برخی با ادبیات اوایل انقلاب سپاه را می‌کوبند/تخریب سپاه هم نواشدن با دشمنان است

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت:منافقین در فرانسه نشسته و سردمداران فرانسه و انگلیس و امریکا از آنها که تروریست درجه یک دنیاهستند،حمایت می کنند می بینیم در داخل کشور سپاه که نماد مقاومت است را آماج حملات خود قرار می دهند،مطمئنا تضعیف جریان مقاومت همراهی با کسانی است که چشم دیدن بازوان انقلاب راندارند

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه زاینده رود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضائی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مهمترین ویژگی دستگاه قضایی نسبت به قوای دیگر را، تضمین تحقق اقامه حق و عدل از جانب همه دستگاه های نظام اسلامی دانستند و فرمودند توقعات از قوه قضائیه بالا است.

وی قوه‌ی قضائیه را پرچمدار عدالت و دفاع از حقوق مردم دانست و افزود: مقام معظم رهبری برخی تأخیرهای طولانی در اجرای احکام، معلول برخی نقیصه ها دانست و تاکید داشتند باید این نقیصه ها شناسایی و برطرف شوند و از سوی دیگر فرمودند کاهش آمار میانگین اطاله دادرسی، خوب است اما باید توجه شود که چه تعداد پرونده در محدوده مدت زمان حداکثریِ این آمار میانگین، بررسی می شوند که اگر این آمار بالا باشد، باید کاهش یابد.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: قوه قضائیه باید عدالت در جامعه را گسترش داده و با هر گونه بی عدالتی مبارزه نماید از سوی دیگر باید از حقوق مردم با قدرت دفاع کرده و با متخلفان و قانون‌شکنان به شدت مقابله کند همچنین بر حسن اجرای قوانین در کشور نظارت مأثر داشته باشد و مردم را با آموزش های حقوقی و قضائی نسبت به حقوق خود و انواع تخلف و جرم آشنا نکند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه باید آسیب‌های اجتماعی را مشخص و از وقوع جرم پیشگیری کرده و با مفاسد اقتصادی مبارزه کرده و تأمین امنیت اقتصادی را فراهم نماید همچنین از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر به شدت دفاع کند که این امر بسیار مهم و حائز اهمیت است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند پیشگیری از جرم یک موضوع فرا قوه ای است، بنابراین قوه قضائیه برای پیشگیری از جرم باید ارتباط خود را با دستگاههای مرتبط با این موضوع، مستحکم و نقاط اشتراک با آنها را تقویت کند.

وی کادرسازی و جانشین پروری را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: باید توجه داشت که با مفاسد و تخلفات در درون قوه‌ی قضائیه مبارزه کرده و با اعزام بازرسان متعهد و متخصص در زیرمجموعه، بر عملکرد کارکنان نظارت جدی داشته و  قوه‌ی قضائیه را از درون اصلاح کند از سوی دیگر تشویق قضات عادل و درستکار و کارکنان متعهد و تنبیه و برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده و با معرفی ایشان به جامعه مسیر صحیح کار کردن را هموار نماید.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد:قوه قضائیه باید در تربیت نیروهای متخصص و متعهد، تدوین لوایح قضائی، انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌ها، توسعه‌ی فناوری‌های نوین و اهتمام به پژوهش کام های مؤثری بردارد.

وی یاداور شد: قوه قضائیه در مجامع فراقوه‌ای همچون شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی حضور تأثیرگذار داشته و باید از ظرفیت‌های قانونی این قوه به خوبی استفاده شود

صفرزاده تهرانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند قوه قضاییه باید در موضوعاتی همچون تحریم ها، مصادره‌های امریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.

وی متذکر شد: از حقوق ملت مسلمان و انقلابی در مجامع بین المللی دفاع نماید و در برابر تحریم‌ها، مصادره‌ اموال و تروریسم با سازوکار قانونی مقابله کند و همچنین از شخصیت‌های مظلوم دنیا بر اساس آموزه های آئین نجات بخش اسلام به شکل حقوقی دفاع کرده و برای احیای حقوق بشر اسلامی تلاش کند.

امام جمعه زاینده رود در ادامه با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا در سال 1367و شهادت 290 سرنشین آن است گفت: 12  تیر ماه هر سال یادآور جنایت فراموش نشدنی آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس است.

وی اظهار کرد: این هواپیمای مسافری دارای مجوز قانونی برای پرواز به مقصد دبی بود و جز مسافر چیز دیگری همراه نداشت ولی سردمداران کاخ سفید که در جبهه اصلی جنگ کم آورده و از صدام نا امید شده بودند خود دست به کار شده وبه ویلیام راچرز فرمانده ناووینسنس دستور دادند این هواپیما را به همراه مسافران سرنگون کند.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: حمله به هواپیمای مسافری ایران یکی از نمونه های بارز نقض قوانین بین المللی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا بود به گونه ای که ناو آمریکایی وینسنس با عبور از مرزهای آبی کشورمان در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یک هواپیمای مسافری را مورد حمله قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد در سال 1314 که به نام روز عفاف و حجاب نام گرفت افزود: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است و تلاش‌های رضاخان، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.

وی ادامه داد: قیام مسجد گوهرشاد و کشته شدن هزاران نفر از مردم و روحانیت و تبعید و زندانی شدن جمع بسیاری از آن ها، نقطه اوج مبارزه های بر ضد رضاخان بود و از آن واقعه جان گداز تا سقوط پهلوی اول و دوم، این مبارزه هم چنان ادامه داشت تا این که خداوند متعال، پاداش این مبارزات و از جان گذشتگی ها را، پیروزی انقلاب اسلامی، که از بزرگ ترین انقلاب های تاریخ است، قرارداد.

صفرزاده تهرانی در ادامه با اشاره به  22 تیر آغاز جنگ سی و سه روزه مقاومت اسلامی لبنان با رژیم متجاوز صهیونیستی 1385 عنوان کرد: همه این حوادث دو پیام مشترک دارد نخست اینکه دشمنان دین از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام استفاده کرده و می کنند بنابر این نباید از دشمن غافل شد، نباید فریب او را خورد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر تنها راه پیروزی و علاج واقعی در مقابله با دشمنی ها، ، تقویت معنوی، آمادگی و استحکام داخلی، مقاومت و ایستادگی است ولو مقاومت‏ کننده یک گروه کوچک باشد و قدرت مقابل ارتش درجه یک دنیا باشد با این حال می بینیم که بعضی از مسئولان در برخورد با دشمن از گرفتن یک موضع سیاسی و دیپلماسی طفره می روند.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به اینکه برخی با ادبیات اوایل انقلاب سپاه را می‌کوبند، خاطرنشان کرد: امروز منافقین در فرانسه نشسته و سردمداران فرانسه و انگلیس و امریکا از آن ها که تروریست درجه یک دنیا هستند، حمایت می کنند می بینیم در داخل کشور سپاه که نماد مقاومت هست را آماج حملات خود قرار می دهند، به یقین تضعیف جریان مقاومت همراهی با کسانی است که چشم دیدن بازوان انقلاب را ندارند و تضعیف جریان مقاومت خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است.

کد خبر 310037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.