اهداء ۷۲۶  واحد خون در گلپایگان/عدم نگهداری خون مهم ترین مشکل پایگاه اهدای خون است

گلپایگان-مسؤول پایگاه اهداء خون گلپایگان گفت: در سال جاری تا کنون ۷۲۶ واحد خون اهداء شده است.

رکسانا لوافا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار داشت: در سال جاری ۷۵۵ نفر برای اهداء خون به این مرکز مراجعه کردند که تعدادی پس از معاینات سلامت به دلیل بیماری نتوانستند خون اهداء کنند.

وی با بیان اینکه در معاینات سلامت از بین ۷۵۵ مراجعه کننده ۷۲۶ نفر خون اهدا کردند، تصریح کرد: شرایط اهداء خون سلامت بدن است و چنانچه فردی پس از معاینات به بیماری مبتلا باشد از اهدای خون وی جلوگیری می‌شود.

مسؤول پایگاه اهداء خون گلپایگان با بیان اینکه هر واحد خون ۴۵۰ سی سی است، گفت: در سال جاری تا کنون ۷۲۶ واحد خون اهداء شده است.

وی با اشاره به اینکه اهداء خون در پایگاه گلپایگان صبح ها از ساع  ۸ تا ۱۲ انجام می‌شود، تصریح کرد: به علت عدم نگهداری خون بلافاصله خون اهدائی پس اتمام کار به پایگاه انتقال خون شهرستان خوانسار فرستاده می‌شود.

رکسانا با بیان اینکه در شب‌های قدر به ترتیب ۱۰، ۱۲ و ۸ واحد خون اهدا شده است، گفت: سن اهدای خون بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن است.

وی عدم نگهداری خون اهدائی را مهم‌ترین مشکلات پایگاه اهداء خون  گلپایگان عنوان و بیان کرد: برای ساخت پایگاه قطعه زمینی به مساحت ۲۲۰ متر مربع توسط شخصی بنام مصطفی خرمی اهداء شده است که امیدواریم با کمک خیران ساخت این پایگاه آغاز شود. /

کد خبر 308753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.