شهرستان های غرب استان حیاط خلوت و تفرج گاه نیستند/ موانع پیشرفت برچیده شود

فریدن - امام جمعه موقت داران گفت: مدیران استانی دقت کنند شهرستان های غرب اصفهان حیاط خلوت و تفرج گاه و در حکم ریه استان نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام عبدالمجید گشول  در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران، با اشاره با مروری بر فرازهایی از نهج البلاغه؛ اظهار کرد: سفارش به تقوا، حق گویی، اخلاص در عمل، عدم افسوس  برای از دست رفتن تعلقات دنیوی و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر  از آموزه های مهمی است که مولای متقیان به آن ها سفارش نموده است.

امام جمعه موقت داران با بیان این که لجاجت و جهالت موجب پدیدار شدن فتنه است، عنوان داشت: این افراد مصداق اصحاب شمال هستند که نه توبه می کنند و اقرار و استغفار بلکه لجاجت به خرج می دهند و در جهل خود فرو می روند.

وی با بیان این که ماه رمضان و به خصوص شب قدر بهترین فرصت برای توبه و انابه است، افزود: هرگاه انسان با تضرع و زاری و بدون لجاجت و جهالت در پیشگاه حق توبه کند رحمت الهی او را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام گشول با اشاره به حمایت های حکومت خبیث عربستان از گروه های تروریستی، اظهار کرد: تلاش عربستان در جهت نا امنی منطقه و ایران نتیجه ای در پی نخواهد داشت همان گونه که سال ها بمباران بی شرمانه و وقیحانه یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور نتیجه ای در بر نداشته است.

وی با بیان این که ماهیت حکومت آل سعود ذاتا بر اساس کشتار و ظلم و استبداد شکل یافته است، عنوان داشت: پشتیبانی حکومت ناپاک آل خلیفه در بحرین و توسعه ترور و جنایت در منطقه پرونده ننگین آل سعود را سیاه تر کرده است.

امام جمعه موقت داران تصریح کرد: حکومت جلاد و آدم کش آل سعود صلاحیت اداره حج را ندارد و کشورهای اسلامی باید فکری برای این مسئله بکنند.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر پرهیز از دو قطبی نمودن فضای کشور، افزود: مسئولان نظام در بخش های مختلف به ویژه قوه مجریه، توصیه های دلسوزانه و حکیمانه رهبر بزرگوار انقلاب را جدیت و قاطعیت دنبال کنند و با هدف حفظ وحدت ملی بکوشند تا کشور به دو قطب مخالف و موافق تقسیم نشود.

وی در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران استانی تصریح کرد: مدیران استانی دقت کنند شهرستان های غرب اصفهان حیاط خلوت و تفرج گاه و در حکم ریه استان نیستند و قطعا نیازها و مشکلات عمده ای دارند که باید رفع گردد.

وی با انتقاد از استمرار بی توجهی مسئولان بالادستی به مشکلات عظیم این مناطق، افزود: مسئولان برای حل مشکلات موجود در بخش آب، اشتغال و کشاورزی بیشتر همت گمارند.

حجت الاسلام گشول با اشاره به تحریم های جدید وضع شده از سوی آمریکا در قبال ایران، این بدعهدی ها را نقض آشکار برجام و نشانه غیر قابل اعتماد بودن کنگره و دولت ایالت متحده آمریکا دانست.

وی افزود: اعتماد به قراردادها و وعده های پوچ دشمن از دو حالت خارج نیست؛ یا خیانت است یا حماقت و مسئولان باید بیش از پیش هوشیار باشند.

امام جمعه موقت داران در ادامه با طرح این سوال که "آیا واقعا مسئولان به لزوم کنترل و مدیریت فضای مجازی معتقد هستند یا نه"؛ تاکید کرد: دولتمردان و دست اندرکاران این امر لازم است کنترل و مدیریت فضای مجازی را به نفع ارزش های اسلامی و انقلابی جدی بگیرند و از آوار شدن بهمن اطلاعات غلط و مضر بر سر جوانان و خانواده ها جلوگیری نمایند.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مهارشدن گروه تروریستی داعش در منطقه گفت: با عقب راندن این گروه های تروریستی و شکست نقشه شوم اسرائیل غاصب؛ موج بازگشت تروریست ها به کشورهای غرب از جمله اروپا و استرالیا شدت گرفته و این یک خطر جدی و تهدید بزرگ برای آن هاست.

وی تصریح کرد: دود رواج خشونت و ترور بیش از همه به چشم کشورهایی  مانند فرانسه، انگلیس و آمریکا می رود که خود آن را ایجاد کردند و توسعه دادند.

امام جمعه موقت داران در بخش پایانی اظهارات خود خواستار تعریف درست مفاهیم مهمی چون آزادی شد و گفت: آزادی به معنای ولنگاری هیچ سودی ندارد.

کد خبر 307088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.