حضورپرشور مردم؛عامل شکست فتنه ۱۸تیر/شهدای مدافع حرم ازقلب مدافعان حریم حجاب برخاسته‌اند

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: تجربه فتنه های سال ۷۸ و ۸۸ باید مانند تابلویی در جلوی چشم ملت ایران قرار بگیرد و هشدارهای ولایت در رابطه با دشمن شناسی، نفوذ و جهاد کبیر را جدی بگیریم تا در آینده نیز با حماسه ای بی نظیر، مانع تعبیر خواب های خوش دشمن شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز ورنامخواست اظهار کرد: ۲۱ تیرماه یادآور به خاک و خون کشیده شدن مردم متدین این سرزمین به دست رضاخان در مسجد گوهرشاد است و از این جهت شورای فرهنگ عمومی کشور، سالروز قیام مردم مشهد را علیه کشف حجاب، به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که مدافعان حرم از دامن مدافعان حریم حجاب و خانواده بر می خیزند لذا بایدگفت حق و باطل تا ابد ادامه دارد و این شهدا در امتداد خط شهدای کربلا هستند و این جایگاه به‌راحتی به دست نمی‌آید و رسیدن به مقام شهادت نتیجه ایستادگی، شجاعت و دشمن شناسی است و برای شناخت حق از باطل بصیرت لازم است، شهدای مدافع حرم زیبا تشخیص دادند که امروز صحنه نبرد در عراق و سوریه و اقصی نقاط جهان اسلام است.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: امروز دشمن قصد نفوذ در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اداره کشور، علمی و اقتصادی را دارد، لذا همه باید به صحنه بیاییم و با روحیه و تفکر انقلابی حرکت کنیم تا کاستی‌هایی موجود با حرکت جهادی رفع شود.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم، برای احیای اسلام و عزت امت اسلامی، دفاع از ارزش‌های اسلامی و حرم مطهر حضرت زینب(س) و دفاع از مقدسات، با ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(ع) و کلنا عباسک یا زینب(س) وارد این میدان شده‌اند.

زارعی با بیان این که مدافعان حرم در واقع مدافع دین اسلام هستند و برای دفاع از اسلام ناب، قرآن و اهل بیت(ع) عازم عراق و سوریه شدند، خاطرنشان کرد: دفاع از حریم اهل بیت(ع) بسیار مهم تر از حرم آن بزرگواران است و شهدای مدافع حرم در واقع از حریم اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم، وارد میدان پرخطر جهاد شده‌اند که این میدان حیات بخش، عزت آفرین و فوزی عظیم است و آنها همه خطرات این مسیر را بر راحتی و عافیت طلبی ترجیح دادند،  اضافه کرد: حضور داوطلبانه و با اخلاص شهدای مدافع حرم در جبهه حق علیه باطل سبب شده که آنها به نماد ایمان، تقوا، عشق به قرآن، عترت و اهل بیت (ع) در زمانه ما تبدیل شوند.

امام جمعه ورنامخواست در ادامه با اشاره به راهپیمایی روز حجاب و عفاف گفت: از حضور پرشور بانوان شهر ورنامخواست در تجمع صیانت از حریم خانواده قدردانی می نمائیم چراکه در این مراسم بانوان با حجاب از چادر که همان صیانت از توحید مداری، نبوت مداری و ولایت مداری است دفاع کردند و نشان دادند اعتقاد و باور ما برگرفته از عفاف، حجاب و حیا است و اگر به این ارزش بی توجهی شود، دشمن خوشحال خواهد شد، این خوشحالی برای ما ضعف است.

وی عنوان کرد: صفت حیا تنها برای بانوان نیست ولی این صفت در جامعه برای بانوان بیشتر نیاز است، زیرا اگر یک زن خود را حفظ کند جامعه حفظ خواهد شد، اما  اگر زن سقوط کند آن جامعه هم سقوط خواهد کرد.

زارعی بیان کرد: متاسفانه این تفکر را در جامعه رسوخ داده اند که اسلام مخالف بیرون رفتن زن از خانه است، که این تفکر کاملاً اشتباه است، اسلام هرگز مخالف بیرون رفت زن با پوشش اسلامی نیست.

وی یاداور شد: حضور گسترده مردم در ۲۳ تیرماه سال ۷۸، نفس توطئه گران را خنثی کرد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد  از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.

امام جمعه ورنامخواست اذعان کرد:تجربه فتنه های سال ۷۸ و ۸۸ باید مانند تابلویی در جلوی چشم ملت ایران قرار بگیرد و هشدارهای ولایت در رابطه با دشمن شناسی، نفوذ و جهاد کبیر را جدی بگیریم تا در آینده نیز با حماسه ای بی نظیر، مانع تعبیر خواب های خوش دشمن شویم.

زارعی تصریح کرد: سکوت جوامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان میانمار، نشان از دروغ بودن حقوق بشر ادعائی غرب است و آزادسازی موصل و امنیت بازگشته به آن، از نتایج مقاومت و تبعیت از مرجعیت است.

وی افزود باید توجه داشت که اهداف جنگ نیابتی داعش در منطقه، زمین‌گیر کردن مقاومت، تفرقه افکنی بین مسلمانان و تامین امنیت و آرامش اسرائیل است لذا باید همواره هوشیار بود و هوشیارانه عمل کرد.

زارعی در ادامه با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم، گفت: کابینه جدید دولت، باید کابینه ای در طراز جمهوری اسلامی و ملت ایران اسلامی باشد و نمایندگان مجلس در رای اعتماد به اعضاء کابینه جدید، باید خود را در پیش‌گاه خدا پاسخگو بدانند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید موضع خود را در رابطه با قراردادهای نفتی جدید به صراحت برای مردم بیان نمایند و باید توجه داشت که پخش و عدم پخش فلان آهنگ از مطالبات مردم نیست، و این حاشیه سازی ها و انحراف افکار عمومی پذیرفتنی نیست، لذا مسئولان باید به دنبال درمان درد مردم باشند.

کد خبر 311014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.