زکات شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی است/زکات عامل ریشه کنی فقر در جامعه

لنجان_مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان گفت: دین مبین اسلام برای رفع فقر در جهان برنامه های زیادی مانند پرداخت خمس، صدقه و زکات دارد، علاوه بر این اسلام تأکید دارد تا همه افراد برای کار تلاش کرده و هر کس عضوی فعال در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عبدالرضا پیمان در نشست کارگروه نظارت بر جمع آوری زکات فطریه شهرستان لنجان، اظهار کرد: اسلام دینی جامع است و تمام ابعاد زندگی بشر را در نظر گرفته است، از این رو برنامه هایی تدوین نموده است تا افراد در کمال آرامش به همزیستی بپردازند و از بودن در کنار هم لذت ببرند.

وی افزود: فقر یکی از پدیده های اجتماعی است که در همه جوامع وجود دارد و ممکن است هر شخصی در طول زندگی با آن روبرو شود، از این رو اسلام نگاهی خاص و ویژه به این پدیده اجتماعی دارد از این رو قرآن کریم یکی از راهکارهای مبارزه با فقر را صدقه دادن می داند و این گونه می فرماید «للفقراء الذین احصروا فی سبیل الله لایستطیعون ضرباً فی الارض» صدقات مخصوص فقیرانی است که در راه خدا ناتوان و بیچاره اند و توانایی آنکه کاری پیش گیرند ندارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان زکات را یکی از عوامل ریشه کنی فقر در جامعه دانست و تصریح کرد: دین مبین اسلام برای رفع فقر در جهان برنامه های زیادی مانند پرداخت خمس، صدقه و زکات دارد، علاوه بر این اسلام تأکید دارد تا همه افراد برای کار تلاش کرده و هر کس عضوی فعال در جامعه باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اسلام همه افراد را به کمک به یکدیگر و مهربانی و همدلی توصیه می کند و می کوشد تا  با افزایش روحیه همدلی آثار فقر و نداری را از بین ببرد و جامعه را به  سوی تساوی سوق دهد لذا باید گفت اسلام کامل‌ترین مکتب برای پاسخگویی به نیازهای همه جوامع بشری است و امروز نیز انقلاب اسلامی متکی بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از قرآن کریم و سنت اهل‌بیت (ع) در بخش‌های مختلف برای جامعه دارد.

پیمان بابیان اینکه امروز بیش‌ازپیش شاهد پویایی و شکوفایی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف هستیم، اضافه کرد: اسلام بر اساس تعالیم الهی در حوزه اقتصادی راهکارهای و روش‌های مختلفی دارد و یکی از راه کاراهای دین مبین اسلام برای کمک به مستضعفان جامعه، زکات است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ها در مصرف حقوق بیت المال باید در نظر گرفته شود و منابع در این جهت مدیریت شود، اذعان کرد: یکی از رویکردها و سیاست های خوب کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست؛ چرا که این نهاد مصمم است انسان پروری را به جای فقیرپروی در جامعه نهادینه کند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان عنوان کرد: مبانی دین مبین اسلام همواره راهگشای انسان بوده و زکات یکی از فریضه های الهی است، که در دستگیری از نیازمندان نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: زکات یکی از راهکارهای دین مبین اسلام است که امروز در جامعه اسلامی احیاشده و به مرحله ترویج رسیده و لازم است از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در راستای توسعه این فریضه الهی در سطح جامعه استفاده کرد که موجب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود.

پیمان خاطرنشان کرد:باید توجه داشت که با شکلگیری کمیته امداد اما خمینی(ره) این نهاد مقدس مأموریت رسیدگی به‌خانواده زندانیان، نیازمندان و مبارزان برعهده کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفت به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان، فعالیت خود را ادامه دهد.
وی یاداور شد: از این رو کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان با توجه به شرایط فعلی جامعه و شهرستان با داشتن سرفصل‌های مختلف با دو رویکرد مهم مسائل و مشکلات نیازمندان این شهرستان را دنبال می‌کند تا بتوانیم با حمایت و امداد محرومان و مستضعفان آنان را به مرز خودکفایی رسانده تا بتوانند آینده خود و خانواده خود را تامین سازند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان با اجرای طرح‌های مشارکتی مختلفی از جمله صدقات، جشنهای نیکوکاری و عاطفهها و یا طرحهای اطعام محرومان، اکرام ایتام، محسنین و غیره به دنبال توسعه مشارکتهای مردمی و جلب حمایت‌های بیشتر خیران در جهت ارائه خدمت بهتر به نیازمندان آبرومند جامعه گام برداشته است.

کد خبر 308303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.