درآمد ۶۳ هزار میلیارد ریالی استان در سال ۹۵/تخصیص تنها۷ هزارمیلیاردریال بودجه به اصفهان

عضوهیات علمی دانشگاه آزاد خمینی‌شهر گفت: استان اصفهان در سال گذشته، ۶۳ هزار میلیارد ریال درآمد داشته و تنها ۷ هزار میلیارد ریال بودجه تخصیصی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا همایون رنجبر در سومین کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان، با ارایه پژوهش بررسی و مطالعه تطبیقی بودجه مصوب ١٣٩٥ و ارایه راهکارهای بهینه برای بهبود کسب‌وکار برای بودجه ١٣٩٦ با نگرش استانی و محوریت استان اصفهان، گفت: درآمد استان اصفهان از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۱ به ۶۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ رسیده است که نشان از افزایش ۲۵ برابری درآمد طی این سالهاست.

وی افزود: استان اصفهان در درآمد رتبه دوم استان ها در مصارف رتبه پنجم و در تملک دارایی ها رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: سهم استان اصفهان در پرداخت مالیات کشور با روندی نوسانی از ۴۶.۳ درصد در سال ۱۳۸۱ به ۸۳.۵ درصد در سال ۹۳ رسیده است. سرانه مالیات از ۳۳۶ هزار میلیارد ریال در سال ۸۱ به ۵۶۸۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ رسیده که نشان از افزایش ۱۷ برابری است.

وی اضافه کرد: افزایش رشد مالیات در سال ۹۲ به ۹۳ در کشور ۲۴ درصد بوده که در سطح استان به ۴۸ درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری رسیده است.

این استاد دانشگاه افزود: استان اصفهان در سال ۹۵، ۶۳ هزار میلیارد ریال درآمد داشته و تنها ۷ هزار میلیارد ریال بودجه تخصیصی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با فرض برابری شاخص نسبت منابع به مصارف استان با کشور احتمال جذب ۷ درصد  بودجه وجود دارد. با افزایش ۷ درصدی بودجه استان اصفهان  به هر یک از فصل های بودجه شاخص کسب و کار به ترتیب در بخش صنعت و معدن ۵ درصد، بازرگانی و تعاون ۵.۴ درصد، مسکن ۲ درصد، حمل و نقل ۲ درصد، کشاورزی ۲ درصد افزایش خواهیم داشت.

اقتصاد اصفهان به سمت ترویج شرکت های دانش بنیان میل می کند

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برگزیدگان رویدادهای کارآفرینی (start up) اصفهان در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی حضور پیدا می‌کنند.

امیر کشانی تصریح کرد: این نمایشگاه به عنوان سومین رویداد مهم فناوری و  کارآفرینی دنیا محسوب می‌شود و هیات ویژه از اتاق بازرگانی اصفهان در این نمایشگاه شرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان اصفهان به سمت تقویت و ترویج شرکت های دانش بنیان میل می کند، افزود: تقویت این شرکت ها و آموزش توانمندسازی آنان یکی از اولویت های کمیسیون آموزش است.

کوروش خسروی نایب رییس  کمیسیون آموزش  اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه، گفت: بررسی شاخص های اقتصادی استان اصفهان می تواند مسوولین تصمیم ساز و فعالان اقتصادی را با مسایل و مشکلات حوزه کسب و کار  به صورت واقعی آشنا کند.

اعزام برگزیدگان استارت آپ اصفهان به جیتکس ۲۰۱۷

رئیس کمیته کسب‌وکار دانش‌بنیان کمیسیون نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره نمایشگاه فناوری (GITEX۲۰۱۷) در دوبی گفت:بیش از ۴۰۰ سرمایه‌گذار و ۲۲ هزار مدیر اجرایی از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

سیدحمیدرضا فاتحی افزود: طی فراخوانی از استارت آپ ها برای حضور در نمایشگاه جیتکس دعوت می‌شود و  فرایند ارزیابی طرح‌های دریافتی در کمیته  ویژه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله تعداد ۱۰ ایده‌ی برتر از میان طرح‌های دریافتی جهت شرکت در رویداد اصلی انتخاب می‌شوند و برای حضور در رویداد نهایی از آن‌ها دعوت می‌شود.

فاتحی  اضافه کرد: در این مرحله تعداد ۳ ایده و گروه برتر از میان طرح‌های نهایی جهت اعزام به رویداد جیتکس در کشور دوبی انتخاب می‌شوند و برای حضور در رویداد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

کد خبر 310151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.