«آتش به اختیار» امر به معروف و نهی از منکر است

کاشان - نماینده ولی فقیه در کاشان، منظور از مفهوم آتش به اختیار را همان اصل امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه های عید سعید فطر اظهار کرد: معظم له در این فرمایشات ضمن ابراز خوشنودی از بهره مندی ملت ایران از فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و حضور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس، بر حفظ وحدت و یکپارچگی ملت تأکید کردند.
وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و حل مشکل اشتغال جوانان خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمود اسلام، هر فردی در هر منصب و مسئولیتی اعم از ریاست جمهوری، وزارت، وکالت، ‌ قضاوت و یا امامت و در هر جایی است باید بداند که این پست ها و مقام ماندگار نیست و برای هیچ کس نمی ماند.
امام جمعه کاشان تأکید کرد: صندلی ها عاریه است همانند صندلی اتوبوسی که در ایستگاه مجبور به ترک آن هستیم بنابراین از این فرصت ها باید به بهترین شکل برای خدمت به مردم و گره گشایی از کار آنان بهره ببریم.
آیت الله نمازی با تبریک به منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تصریح کرد: این عزیزان باید ضمن حفظ وحدت، همدلی و همسویی بر اساس وظایف اصلی و ملی، کارشناسی کنند که مشکلات مردم چیست و برای رفع آن همت خود را معطوف سازند.
وی با یادآوری تفاسیر متفاوت رسانه ها از مفهوم «آتش به اختیار»، به تبیین این معنا از سوی مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: برخی تصور کردند این مفهوم به آن معناست که جوانان هر جا که مشکلی وجود داشت خود مباشرت و ورود و برخورد با مشکلات کنند البته معنای آتش به اختیار هرج و مرج نیست بلکه مقصود استفاده از ظرفیت ها برای مسئولیت هاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:‌منظور آتش به اختیار همان مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در اسلام است که هر جا معروفی ترک یا منکری در حال انجام است باید وظیفه شرعی خود را انجام دهیم.
آیت الله نمازی در بخش دیگری از خطبه ها از موفقیت های ارتش سوریه و عراق در نبرد با داعش به خصوص تصرف مرکز خلافت خودخوانده این گروه تروریستی در موصل تصرف نیروهای مقاومت اظهار خرسندی کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیروزی های جبهه اسلام عصبانی شده و آشکارا وارد صحنه نظامی دفاع از داعش شده اند.
وی همچنین با محکوم کردن تصویب تحریم های جدید علیه ملت ایران توسط مجلس سنا و نمایندگان آمریکا تأکید کرد: آمریکا و اقمار وابسته به آن بدانند تا زمانی که دست از توطئه علیه اسلام برندارند تدبیر مقاومت، مقاومت و مقاومت است چراکه این دین مبین دین غیرت، اقتدار و استقلال است.
نماینده ولی فقیه در کاشان در فراز دیگری از خطبه ها به مناسبت های مختلفی چون هقته قوه قضاییه سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، روز جهانی مواد مخدر، سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری و ...اشاره کرد و به تشریح این مناسبت ها پرداخت.
آیت الله نمازی همچنین با اشاره به پایان یافتن ماه مبارک رمضان، حفظ روحیه عبادت و شب زنده داری این ایام را در طول سال به همه نمازگزاران توصیه کرد.

کد خبر 308981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.