روستای خفر منطقه ای ییلاقی در دل دامنه رشته کوه دنا+تصاویر

روستای خفر یکی از مناطق ییلاقی استان اصفهان است که به علت موقعیت مکانی بسیار مناسب برای صعود به قلل رشته کوه دنا و هنچنین داشتن آب و هوای معتدل، آبشار بسیار دیدنی و پوشش متنوع گیاهی گردشگران زیادی را به تماشای خود می‌کشاند.

روستای خفر در جنوب شهرستان سمیرم و جایی در دل کوه دنا قرار گرفته است. این منطقه به علت داشتن آب و هوای معتدل، آبشار تماشایی و باغ‌های میوه از مناطق محبوب ییلاقی در استان اصفهان به حساب می‌آید. این روستا در دامنه رشته کوه دنا و به روی اراضی پرشیب قرار گرفته است و آب حاصل از ذوب شده برف به صورت رودخانه‌ای پرآب که از سرچشمه‌های رودخانه‌ی ماربر است، از میان روستا عبور می‌کند. بافت مسکونی روستای خفر متمرکز و در قسمت نسبتاً همواری بنا شده است.

روستای خفر

بیشتر خانه‌های روستا، ایوان‌دار و دارای معماری سنتی هستند و از مصالحی ماند خشت، سنگ و چوب ساخته شده‌اند. نژاد مردمان خفر فارس و زبان آن‌ها فارسی است. به علت موقعیت مکانی مناسب روستای خفر، این روستا مبدا صعود به چندین قله از قلل رشته کوه دنا است و هر سال کوهنوردان و طبیعت‌گردان داخلی و خارجی بسیاری برای صعود به اینجا می‌آیند. در منطقه خفر شانس دیدن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را خواهید داشت.  

نمایی از روستای خفر

برای دسترسی به این روستای دیدنی از مسیر اصفهان به سمت شهررضا، سپس سمیرم و پس از عبور از حنا به روستای خفر خواهید رسید. زمان مناسب برای بازدید از این منطقه فصل بهار و تابستان است. به علت کوهستانی بودن اینجا در زمستان دسترسی به روستا بسیار سخت می‌شود.

منطقه خفر

کد خبر 309947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.