عملیات احیای فاز سوم میدان امام علی (ع) با جدیت در دست اجراست

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) گفت: پروژه عظیم میدان امام علی(ع) یکی از ابر پروژه های شهر است که عملیات اجرایی فاز سوم آن به جد دنبال می شود.

به گزارش ایمنا، پروژه میدان امام علی (ع) یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری است که با اجرای آن قلب شهر دگرگون می شود.

پروژه میدان امام علی (ع) با هدف احیا بافت تاریخی شهر در ۳ فاز طراحی شده که در سال های گذشته فاز یک و ۲ آن تکمیل شده و اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این ابر پروژه برای احیای قلب شهر در دست اجرا ست.

بابک کاویان مدیرپروژه میدان امام علی (ع) دراین باره اظهار کرد: پروژه عظیم میدان امام علی(ع) یکی از ابر پروژه های شهر است که عملیات اجرایی آن به جد دنبال می شود.

وی افزود: بودجه عملیات اجرایی میدان امام علی (ع) نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده به طوری در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: احیاء میدان امام علی (ع) بیش از ۳۲ هکتار و در ۳ فاز طراحی شده که فاز اول و دوم آن نیز در سالجاری گذشته به پایان رسیده است.
کاویانی با اشاره به اینکه زیرگذرهای میدان در قالب فاز اول در سال ۸۹ احداث شد، تصریح کرد: در فاز دوم پروژه نیز میدان اصلی امام علی(ع) با مساحت ۲۲ هزارمترمربع، احداث پارکینگ طبقاتی، فضای چند منظوره زیر میدان به مساحت ۱۴هزار و ۵۰۰ متر و احیا بازار های قدیمی همچون بازار ریسمان، بازار هارونیه، بازار انقلاب و غیره انجام شد.
مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه در فاز دوم پروژه نیز پروژه های تجاری اطراف میدان به شماره های ۸ ،۹ ،۱۰ و ۱۱ احداث شد، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم میدان امام علی (ع) در سال ۹۲ به بهره برداری رسید.
کاویانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی (ع) از سال ۹۴ در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: فاز سوم نیز شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع در ضلع شمالی میدان امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه میدان جلوخان مسجد جامع با مساحت ۱۸ هزار مترمربع در ۳ ضلع شمالی، شرقی و غربی بدنه سازی خواهد شد، اضافه کرد: تاکنون عملیات اجرایی ضلع شرقی تکمیل شده است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ضلع شمالی میدان جلوخان در ۳ فاز تعریف شده است، عنوان کرد: فاز اول ضلع شمالی میدان جلوخان پروژه A۱۳ در سال ۹۵ به پایان رسید و پروژه A۱۱ با مبلغ ۵ میلیارد تومان در نیمه اول سال جاری نیز تکمیل می شود.

کاویان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه A۱۱تاکنون ۷۹ درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: عملیات اجرایی الحاقیهA۱۱ نیز تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته و با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی ضلع میانی شمالی تحت عنوان پروژه A۱۲ در دستور کار است، ادامه داد: پس از تکمیل آزادسازی، عملیات عمرانی ضلع غربی میدان جلوخان انجام می شود.

 کاویان با اشاره به احداث موزه امام علی (ع) افزود: احداث موزه امام علی (ع) در ضلع جنوبی میدان جلوخان مسجدجامع در سرای خیار سابق در دست انجام است که عملیات مرمت آن به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و نوسازی آن نیز به مساحت ۲۱۰۰ مترمربع در ۳ طبقه در سال گذشته تکمیل شد.


مدیر پروژه میدان امام علی (ع) ادامه داد: عملیات نازک کاری موزه امام علی (ع) از ابتدای سال جاری آغاز و تاکنون۱۶ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال نیز تکمیل می شود.
کاویانی افزود: پس از ساخت موزه میدان امام علی (ع) آثار مکشوفه در حین اجرای عملیات عمرانی میدان در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه ۵ پروژه در پیرامون فاز سوم  انجام می شود، اظهار کرد: احداث فضای پیش ورودی میدان جلو خان مسجد جامع (میدان نیم هشتی) مجاور خیابان های ولیعصر و هاتف در سال گذشته به پایان رسیده است.


کاویانی با بیان اینکه عملیات احداث ورودی های میدان امام علی (ع) از پایان سال گذشته آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل می شود، گفت: عملیات سنگفرش، بهسازی پیاده روها، ساخت آبنما، ترباکس ها و فضای سبز میدان امام علی (ع) و جلوخان مسجد جامع نیز در سال جاری اجرا می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود پارکینگهای میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه را در دستور کار قرار دارد، افزود: عملیات اجرایی پروژه پارکینگ  – تجاری کمرزرین از سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ۳۱ درصد پیشرفت داشته است.
کاویانی با اشاره به اینکه پارکینگ و بازار ولیعصر در ۳ طبقه احداث  و ظرفیت پارک ۳۵۰ خودرو را دارد، اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال جاری آغاز می شود.
وی بیان کرد: پارکینگ قیصریه نیز پس از تکمیل آزادسازی ها، عملیات اجرایی آن آغاز می شود

کد خبر 311316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.