فریدن نیازمند اعتبارات ویژه جهت اصلاح شبکه های آبرسانی است

فریدن - فرماندار فریدن گفت: فریدن در زمینه اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی و احداث مجتمع های آبرسانی جدید نیازمند اعتبارات ویژه است.

کمال رضایت در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اظهار داشت: در توزیع اعتبارات شهرستان که بر اساس نیازسنجی جلسات و بررسی های انجام شده صورت گرفته است، بیشترین اعتبار به روستاها در خصوص بهسازی روستایی(اجرای طرح های هادی) و تامین آب شرب روستاها اختصاص داده شده است.

فرماندار فریدن  خاطر نشان کرد: بر طبق روال سال های گذشته برای تخصیص اعتبارات، ابتدا طی نامه رسمی از ادارات و ارگان های شهرستان درخواست شد تا پروژه های نیمه تمام، دیون و پروژه های ضروری حوزه کاری خویش را اعلام نمایند و سپس طی چند جلسه با مدیران و مسئولان ادارات در خصوص اعتبارات شهرستان تصمیم گیری شد.

رضایت با بیان این که یکی از اولویت های کاری شهرستان توسعه امور روستایی و آب شرب شهروندان است،  افزود:  متاسفانه ادارات شهرستان دارای دیونی بودند که حتما باید پرداخت می شد و بر این اساس با در نظر گرفتن اولویت آب شرب، توسعه روستایی و پرداخت دیون اعتبارات تخصیص داده شد.

وی با بیان این که دستگاه های متولی استانی نیز نسبت به اعتبارات شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند، عنوان داشت:  انتظار داریم از محل اعتبارات صندوق توسعه، اعتباری مناسب و چشمگیر برای فریدن به خصوص در زمینه اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی و احداث مجتمع های آبرسانی جدید اختصاص یابد.

فرماندار فریدن با اشاره به آبرسانی سیار در روستاهای شهرستان افزود: یکی از راهکارهای میان مدت آب و فاضلاب روستایی در این بخش نصب دستگاه های نیترات زدا در روستاها بوده است که قابل تقدیر است اما  متاسفانه مشکلاتی نیز در این خصوص وجود دارد؛ از جمله این که دسترسی به آب برای افراد مسن و از کارافتاده را دچار مشکل کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپس با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان و روستاها افزود:  تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید در کنار یکدیگر همدل و همصدا برای حل مشکلات مردم تلاش نمایند و انتظار بحق مردم و مدیریت شهرستان از مسئولان استانی این است که برای تامین آب شرب شهرستان فریدن از منابع پایدار از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

رضایت افزود: پیگیری ها در زمینه تامین آب شرب از منابع پایدار، فعالیت مجتمع های آبرسانی روستایی و حل مشکلات آنها ، حفر چاه آب آشامیدنی جدید برای روستاها و احداث مجتمع های آبرسانی جدید در شهرستان ادامه دارد. 

فرماندار فریدن  بر لزوم بازگرداندن امتیاز مناطق محروم به این شهرستان، نظر ویژه در تخصیص اعتبارات در سالجاری و اختصاص اعتباری مستقل از اعتبار شهرستان به ادارات و ارگان هایی که به شهرستان های هم جوار نیز خدمات ارائه می دهند  تاکید کرد.

کد خبر 310541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.