امضای قرارداد توتال در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه امضای قرارداد توتال در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست،‌ گفت: مجلس شورای اسلامی باید در اسرع وقت طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را تصویب کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (20 تیرماه 96) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به عنوان ناطق میان‌دستور، اظهار داشت: آزادی مناطق استراتژیک موصل در عراق و حلب در سوریه، ضربه مهلکی بر گروهک تروریستی داعش و رژیم آدمکش و صهیونیستی آل سعود و آمریکای جهانخوار بود.

وی افزود: این اتفاق مبارک در سایه وحدت ملل مسلمان عراق و سوریه، عمل به فتوای مرجعیت عالیقدر شیعی و کمک‌های مستشاری ایران اسلامی و فرماندهی مقتدرانه سردار حاج قاسم سلیمانی به وقوع پیوست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس حمله موشکی سپاه قهرمان به مواضع داعش را نشان از صلابت آفندی و پدافندی ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: این اقدام باعث وحشت غرب و نوکرانشان در منطقه شد و پس از این اقدام شجاعانه، وزیر خارجه جوان و دلقک صفت عربستان سعودی و رئیس‌جمهور کم عقل آمریکا، ترس را چاشنی اظهار نظرهای خود کرده‌اند.

موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: به دلیل اقدامات متعدد خصومت آمیز آمریکا علیه نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران، مسلماً ایجاب می‌کند که سیاست دفاعی در مقابل آمریکا در حوزه‌های مختلف بر اساس اوج خصومت و دشمنی آنها طراحی شود.

وی ادامه داد: اساسا دشمنی با نظام اسلامی ایران از برنامه‌های روزمره نمایندگان آمریکایی در سنا بوده و مباحثی همچون برنامه موشکی، ادعای واهی دفاع از تروریسم و موضوعات حقوق بشری را دست مایه نیات شوم خود می‌کنند تا به مردم ایران لطمه وارد کنند؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی باید در اسرع وقت طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را تصویب کند.

«صریحا معتقدم امضای قرارداد توتال در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. چرا کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، آنها باید با قیمت‌های ده برابر اجرایی کنند و 25 سال هم حاکم منابع کشور ما باشند. در سال گذشته شاهد بودیم که با چه بروکراسی اداری و بدون درنظر گرفتن دغدغه‌های مقام معظم رهبری کلیات قرارداد IPC تصویب شد.»

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: به راستی دولتی که 24 میلیون رأی دارد، آیا امضای قرارداد ننگین باتوتال برایش یک پیروزی است؟ مقام معظم رهبری بارها فرمودند جلسات کارشناسی باید در دانشگاه‌ها تشکیل شود، اما دریغ از تشکیل یک جلسه با حمایت شرکت ملی نفت ایران.

وی با اشاره به اینکه جوانان مهمترین سرمایه انسانی کشور عزیز ما هستند که در حال حاضر به جای تکیه بر این ظرفیت توسعه ، چالش‌های جوانان به عنوان بحران جامعه محسوب می شوند، گفت: جالب اینجاست که مدیران دهه اول انقلاب که اکثرا با سعی و خطا مدیر و ژنرال شده اند اکنون جرات سپردن مسئولیت به جوانان شجاع و نخبه را ندارند. آقایان مسئول براستی کدام فضا را برای جوانان بازگذاشته‌اید که اکنون انتظار تجربه اندوزی دارید؟ لذا از آقای روحانی انتظار داریم از نسل پویا، متعهد و باذکاوت جوان که نقش مهمی هم در پیروزی ایشان داشتند در عرصه‌های مهم دولتی استفاده کند، استفاده‌ای که فارغ از شعارگرایی بیشتر عملیاتی باشد.

موسوی لارگانی در بخش دیگری از نطق خود یادآور شد: متاسفانه به رغم وعده دولت برای کاهش نرخ بیکاری، در طول چهارماهه اول سال 1396 شاهد افزایش تدریجی نرخ بیکاری هستیم که معنای آن، عدم توفیق سیاست های اشتغالزای دولت است. انتظار می‌رود در کابینه جدید، رئیس جمهور ضمن نوگرایی، جوان‌گرایی و استفاده از افکار متنوع و شخصیت‌های برجسته، رفع معضل بیکاری را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: مهمترین وعده انتخاباتی آقای روحانی به مردم استان اصفهان، زنده ماندن زاینده رود است. فصل انتخابات گذشت مردم اصفهان امیدوارند فصل عمل به وعده ها فرارسیده باشد. چند سال پیش کسی باور نمی‌کرد که زاینده رود مواج و خروشان، هم طعم مرگ را تجربه کند، هیچ کس نمی توانست باور کند که آن همه زیبایی و سرزندگی به یک باره از نصف جهان رخت ببندد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یادآور شد: مرگ زاینده رود برای مردمی که زندگیشان به آن وابسته بوده تنها مصیبت و بدبختی، فقر و بیکاری به همراه داشته است. خشکی رودخانه زاینده رود سبب بیکار شدنِ چندصدهزار نفر ساکنین پایین دست رودخانه و قطع آب آشامیدنی در ساعات مختلف شبانه روز در کل استان اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه خشک شدن یک رودخانه ی پرآب چیزی نیست که تنها در اثر یک اتفاق رخ داده باشد، تصریح کرد: 93 درصد مساحت و 98 درصد جمعیت حوضه زاینده رود، در استان اصفهان ساکنند اما جفایی نابخشودنی در حق مردمان نجیب و قهرمان استان اصفهان از سوی دولتهای مختلف شده است. مرگ زاینده رود فقط مرگ یک رودخانه نیست، وجهه تلخ‌تر آن فرورفتن کشاورزان استان اصفهان در فقر است تا حدی که حالا نه تنها محصولی ندارند بلکه بسیاری از آن‌ها در تامین خورد و خوراک فرزندانشان نیز مانده‌اند.

موسوی لارگانی در خاتمه نطق خود به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود نیز اشاره کرد و از مسئولان و وزرای مربوطه خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به آنها شد.

کد خبر 310691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.