کاهش ۵۰ درصدی سهم عوارض تراکم در بودجه/ضرورت نصب هرچه سریع تر سیستم مکانیزه

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوعی به نام تراکم فروشی وجود ندارد و این درحالی است که در شرایط رکود، درآمد های حاصل از اخذ عوارض تراکم ۵۰ درصد کاهش نیز داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید فولادگر در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اجرای سیستم مکانیزه شهرسازی از پروژه هایی است که جز اولویت های شورای شهر بوده که به دلیل پیچیدگی های موضوع از جنبه های فنی و اجتماعی همواره دچار چالش بوده است، اظهار کرد: با تغییر پیمانکار و اجرای سیستم سرای ۸ ، امید داشتیم که سریعاً این مطالبه مردم و شورای شهر عملی شود.

وی اضافه کرد: گزارشات رسیده حاکی از این است که سیستم فوق در مناطق نصب شده اما دچار اشکالاتی است که اگر سریعاً در رفع آن اقدامات لازم انجام نشود بیم آن می رود که در تغییر و تحولات احتمالی مدیریتی دچار چالش شود  و افرادی که احتمالاً از اجرای این سیستم متضرر می شوند، مشکلات را تشدید کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به این موضوع از شهردار تقاضای دستور رسیدگی به رفع اشکالات این سیستم را دارم.

تلقی تراکم فروشی ظلم به شورای چهارم است

وی با تاکید بر اینکه اخیراً بعضی از منتخبین شورای پنجم اظهار می کنند که در دوره آینده از تراکم فروشی جلوگیری می شود که لازم است چند نکته در این مورد یادآور شوم، ادامه داد: لفظ تراکم فروشی این مطالب را به ذهن متبادر می سازد که شهرداری طی سالیان گذشته بدون ضابطه اقدام به فروش تراکم کرده و از این راه کسب درآمد کرده که این نحوه تلقی ظلم به زحمات شورا طی دوره های گذشته است.

فولادگر تاکید کرد: از دوره دوم شورای شهر به بعد و با شروع تهیه طرح تفصیلی جدید در شهر اصفهان ارتفاعات کنترل شد و براساس ضوابط طرح تفصیلی و ارتفاعات مصوب در آن تراکم مازاد به دو سقف روی پیلوت و مازاد بر ۶۰ درصد به صورت عوارض ارزش افزوده تراکم اخذ شد و موضوعی به نام «تراکم فروشی» مصطلح وجود نداشته است.

وی افزود: طی سالیان قبل به دلیل خودگردان شدن شهرداری ها عمده درآمد شهرداری به صنعت ساختمان وابستگی داشته و بخش اعظم آن به فروش ارزش افزوده تراکم بوده است.

کاهش ۵۰ درصدی سهم عوارض تراکم در بودجه

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به سیاست گذاری های انجام شده، در حال حاضر درآمد های حاصل از اخذ عوارض تراکم در سهم بودجه به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی پیش بینی می شود که سال های بعدی صنعت ساختمان دیگر رونق سال های قبل را نخواهد داشت و باید سیاستگذاری برای کاهش درآمد شهرداری از صنعت ساختمان انجام شود، اظهار کرد: همچنین باید نسبت عدد تراکم در بودجه شهرداری باز هم کاهش یابد که امر بسیار مطلوبی است و امیدواریم شورای پنجم در این راستا توفیقات خوبی کسب کند.

جدیت دولت باید در زمینه برخورد با فرار های مالیاتی باشد نه اخذ آن

فولادگر با اشاره به اینکه در شرایط رکود اقتصادی فعلی، دولت در افزایش سهم مالیات و افزایش درصد وصولی به جد مشغول فعالیت است، اضافه کرد: این جدیت اگر در راستای کاهش فرار مالیاتی و افزایش مؤدیان از این نوع باشد بسیار مطلوب است اما این جدیت بیشتر مشمول فعالان اقتصادی موجود به خصوص تولیدکنندگان شده است که با سختی تمام مشغول فعالیت بوده و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع از مدیران سازمان امور مالیاتی تقاضا داریم در شرایط فعلی به فعالان اقتصادی موجود به خصوص تولیدکنندگان با دیده اغماض نگریسته و اجازه ندهند این فعالان اقتصادی نیز به تعطیلی کشانده شوند و کارگران آنها به خیل بیکاران بپیوندند.

کد خبر 310218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.