بانک مرکزی به فوریت مشکل موسسات اعتباری را در سطح عام حل کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس تاکید شد که بانک مرکزی در اسرع وقت و به فوریت مشکل موسسات مالی و اعتباری را به طور عام حل کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: در این جلسه آقای پزشکیان که از طرف مجلس مسئولیت داشت تا در جلساتی موضوع موسسات مالی و اعتباری را بررسی کند، گزارشی از این جلسات ارائه کرد.

وی افزود: آقای سیف هم گزارشی از نحوه تدبیری که برای حل این مساله داشته‌اند، ارائه کرد؛ تعدادی از نمایندگان مجلس هم برای حل این مشکل و راه‌های آن نکاتی را مطرح و راهنمایی کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس برگزاری جلسه امروز را مطلوب و مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: در این جلسه ضرورت پرداختند به موضوع موسسات مالی و اعتباری و حل مساله از طریق دولت مورد جمع‌بندی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه براساس جلسه امروز مقرر شد که همزمان چند اقدام اساسی اجرایی شود، تصریح کرد: مبحث بررسی و تامین منابع برای خروج از این شرایط موسسات که با رسیدگی به نتیجه می‌رسند مورد تایید مسوولان زیرربط واقع شد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در مجموع، در مجلس این مسئله به بانک مرکزی اعلام شد که در اسرع وقت مشکل موسسات به طور عام حل شود و به فوریت اجرایی گردد نه براساس جهاتی که در مسایل اداری است.

وی گفت: همچنین اصلاح قانون برای پیشگیری از چنین مسایلی در آینده مورد تاکید قرار گرفت و اینکه لایحه را دولت به فوریت ارایه دهد به نحوی که نگرانی تمام افراد که سرمایه در این موسسات اعتباری گذاشته‌اند، رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین نسبت به پرداخت‌های ناعادلانه موسسات مالی به افراد سپرده‌گذار که بخشی از پول‌های آنها پرداخت و مابقی به طور نسیه برای آینده می‌گذارند صحبت‌ها توسط نمایندگان شد و اینکه تمام این مشکلات برای آسودگی خیال مردم حل شود.

وی گفت: براساس جلسه غیرعلنی امروز مجلس مقرر شد که بانک مرکزی در اسرع وقت و به فوریت تدابیری اتخاذ کند تا نگرانی‌های مردم رفع شود.

حاجی دلیگانی در پاسخ به اینکه پرداخت‌ها چگونه و چه زمانی اجرایی می‌شود، افزود: زمان دقیق تعیین نشد، اما در اسرع وقت و به فوریت بانک مرکزی باید مسایل تمام موسسات مالی و اعتباری سراسر کشور را که مردم درگیر مشکلات آنها هستند را برطرف کند.

کد خبر 310631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهریار IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    از رسانه‌های اصفهان انتظار دارم مشکل سپرده‌گذاران کارخانه گیتی‌پسند را هم پیگیری کنند. نزدیک ۵ سال است عده‌ای از مردم اصفهان سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند ولی متأسفانه پیگیری چندانی نمی‌شود.