چهارمین نشست هماهنگی انتقال آب دریای عمان به شرق کشور برگزار شد

چهارمین نشست هماهنگی طرح انتقال آب دریای عمان به استان های سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی وخراسان جنوبی به میزبانی شرکت آب منطقه ای سیستان وبلوچستان در چابهار برگزار شد.

به گزارش ایمنا در این نشست که با حضور مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی وخراسان رضوی برگزار شد، پیشرفت مطالعاتی طرح مذکور بررسی شد.

در ابتدای این جلسه اتابک جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سیستان وبلوچستان ضمن خوش آمدگویی گزارشی از وضعیت منابع آب استان ارائه کرد و طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی کشور را برای استان سیستان وبلوچستان مفید و ضروری دانست.

همچنین در ادامه این جلسه حسین امامی، مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی، استان حوزه مسئولیتش را دارای تنش هاوبحران های آبی فراوان اعلام کرد و طرح انتقال آب را دارای مزایای زیادی برای ساکنین استان خراسان جنوبی اعلام کرد.

محمد حسین جعفری، مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی نیز که اعتبار اولیه این طرح به شرکت تحت مسئولیتش ابلاغ شده است، ضمن ارائه ای از سیمای طرح روند انتخاب مشاور را تبیین کرد.

گفتنی است: طرح انتقال آب از دریای عمان با هدف تامین آب شرب سه استان شرقی کشور توسط وزارت نیرو در حال اجرا است و در فاز اول اجرایی درافق  ۱۴۰۷ جهت انتقال به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب و در افق ۱۴۲۰ به میزان ۷۵۰ میلیون متر مکعب برنامه ریزی شده است.

منبع: مهر

کد خبر 310449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.