تولید سامانه شناسنامه فنی پل ها در سازمان فاوا

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از تولید سامانه شناسنامه فنی پل ها در این سازمان خبر داد و گفت: هدف از تهیه این سامانه ایجاد بانک اطلاعاتی جامع به منظور ثبت و گزارش گیری از کلیه اطلاعات مربوط به پل‎ها است.

به گزارش ایمنا، پل ها از مهمترین بخش های ارتباطی راه ها در مناطق شهری هستند و  با توجه به اینکه درمعرض آسیب پذیری و تخریب قرار دارند، توجه به  مدیریت، نگهداری و تعمیر آنها، امری الزامی و اجتناب ناپذیر است.

وحید حیدریان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در این باره گفت: سامانه شناسنامه فنی پل ها به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع به منظور ثبت و گزارش گیری از کلیه اطلاعات مربوط به پلها تولید شده است.

وی با اشاره به اطلاعات مندرج در این نرم افزار افزود: این اطلاعات در درجه اول شامل اطلاعات شناسنامه‌ای پل شامل اطلاعات عمومی، اطلاعات هندسی، اطلاعات سازه ای،  اطلاعات تاریخچه و مستندات طراحی ساخت پل و همچنین نمایش محل پل روی نقشه در بانک اطلاعات مکانی شهرداری و غیره است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در خصوص دیگر اطلاعات این نرم افزار نیز توضیح داد: اطلاعات برداشت شده در بازدید های دوره ای نیز از جمله دیگر موارد قابل ثبت در این سامانه است که شامل اطلاعات مربوط به آسیب های اعضای کوله ها، پایه ها و زیر و روی عرشه، اطلاعات مربوط به تعمیرات و  اقدامات و اصلاحات انجام شده در فرآیند نگهداری و آرشیو مستندات مربوطه اعم از عکسها و نقشه و هزینه های تعمیرات پل خواهد بود.

حیدریان با اشاره به قابلیت های این سامانه تصریح کرد: نرم افزار مذکور این قابلیت را دارد که تمام اطلاعات فوق را به صورت کاملا پویا و به روز، ایجاد و ذخیره کرده و بر اساس آن گزارش مورد نیاز مدیران و کاربران را تولید کند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در ادامه از پایان عملیات تولید این نرم افزار خبر داد و افزود: این سامانه در حال حاضر آماده ورود اطلاعات بوده و به زودی گزارش های مورد نیاز آن تهیه و به حوزه بهره بردار تحویل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مراحل طراحی و پیاده سازی این نرم افزار توسط کارشناسان سازمان فاوا و با همکاری معاونت عمران شهردای اصفهان به صورت داخلی صورت  گرفته است.

کد خبر 309914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.