​مهم ترین اولویت وزارت بهداشت در دولت آینده استقرار نظام ارجاع است

وزیر بهداشت مهم ترین اولویت وزارت بهداشت در دولت آینده را استقرار نظام ارجاع دانست و گفت: اگر بخواهیم هزینه های درمان را کنترل کنیم هیچ راهی نداریم جز اینکه در وهله اول به بهداشت اهمیت دهیم .

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه جشنواره عمران سلامت با بیان این که کار اجرایی بسیار سخت است، گفت: همه مسئولان که در حوزه اجرایی فعال هستند به نوعی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و زیبایی این حوزه به همین وجود مشکلات آن است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر این ‌که " طرح تحول سلامت زنده است"، افزود: سلامت اولویت اول دولت یازدهم بود و در دولت دوازدهم سلامت اولویت مهم دولت خواهد بود و این‌بدان معنا است که رییس قوه مجریه و معاونان آنها در سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی و کل ارکان دولت بویژه استانداران سلامت را جز اولویت های خود در دولت جدید قرار دهند.

هاشمی با تاکید بر این‌که تامین سلامت مردم تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، افزود: باید همه ارکان نظام و وزارتخانه ها توجه به حوزه سلامت را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

وی بر لزوم شکل گیری تعهد سیاسی در سایر ارکان حکومت تاکید کرد و افزود: برای حل مشکلات ملی راهی جز همراهی و همیاری همه دستگاه ها و ارگان ها وجود ندارد و خود مردم هم باید در این حوزه همکاری و همراهی کنند و در بخش خودمراقبتی نیز فعال باشند.

هاشمی با بیان این که پیشگیری بر درمان مقدم است، گفت: امیدوارم همه کمک کنند تا بتوانیم نظام سلامتی که در شان ملت است را داشته باشیم.

وزیر بهداشت مهم ترین اولویت وزارت بهداشت در دولت آینده را استقرار نظام ارجاع دانست و گفت: اگر بخواهیم هزینه های درمان را کنترل کنیم هیچ راهی نداریم جز اینکه در وهله اول به بهداشت اهمیت دهیم .

هاشمی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه زیرساخت های بهداشت، افزود: در این دولت توانستیم ۱۸ هزار خانه بهداشت را نوسازی، بهسازی کنیم و قالب بر ۵ هزار خانه بهداشت را ساخت، تحویل و تجهیز کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانیان، گفت: در حال حاضر برای ۶۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است اما نزدیک به ۵۰ درصد آنها فعال است.

هاشمی افزود: در حال حاضر مهمترین موضوع در حوزه سلامت، کاهش بار بیماری ها و کاهش هزینه های درمان از طریق استمرار نظام ارجاع است.

وی با بیان این که در راستای تامین نیروی انسانی، آموزش آنها و ایجاد فضاهای فیزیکی و تجهیزات و فرهنگ سازی در حوزه سلامت زحمت زیادی کشیده شده است، گفت: وزارت بهداشت شرکایی دارد که نقش مهمی می توانند در تامین سلامت مردم داشته باشند مثل سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی و وزارت رفاه.

وزیر بهداشت با اشاره به موثر بودن تصمیمات مجلس شورای اسلامی در یکپارچه کردن صندوق های بیمه، افزود: برای تولیت و برای پایدار کردن منابع نیز تصمیمات مجلس بسیار موثر است و وضع قوانین می تواند حقوق مردم را در حوزه سلامت تضمین کند.

وی در پایان گفت: تخلفاتی که در حوزه غذا و آشامیدنی، بهداشتی و پزشکی رخ می دهد می تواند با وضع قوانین جدید به نفع مردم تمام شود و می توان با قوانین جدید بهتر از آنچه که هست امور مربوط به سلامت را اداره کرد.

کد خبر 310660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.