صدور مجوز انتقال آب از چشمه لنگان به فریدن

فریدن - امام جمعه داران گفت: مجوز طرح انتقال آب از چشمه لنگان به فریدن توسط سازمان آب منطقه‌ای صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر داران با اشاره به  بحران آب و مشکلات آن گفت: ساده ترین و مهم ترین راهکار برای عبور از این بحران صرفه‌جویی و مدیریت صحیح مصرف است.

وی از دریافت مجوز طرح انتقال آب از چشمه لنگان به فریدن توسط سازمان آب منطقه‌ای خبر داد و عنوان داشت: امیدواریم با استمرار پیگیری ها و  تکمیل زیر ساخت های این طرح عظیم مشکل آب شرب فریدن برای همیشه حل شود.

امام‌جمعه داران در ادامه  با اشاره به هفته مالیات اظهار داشت: مالیات  یکی از پایه‌های تامین بودجه یک ملت و یک مملکت است بنابراین همه افراد جامعه باید آن را  بپردازند.

وی مالیات را یک کمک بزرگ برای توسعه و آبادانی دانست.

خطیب نماز جمعه داران در بخش دیگری از اظهارات خود  با بیان این که خداوند همسران را انسان‌هایی از جنس خود معرفی کرده است، افزود:   زن و مرد به‌واسطه  ازدواج به‌وسیله مودت و رحمتی که حاصل می شود به آرامش می رسند.

سیاوشی در ادامه با اشاره به هفته گرامیداشت عفاف و حجاب افزود: خداوند در آیه 31 سوره مبارکه نور می‌فرماید که زنان نباید زینت و زیبایی خود را ظاهر کنند مگر برای شوهرانشان و این به دلیل آن است که خداوند این زیبایی‌ها را یک پلی قرار داده که شوهر به‌وسیله این پل روح و دل‌ و جانشان یکی شود و اگر دل‌وجان یکی شد، آنگاه همدلی حاصل خواهد شد؛ اما اگر زن زیبایی‌های خود  را در اختیار شوهر خود قرار ندهد زمینه بی ثباتی خانواده را فراهم کرده است.

وی همدلی و محبت را موجب گرم شدن کانون خانواده دانست و افزود: خانواده آرام و سالم بهترین مکان برای تربیت فرزند است.

حجه الاسلام سیاوشی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ایام شهادت امام صادق (ع) گفت: ایشان عالمان و شاگردان بسیاری تربیت کردند که جمع کثیری از آن ها  ایرانی بودند و همین تربیت شاگردان باعث گسترش و تقویت مذهب شیعه شد.

وی با اشاره به روز بهزیستی و روز تأمین اجتماعی گفت: تکریم بازنشستگان باید از اولویت‌های جامعه باشد و این موضوع در قرآن نیز مورد تأکید قرارگرفته است.

امام جمعه داران با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سالخوردگان افزود:  قرآن اشاره می‌کند که کسانی که بازنشست می‌شوند به نسبت بقیه اعضای جامعه به حمایت و محبت بیشتر نیاز دارند و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، تأمین اجتماعی و کمیته امداد وظیفه‌دارند که به این قشر خدمت‌رسانی کنند.

کد خبر 311010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.