کرانچار: پیوستن مروان حسین به سپاهان قطعی نشده/ هنوز در گلزنی مشکل داریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: در کل شرایط تیم در نقل و انتقالات خوب است و روز به روز هم بهتر می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زلاتکو کرانچار عصر شنبه و در نشست خبری با اصحاب رسانه، در مورد نمایشگاه عکس یار سپاهانی اظهار کرد: از برگزارکنندگان این نمایشگاه که ترکیب زیبایی از تصاویر احداث کارخانه فولادمبارکه که بزرگترین حامی مالی ما است تا نحوه پیشرفت باشگاه سپاهان از روز افتتاح تا به امروز را به نمایش گذاشته‌اند تشکر می‌کنم.

شرایط سپاهان در نقل و انتقالات خوب است

وی در مورد آخرین وضعت سپاهان در نقل و انتقالات افزود: در کل شرایط تیم در نقل و انتقالات خوب است و روز به روز هم بهتر می‌شویم. علاوه بر پنج بازیکنی که از لیگ برتر به خدمت گرفتیم، تلاش داریم تا دو بازیکن خارجی دیگر هم به سپاهان اضافه کنیم و اگر موفق شویم این کار را در چند روز آینده عملی کنیم وارد رقابتی شانه به شانه با سایر رقیبان خود در لیگ برتر خواهیم شد. قطعاً من به سپاهان آمده‌ام تا این تیم را به روزهای رویایی و خوب خود در چند فصل گذشته برگردانم.

ژایرو رودریگوئز تجربه غنی از فوتبال اروپا دارد

کرانچار در مورد ژایرو رودریگوئز مدافع برزیلی مدنظر سپاهان ادامه داد: وی با بازی‌هایی که در لیگ‌های انگلستان، پرتغال و آذربایجان انجام داده است تجربه غنی از فوتبال اروپا دارد و امیدوارم این بازیکن در کنار عزت الله پوقاز، حسن جعفری و سعید آقایی به یکی از ستون‌های اصلی خط دفاعی سپاهان تبدیل شود. امیدوارم هم هواداران و هم رسانه‌ها به این نتیجه برسند که وی جانشین خوبی برای شجاع خلیل‌زاده است که متأسفانه وی را در فصل آینده در اختیار نداریم.

در فصل جدید هجومی‌تر بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا که آیا سیستم و تاکتیک بازی تیمش را در فصل جدید تغییر خواهد داد یا با همان سیستم قبلی به مصاف حریفان خواهد رفت گفت: تا جایی که به فلسفه بازی رو به جلوی ما مربوط می‌شود، نه تنها بازگشتی به عقب نخواهیم داشت بلکه تلاش می‌کنیم تا با انجام اصلاحاتی، بازی رو به جلو و هجومی را به نمایش بگذاریم. البته همانطور که به حمله رو می‌آوریم باید به فکر دفاع هم باشیم.

کرانچار ادامه داد: سعی کردیم با به خدمت گرفتن ساسان انصاری که هم ملی‌پوش و هم دومین گلزن برتر فصل گذشته لیگ برتر است، همچنین سعید آقایی و عزت‌الله پورقاز ملی‌پوش و بازیکن برزیلی به قدرت هجومی تیم بیفزاییم و با جذب دو بازیکن بین‌المللی دیگر، باز هم تیم را هجومی‌تر کنیم و نتایج مورد نظر خود را کسب کنیم.

آقایی آسیب خاصی ندیده است

وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت سعید آقایی اظهار کرد: خود ما در مورد مصدومیت او دلهره داشتیم ولی مصدومیت او آنطور که فکر می‌کردیم نبود. تا جایی که اطلاع دارم این ضربه تنها از بیرون زانو به پای او وارد شده و آسیب جدی و خاصی ندیده است. امیدوارم ظرف دو روز آینده نتیجه نهایی معاینه و تشخیص او را دریافت کنیم و در اولین فرصت این بازیکن را برای فصل بعد آماده کنیم.

هنوز در گلزنی مشکل داریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا که آیا از بازیکنانی که جذب سپاهان شده و بازی‌های تدارکاتی که تیمش انجام داده راضی بوده است یا خیر بیان داشت: در کل از بازیکنان جذب شده و بازیکنانی که از فصل قبل در تیم باقی ماندند راضی هستم و این بازیکنان خواسته‌های من را به خوبی انجام داده‌اند اما هنوز در گلزنی مشکل داریم و در این بخش ضعف داریم و امیدوارم با جذب آن دو بازیکن بین‌المللی بتوانیم در این زمینه یک پله دیگر رشد کنیم. البته چند هفته دیگر زمان نیاز داریم تا تیم شاکله اصلی خود را پیدا کند.

یک بازیکن برای جایگزنی جپاروف در نظر داریم

کرانچار در مورد اینکه پس از خداحافظی محرم نویدکیا، سرور جپاروف تا حدودی جای او را در میانه میدان پر کرده بود و با جدایی این بازیکن از سپاهان، به نظر می‌رسد سپاهان در پست او دچار خلأ است و آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکن در خط میانی دارند یا خیر گفت: متوجه این نقص شده‌ایم و از زمان رفتن جپاروف، در فکر بازیکن جایگزین او بودیم. امیدوارم بتوانیم این بازیکن را به همراه یک مهاجم نوک دیگر در دو تا سه روز آینده به تیم اضافه کنیم و بتوانیم آنها را در تیم جا بیندازیم و ضعف گلزنی خود را به سرعت برطرف کنیم.

وی در مورد محرومیت ساسان انصاری در هفته‌های نخست لیگ برتر افزود: غیبت انصاری در دو هفته نخست، برای ما مشکلاتی ایجاد خواهد کرد ولی فراموش نکنیم که بازیکنان خوبی مثل جلال‌الدین علیمحمدی، رضا میرزایی و مهرداد محمدی را در اختیار داریم که می‌توانند جای خالی او را پر کنند. البته غیبت انصاری قابل لمس خواهد بود و برای همین تلاش داریم یک بازیکن شش‌دانگ و گلزن خارجی را به خدمت بگیریم تا این خلأ را تا حد ممکن جبران و در صورت غیبت یک بازیکن، مهاجم دیگری را جایگزین او کنیم.

حسن‌زاده را تا دی ماه در اختیار نداریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان وضعیت مصدومیت مسعود حسن‌زاده تصریح کرد: حسن‌زاده با توجه به پارگی رباط صلیبی و عمل جراحی سنگینی که سه هفته پیش انجام داد، به زمان طولانی‌تری برای درمان نیاز دارد و او را حداقل تا دی ماه در اختیار نخواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم بازیکن جایگزین او را جذب کنیم. البته بازیکنان دیگری نیز داریم که می‌توانند در کنار ساسان انصاری و یک بازیکن خارجی، خط حمله سپاهان را پشتیبانی کنند.

کرانچار در مورد آخرین سهمیه لیگ برتری سپاهان در نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: جای خوشبختی دارد که هنوز از تمام سهمیه‌های خود استفاده نکرده‌ایم و یک جای خالی داریم و می‌توانیم این جای خالی را در صورت لزوم از لیگ داخلی تأمین کنیم. البته اگر آن بازیکن بین‌المللی که مدنظر داریم را جذب کنیم، این جای خالی را برای روز مبادا حفظ خواهیم کرد تا در صورت نیاز به بازیکن، دستمان برای جبران باز باشد.

پیوستن مروان حسین به سپاهان قطعی نشده است

وی در مورد مذاکره سپاهان با مروان حسین بازیکن تیم پلیس عراق و پدیده سال ۲۰۱۰ لیگ این کشور که رسانه‌ها از او به عنوان شکار بزرگ سپاهان در خط حمله نام می‌برند اضافه کرد: مدیرعامل باشگاه با نماینده این بازیکن مذاکراتی انجام داده است اما هنوز چیزی قطعی نیست و فعلاً در حد مذاکره است. مشکلی که بازیکنان عراقی دارند این است که لیگ این کشور هنوز تمام نشده و تا هفته دوم لیگ برتر ایران هم ادامه دارد و با این مسابقات تداخل دارد. البته این بازیکن تنها گزینه مدنظر باشگاه نیست و باید ببینیم کدام بازیکن را می‌توانیم زودتر به تیم اضافه کنیم تا از همان هفته نخست برای سپاهان به میدان برود.

کرانچار در مورد بازی روان و روی زمین سپاهان در ابتدای بازگشت کرانچار به سپاهان و دور شدن از این شرایط در دو هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر گفت: شیوه بازی مدنظر من که همیشه روی آن اصرار دارم این است که توپ را روی زمین بیاوریم و از دروازه‌بان و خط دفاعی، با پاسکاری مناسب شروع به بازیسازی کنیم و توپ را به دروازه حریف نزدیک کنیم و تقریباً در ۶ مسابقه‌ای که در فصل گذشته در سپاهان حضور داشتم شیوه ما همین بود. البته باید به شیوه پاسخ حریف هم دقت کنیم و احتمال دارد حریف چنان پرسی انجام دهد که به ما اجازه پاسکاری ندهد و بازیکنان مجبور شوند به توپ‌های بلند رو بیاورند. البته در بازی‌های تدارکاتی که انجام دادیم اصرار به اجرا کردن شیوه‌های جدید داشتیم و امیدوارم بتوانیم در روزهای باقیمانده تا آغاز لیگ بازی تیم را روان‌تر کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص شرایط پسرش نیکو کرانچار اظهار کرد: تقریباً ۶ یا ۷ ماه پیش بود که او از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و به همین دلیل در این روزها خبری از او نمی‌شنوید. البته او به شرایط قبلی خود برگشته و برای تیم گلاسکو رنجرز بازی می‌کند. نیکو ۳۲ سال دارد و اینکه او بخواهد در آینده به سپاهان ملحق شود یا نه را به خودش واگذار می‌کنم.

نتایج بازی‌های تدارکاتی ملاک کیفیت تیم نیست

وی در مورد اعتراض هواداران سپاهان به نتایج برخی دیدارهای تدارکاتی این تیم بیان داشت: در دوره آماده‌سازی پیش‌فصل، به دلیل وارد کردن فشار زیاد جسمانی به بازیکنان که هدف آن افزایش قدرت بدنی آنها است، این امکان که بازیکنان بتوانند کیفیت واقعی خودشان را نشان دهند از آنها سلب می‌شود. نتایجی که در دوران آماده‌سازی کسب می‌شود به صورت قطعی ملاک کیفیت تیم نیست و امیدوارم بعد از اینکه این دوران را پشت سر گذاشتیم شرایطمان بهتر شود. البته همه شرایط هم باید برای ما فراهم شود؛ از جمله جذب دو بازیکن بین‌المللی، برخورداری از پشتیبانی باشگاه و حضور هواداران در ورزشگاه به عنوان یار دوازدهم.

کرانچار ادامه داد: در سال‌هایی که در سپاهان حضور داشتم هواداران هرگز ما را تنها نگذاشتند و ما در وهله اول به قدرت هواداران تکیه می‌کردیم. امیدوارم هواداران امسال هم صبورانه با حضور حداکثری خود ثابت کنند که بازیکن دوازدهم سپاهان هستند و هیچ کس نمی‌تواند این پیراهن را از تن آنها خارج کند.

شریفی باید به سپاهان برگردد

وی در مورد وضعیت مهدی شریفی تصریح کرد: تا جایی که می‌دانم مهدی شریفی تحت قراداد باشگاه سپاهان است و برای انجام خدمت وظیفه به تراکتورسازی پیوسته است و به محض اینکه کار او در تراکتورسازی تمام شود، با رعایت تمام قوانین و ضوابط و آیین نامه نقل و انتقالات لیگ باید به سپاهان برگردد. شخصاً روی شریفی به عنوان خون تازه‌ای که می‌تواند به خط حمله ما تزریق شود، حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام.

همچنین تونچی مردولیاس مربی دروازه‌بان‌های سپاهان در این نشست خبری در مورد شرایط دروازه‌بان‌های این تیم گفت: در کنار لی اولیویرا که دروازه‌بان اصلی سپاهان محسوب می‌شود، فکر می‌کنم می‌توانیم با وجود مهدی امینی، صادقی و دروازه‌بان چهارم تیم آینده خوبی برای دروازه‌بانی سپاهان رقم بزنیم.

کد خبر 311180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.