آسایشی که امروز در جامعه اسلامی ما برقرار است، به برکت جان فشانی همین شهیدان والامقام است لذا حضور پرشور در مراسم استقبال از پیکر پاک این شهدا از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 311493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.