نرم افزار اصفهان ترافیک پاسخگوی تمام نیازهای ترافیکی شهروندان است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با راه اندازی نرم افزارهای ترافیکی بستر فناوری اطلاعات در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در مراسم رونمایی از شبکه فناوری اطلاعات حوزه حمل و نقل و ترافیک که در قالب شصت و دومین برنامه از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح برگزار شد، اظهارکرد: یک سال و نیم گذشته گروهی تحت عنوان مشاوران مردمی ترافیک شهر اصفهان در تلگرام راه اندازی شد تا مردم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

وی افزود: در این گروه شهروندان، مدیران حضور دارند و خیلی بی پیرایه مسائل، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح می کنند بر این اساس  در این گروه که هم اکنون ۱۶۰۰ عضو دارد پیشنهادی مطرح شد که چرا از ظرفیت شهروندان در حل ترافیک شهر استفاده نمی کنید.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: از آن زمان ایده شبکه فناوری اطلاعات شکل گرفت تا با استفاده از تکنولوژی روز به شهروندان بهترین خدمات را ارائه کنیم.

صلواتی اضافه کرد: بر این اساس تیمی در شهرداری اصفهان با حضور معاونت حمل و نقل، معاونت برنامه ریزی و سازمان فاوا شکل گرفت تا نیازها احصا شود.

وی به طراحی نرم افزارهای ترافیکی اشاره کرد و گفت: پس از بررسی نیازها، نرم افزار و سایتی تحت عنوان اصفهان ترافیک راه اندازی شد که در بازار و فضای مجازی بارگذاری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: بر این اساس هر گونه کاربری شهر اصفهان از همه حوزه درمانی، رفاهی، تفریحی، مذهبی و اقتصادی به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

صلواتی تاکیدکرد: شهروندان با استفاده از نرم افزار نقشه ترافیک آنلاین می توانند ترافیک، مسیر مراکز آموزشی ورزشی، مکان های تفریحی، بیمارستان ها، ظرفیت پارکینگ های شهر، هتل ها و حتی کاربری های خدماتی مثل نانوایی ها، بانک ها و سیستم های خودپرداز را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: همه خدماتی که یک شهروند نیاز دارد در این نرم افزار قابل رویت است و شهروندان می توانند این نرم افزار را از بازار دانلود کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به نرم افزار ترافیک یار اشاره کرد و گفت:  شهروندان با استفاده از نرم افزار «ترافیک یار» می توانند مشکلات ترافیکی، حوادث و غیره را به کارشناسان مرکز کنترل ترافیک ارائه دهند.

صلواتی با اشاره به اینکه در نرم افزار «ترافیک یار» شهروندان ناظر هستند، افزود: نرم افزار ترافیک یار برای اولین بار در کشور در اصفهان رونمایی شده است و قابل تسری به کل کشور است.

وی از نرم افزار دیگری تحت عنوان «ترافیک پدیا» سخن گفت و اظهارکرد: در این نرم افزار همه اطلاعات مورد نیاز شهروندان در زمینه حمل و نقل و ترافیک در قالب کتاب و مقاله به روز رسانی می شود تاکنون ۱۲ هزار داده در این نرم افزار پیاده شده و تا پایان امسال به ۳۰ هزار داده می رسد.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد تا سطح دانش شهروندان ارتقا یابد.

صلواتی به نرم افزار ترافیک کال اشاره کرد و گفت: نرم افزار ترافیک کال اولین پرتال آموزش فرهنگ ترافیک محسوب می شود که مباحث ترافیکی را به ۵ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و پرتقالی مطرح می کند.

وی آخرین نرم افزار ترافیکی شهر اصفهان را نرم افزار ترافیکستان معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه تاثیر کلیپ های کوتاه بسیار بیشتر از سخنرانی هاست،  در این نرم افزار مجموعه تولیدات رسانه ای انیمیشن و فیلم های کوتاه با موضوع آموزش ترافیک طراحی شده که در فضای مجازی توزیع می شود.

معاون شهردار اصفهان افزود: باور ما این است با راه اندازی این نرم افزارها بستر فناوری اطلاعات برای حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان تکمیل می شود البته باید این نرم افزارها به مروز زمان جدیدتر و به روز شود تا به لحاظ زیرساختی خللی در اطلاع رسانی ایجاد نشود.

صلواتی به همراهی شورای فعلی و شورای جدید شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: به طور حتم با همکاری مدیریت شهری شهر اصفهان مسیر تعالی و توسعه پایدار را با سرعت طی خواهد کرد.

وی اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰ در حوزه تخصصی ترافیک و حمل و نقل پاک و هوشمند شهر نمونه خواهد شد.

کد خبر 310615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.