قوانین و مقررات در تنظیم قراردادها و پرداخت های مدیریت شهری رعایت شود

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رعایت قوانین و مقررات در تنظیم قراردادها و پرداخت ها امری لازم و ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت توجه شهرداری ها به موارد قانونی اظهار کرد: شهرداری ها براساس قوانین مربوطه به خصوص قانون شهرداری ها مصوب مجلس شورای اسلامی تنها در سقف بودجه مصوب مجاز به ایجاد تعهد برای شهرداری هستند.

وی اضافه کرد: ملاحظه شده که برخی از شهرداری های مناطق اقدام به عقد قراردادهای ۲  و یا چند ساله با شرکت های خدماتی و یا عمرانی می کنند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعتبارات منظور شده در لایحه بودجه جهت این امور به صورت یک ساله است و با توجه به این موضوع اقدام شهرداری غیرمجاز است.

وی ادامه داد: این گونه امور در کمیسیون معاملات شهرداری مطرح نشده که خود موجب مخدوش بودن اقدامات شهرداری است.

معین یادآور شد: در برخی موارد اعلام شده که هنوز پرداخت هایی به تاریخ گذشته و از محل وصولی های سال ۹۵ انجام می شود و انجام این کار در صورت صحت خبر دخل و تصرف غیرمجاز در اموال شهرداری است.

 وی افزود: امید است که با نظارت دقیق معاون مالی، اداری شهرداری و خزانه دار شورای اسلامی شهر نسبت به بستن حساب های سال ۹۵ اقدام کرده و نتیجه را در شورا اعلام کنند.

این عضو شورا تصریح کرد: گرمای فوق العاده هوا و کمبود آب بسیاری از عرصه های فضای سبز شهری را با مشکل مواجه ساخته است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق واقدامات لازم از ایجاد خسارت به فضای سبز شهرداری به طور جدی ممانعت به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه در هفته های اخیر شاهد لوایح متعدد شهرداری در خصوص بخشودگی عوارض قانونی، ‌ کسر پارکینگ و یا کمک نقدی و ملکی به برخی از سازمان ها و موسسات بوده ایم، اظهار کرد: این در شرایطی است که شهرداری در برخی موارد در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان سازمان های تابعه یا پرداخت مطالبات پیمانکاران با مشکل مواجه است که این شرایط اقدامات شهرداری را غیر موجه نشان می دهند.

معین خاطر نشان کرد: امید است با درک شرایط فعلی شهرداری در این خصوص اقدام لازم به عمل آید.

کد خبر 310220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.