معدوم سازی ۵۰ تُن مواد غذایی فاسد در اصفهان/  ۵۰۴ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

​مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان از کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۵۰ هزار و ۱۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا تولیدشده در شرایط نامناسب که قرار بود در زنجیره مصرف قرار بگیرد، خبر داد.

مهدی رفیعی بابیان اینکه بازرسان بهداشت محیط استان در قالب ۹۰ اکیپ دو نفره اقدام به بازرسی و سرکشی می‌کنند، گفت: این افراد مجهز به دستگاه و تجهیزات پرتابل (قابل‌حمل) روز هستند که کار بازرسی از مراکز مهم مورد تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان همچون واحدهای تولید انواع آش، حلیم‌بادمجان، زولبیا و بامیه، خرما و سایر مواد غذایی را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط استان از ابتدا ماه مبارک رمضان تا امروز بیش از ۳۳ هزار مورد بازرسی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به صدور اخطاریه‌هایی توسط بازرسان بهداشت محیط نسبت به محیط‌هایی که دارای اشکالات بهداشتی بودند، اظهار کرد: این اخطاریه‌های برای نواقص بحرانی و غیر بحرانی صادرشده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از صدور ۳۴۹ اخطار برای نواقص بحرانی خبر داد و گفت: این نواقص باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود که مشمول اخطار و برخورد بازرسان بهداشت محیط شده است، همچنین ۲۶۲ مورد اخطار نواقص غیر بحرانی نیز صادر شده است.

رفیعی تصریح کرد: ۵۰۴ واحد متخلف که اصرار بر تخلف خود داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان و بازرسان بهداشت محیط برای کنترل بهتر و نمونه‌برداری از عرضه مواد غذایی مجهز به دستگاه‌های به‌روز کشور و جهان هستند که بتوانند یکسری از کنترل‌ها را در محل انجام دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از چهار هزار و ۱۲ مورد نمونه‌برداری با تجهیزات پرتابل خبر داد و افزود: ۵۰ هزار و ۱۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا تولیدشده در شرایط نامناسب که قرار بود در زنجیره مصرف قرار بگیرد با هوشیاری بازرسان بهداشت محیط استان کشف، ضبط و معدوم شد.

رفیعی با اشاره به ۳۹۸ مورد بازرسی به‌واسطه تماس مردمی برای گزارش مشکلات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع ازجمله بهداشت محیط، بهداشت فردی و کنترل مواد غذایی خبر داد.

وی در خصوص نواقص بحرانی یادآور شد: همکاران ما در بهداشت محیط در محل باقی می‌مانند تا آن نقص توسط شخص برطرف شود، در غیر این صورت از فعالیت آن نقطه جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 307974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.